| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Komkommertijd
Re: Coronavirus - algemeen topic
Hoe bepaal je bij iemand die totaal niet stil kan zitten constant zit te draaien of ik nu 150 of 149 cm afstand heb gehouden?
Ook de menselijke rondingen maken precies op cm nauwkeurig meten bij vrijwel iedereen onmogelijk.
Krijg je voor 145 cm nu een boete?
Iemand van 180 cm lang heeft meestal ook 180 cm breed als armen recht gehouden dus handje geven op 1½ meter kan nog net!
Bij snelheidsovertreding is er enige marge en hier????
Dit zijn dus duidelijk Nood regels die vooral met loslatende plakband strepen gehandhaafd lijkt te worden.
Ook de menselijke rondingen maken precies op cm nauwkeurig meten bij vrijwel iedereen onmogelijk.
Krijg je voor 145 cm nu een boete?
Iemand van 180 cm lang heeft meestal ook 180 cm breed als armen recht gehouden dus handje geven op 1½ meter kan nog net!
Bij snelheidsovertreding is er enige marge en hier????
Dit zijn dus duidelijk Nood regels die vooral met loslatende plakband strepen gehandhaafd lijkt te worden.
-
Lowieze
Waarom zou je per se een horecagelegenheid willen bezoeken met een collega die besmettelijk is?witte angora schreef: ↑12 mei 2020 09:15Daarom zeg ik ook: echt duidelijk is het niet. Het is wat mij betreft ook maar de vraag hoe je besmettingen op die manier wil voorkomen. Vier collega's, waarvan één nog niet ziek maar wel drager is en besmettelijk. Die steekt dus vrolijk de andere drie aan. Kun je met elkaar handen wassen wat je wil, en kan er honderd keer gevraagd worden of mensen gehoest hebben en honderd keer de temperatuur worden gemeten.
Aan de andere kant, hoe je met zijn allen anderhalve meter van elkaar af wil gaan zitten en het dan gezellig wil maken is me ook niet duidelijk.
Het is een protocol, maar de meeste dingen zijn volgens mij een wassen neus, meer is het niet.
Die collega moet dat helemaal niet willen.
kuklos
vindt dit leuk
Als het goed is gebeurt dat niet, want: anderhalve meter.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 09:15Vier collega's, waarvan één nog niet ziek maar wel drager is en besmettelijk. Die steekt dus vrolijk de andere drie aan. Kun je met elkaar handen wassen wat je wil, en kan er honderd keer gevraagd worden of mensen gehoest hebben en honderd keer de temperatuur worden gemeten.
Eens. Voor mij kom je dan gewoon op dat gezonde boerenverstand, en ga je uberhaupt niet naar de horeca. De gezelligheid is er voor mij op deze manier wel af; dan zoek ik wel andere mogelijkheden om me veilig te vermaken. Dat kan echt wel.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 09:15Aan de andere kant, hoe je met zijn allen anderhalve meter van elkaar af wil gaan zitten en het dan gezellig wil maken is me ook niet duidelijk.
-
witte angora
Volgens het protocol hoef je aan tafel die anderhalve meter dus niet in acht te nemen. Dat maakt het dus zo vreemd.Moneyman schreef: ↑12 mei 2020 10:41Als het goed is gebeurt dat niet, want: anderhalve meter.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 09:15Vier collega's, waarvan één nog niet ziek maar wel drager is en besmettelijk. Die steekt dus vrolijk de andere drie aan. Kun je met elkaar handen wassen wat je wil, en kan er honderd keer gevraagd worden of mensen gehoest hebben en honderd keer de temperatuur worden gemeten.
Hoezo? Dat geldt toch alleen voor gezinnen (volgens het protocol dan, de overheid denkt er nog anders over).witte angora schreef: ↑12 mei 2020 11:09Volgens het protocol hoef je aan tafel die anderhalve meter dus niet in acht te nemen. Dat maakt het dus zo vreemd.Moneyman schreef: ↑12 mei 2020 10:41Als het goed is gebeurt dat niet, want: anderhalve meter.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 09:15Vier collega's, waarvan één nog niet ziek maar wel drager is en besmettelijk. Die steekt dus vrolijk de andere drie aan. Kun je met elkaar handen wassen wat je wil, en kan er honderd keer gevraagd worden of mensen gehoest hebben en honderd keer de temperatuur worden gemeten.
Hier lijkt Horeca-Nederland gewoon een eigen richtlijn op te willen stellen, afwijkend van wat landelijk geldt.. Maar dat kan natuurlijk niet. Ze maken echter een disclaimer door te stellen dat de regionaal geldende noodverordening leidend is en hopen er zo een beetje mee weg te komen lijkt het.. Maar dat kan natuurlijk niet.Daarin staat onder meer dat vier gasten samen aan een tafel mogen zitten zonder dat ze op 1,5 meter afstand van elkaar moeten blijven. De regionaal geldende noodverordening is echter leidend.
tttlocke
vindt dit leuk
-
witte angora
Dit staat er toch echt in de link:
KHN heeft een protocol horeca opgesteld met richtlijnen voor de horeca tijdens de coronacrisis. Daarin staat onder meer dat vier gasten samen aan een tafel mogen zitten zonder dat ze op 1,5 meter afstand van elkaar moeten blijven.
-
witte angora
Maar het is sowieso raar. Spontaan binnenlopen mag niet, maar aan de deur reserveren mag weer wel. Volgens mij is dat exact hetzelfde, maar dan anders gezegd.
Regel is dat je een soort van triage moet hebben gehad voordat je daar mag eten. Nu kan dat ook aan de deur dus op zich zou het kunnen, maar wat je dan weer niet wil is een wachtrij aan de deur omdat de mensen nog in gesprek zijn..witte angora schreef: ↑12 mei 2020 11:18Maar het is sowieso raar. Spontaan binnenlopen mag niet, maar aan de deur reserveren mag weer wel. Volgens mij is dat exact hetzelfde, maar dan anders gezegd.
Dus hier wordt meer met de portemonnee dan met het verstand gedacht lijkt het.
Ik zie het in de tekst van het protocol zelf nog niet terug, alleen in de kop van het artikel erboven.
Maar sowieso trekken ze de grenzen inderdaad verder dan de overheid gecommuniceerd heeft; dat lijkt me zeer onwenselijk. Als ze niet uitkijken, schieten ze in hun eigen voet...
Maar sowieso trekken ze de grenzen inderdaad verder dan de overheid gecommuniceerd heeft; dat lijkt me zeer onwenselijk. Als ze niet uitkijken, schieten ze in hun eigen voet...
-
witte angora
Die triage gaat, schat ik in, de eerste anderhalve week goed, daarna zakt het steeds meer weg. Iets soortgelijks zie je immers ook met het schoonmaken van winkelwagentjes.
Die kans is aanwezig, maar dan schieten ze zoals Moneyman zegt in hun eigen voet.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 11:23Die triage gaat, schat ik in, de eerste anderhalve week goed, daarna zakt het steeds meer weg. Iets soortgelijks zie je immers ook met het schoonmaken van winkelwagentjes.
Als ze niet beseffen dat het in hun eigen belang is dit goed uit te voeren, dan zullen ze de consequenties daarvan vanzelf ondervinden. Seoul is daar wat dat betreft een goed voorbeeld van.
Zoals uit de bijdrage van Angel1978 al op te maken is, is dat protocol van Koninklijke Horeca Nederland een voorstel/advies zoals KHN dat kennelijk graag geïmplementeerd ziet worden. Het voorbehoud dat o.a. te lezen is op de site die Witte Angora aanhaalde, is dat dit protocol ondergeschikt is aan de regionale noodverordeningen.
Een andere horecasite verwoordt het als volgt:
In het protocol wordt de regel '1,5 meter afstand houden' losgelaten voor mensen die samen aan een tafeltje zitten, onafhankelijk van de relaties die de personen aan dat tafeltje met elkaar hebben.
Op het punt van het 1,5 meter afstand houden, is dat protocol gewoon in strijd met het kabinetsbeleid (en huidige noodverordeningen).
KHN probeert kennelijk één en ander op deze wijze hun kant op te sturen.
In de Tweede Kamer heeft Rutte vorige week naar aanleiding van vragen van Dijkhoff (met gezin op terras) op een later moment in het debat overigens verduidelijkt dat de 1,5 meter afstand gewoon geldt voor iedereen, behalve voor kinderen onder de 12 jaar.
Een andere horecasite verwoordt het als volgt:
https://www.entreemagazine.nl/protocolKHN heeft gisteren het Protocol Heropening Horeca naar alle leden verstuurd. Hierin staan richtlijnen hoe de verschillende horecasectoren vanaf 1 juni te werk zouden kunnen gaan. Belangrijk om op te merken is dat dit document geen juridische status heeft. Wetten en noodverordeningen gaan voor protocol.
In het protocol wordt de regel '1,5 meter afstand houden' losgelaten voor mensen die samen aan een tafeltje zitten, onafhankelijk van de relaties die de personen aan dat tafeltje met elkaar hebben.
Op het punt van het 1,5 meter afstand houden, is dat protocol gewoon in strijd met het kabinetsbeleid (en huidige noodverordeningen).
KHN probeert kennelijk één en ander op deze wijze hun kant op te sturen.
In de Tweede Kamer heeft Rutte vorige week naar aanleiding van vragen van Dijkhoff (met gezin op terras) op een later moment in het debat overigens verduidelijkt dat de 1,5 meter afstand gewoon geldt voor iedereen, behalve voor kinderen onder de 12 jaar.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 12 mei 2020 11:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je eenmaal aan de beademing ligt, weet je wel, dat je besmettelijk bent.
Maar er zijn ook mensen (nog) zonder enige klachten, die wel al besmettelijk kunnen zijn
-
Lowieze
-
witte angora
Maar dat protocol is toch goedgekeurd door een of andere instantie? Anders kan er geen versoepeling plaats vinden. Het is en blijft vreemd.
En inderdaad, mensen kunnen besmettelijk zijn zonder dat ze het nog weten. Dat is dus het punt wat ik duidelijk wil maken.
En inderdaad, mensen kunnen besmettelijk zijn zonder dat ze het nog weten. Dat is dus het punt wat ik duidelijk wil maken.
Nee, protocollen hoeven niet goedgekeurd te worden. Daar is de branche zelf verantwoordelijk voor.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 12:01Maar dat protocol is toch goedgekeurd door een of andere instantie? Anders kan er geen versoepeling plaats vinden. Het is en blijft vreemd.
En of er versoepeling daadwerkelijk plaatsvindt, wordt later pas beslist..
Als horeca zich niet aan de noodverordening houden worden ze gesloten of gaat een versoepeling niet door. Ze schieten zich dus in hun eigen voet.
Dat is niet wat er door de Rijksoverheid wordt gecommuniceerd en ook niet wat er in de geldende richtlijnen en noodverordening staat.ZeerPrivé schreef: ↑12 mei 2020 11:36Dat klopt, maar later is dit door Rutte gecorrigeerd: gezinsleden uit 1 huishouden hoeven onderling geen 1.5 mtr. afstand te houden. Dat dit niet telt voor collega's e.d. lijkt me logisch, want ook op je werkplek moet je zoveel mogelijk afstand houden.Deze is bijzonder: tot nu toe is de lijn geweest dat ook gezinsleden 1,5 meter uit elkaar moesten zitten. Daar struggelden Rutte en Dijkhof nog met elkaar over de de Kamer.
Volgens mij is het helemaal niet goedgekeurd, maar is het gewoon een schot voor de boeg van de brancheorganisatie. Dat pecunia daar vóór volksgezondheid gaat, is duidelijk.witte angora schreef: ↑12 mei 2020 12:01Maar dat protocol is toch goedgekeurd door een of andere instantie?
-
witte angora
Kortom, er wordt weer eens lekker verwarring gezaaid. Deze keer niet door het kabinet, niet door het RIVM, niet door de NOS, maar door de horeca zelf.
Hier wordt ik dus zo moe van. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Hier wordt ik dus zo moe van. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.