Ik heb 25 april 'n produkt besteld bij groupon, 3x contact met hun gehad maar nog steeds niets ontvangen. De ene medewerker zegt produkt is verstuurd, de ander zegt is iets fout gegaan "u heeft het produkt ten laatste dinsdag". Ook dinsdag niets ontvangen. Volgens hun website staat produkt al sinds 27 april klaar voor verzending.
Ik heb gevraagd om de bestelling te annuleren en dat ze mijn geld terugstorten. Dat blijkt niet mogelijk ik moet maar afwachten, het is wat het is volgens hun chat helpdesk.
Groupon ik wil mijn geld terug want jullie blijven in gebreke.
Dit was de 1e en gelijk ook de laatste bestelling bij groupon.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groupon levert product niet, krijg geld ook niet terug.
-
sitanonchai2012
Re: Groupon levert product niet, krijg geld ook niet terug.
U heeft ze ook al in gebreke gesteld? Zo niet, dan alsnog doen. Maar ja, dan zult u ze meestal alsnog de kans geven om de overeenkomst na te komen.sitanonchai2012 schreef: ↑12 mei 2020 14:36Groupon ik wil mijn geld terug want jullie blijven in gebreke.
-
Powerbank12
Inderdaad: in gebreke stellen en buitengerechtelijke kosten vorderen. Als je je geld terug wilt dan zijn de buitengerechtelijke kosten maar een paar euro. Als je het product alsnog wilt, dus nakoming, dan bedragen de buitengerechtelijke kosten die je kan vorderen EUR 925,-- ex. BTW en zijn berekend conform BGK 2013.
Let wel: dit moet je vooral zien als een pressiemiddel om de situatie op te lossen. Niet bedoeld om te misbruiken.
Let wel: dit moet je vooral zien als een pressiemiddel om de situatie op te lossen. Niet bedoeld om te misbruiken.
Hahaha leuk bedacht, maar vergeet het maar.Powerbank12 schreef: ↑13 mei 2020 11:25Inderdaad: in gebreke stellen en buitengerechtelijke kosten vorderen. Als je je geld terug wilt dan zijn de buitengerechtelijke kosten maar een paar euro. Als je het product alsnog wilt, dus nakoming, dan bedragen de buitengerechtelijke kosten die je kan vorderen EUR 925,-- ex. BTW en zijn berekend conform BGK 2013.
Je baseert je bij je eis tot nakoming natuurlijk op het tarief van de "onbepaalde vordering". Maar je bent waarschijnlijk vergeten dat het rapport BGK 2013 óók bepaalt dat bij Kantonzaken slechts de helft van die € 925,00 kan worden gevorderd, én dat er primair van de onderliggende waarde van de vordering wordt uitgegaan.
TS noemt geen bedrag, maar de kans dat het hier gaat over zaken die de € 25.000,00 overstijgen, lijkt me eh... niet zo groot...
Dit nog los van de vraag of procederen de meest aangewezen weg is voor een gemiddelde TS die in dergelijke situaties is beland.
juliomariner
vindt dit leuk
-
juliomariner
Voor een waarschijnlijk laag bedrag gaat toch niemand procederen. Ermee dreigen komt dan ook niet bepaald geloofwaardig over. Als ik zo'n dreigement met zulke bedragen als verkoper op mijn bureau kreeg zou ik er hartelijk om lachen.
-
sitanonchai2012
De chats hebben blijkbaar gewerkt want ze hebben me het bedrag terug gestort.
Dit was mijn 1e ervaring met groupon en ook gelijk de laatste.
Dit was mijn 1e ervaring met groupon en ook gelijk de laatste.
-
hanszwinkels
heb zelfs schreen print gemaakt van mijn rekening maar ze betaalen niks uit dus kan ik fluiten naar me centen