LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands E-Bike Batavis Garda

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
purgie

Tweedehands E-Bike Batavis Garda

Ongelezen bericht door purgie »

Hallo, Ik kan van iemand een hele mooie Batavus Garda overnemen. Een mooie E-Bike, herenmodel. Hij ziet er nog als nieuw uit en de accu is ook nog prima. Wel 9000 km op de teller....
Is 1100 euro veel ?

Alvast bedankt..

https://photos.google.com/share/AF1Qip ... 9BSzNPNW5n

rvjapio

Re: Tweedehands E-Bike Batavis Garda

Ongelezen bericht door rvjapio »

Kom op zeg. Zoek het zelf uit.

purgie

Heb je het nu tegen mij, lekker bijdehand..

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

€1100 voor een 2e hands e bike vind ik goed aan de prijs. Dat de accu het nu nog prima doet is geen enkele garantie voor een probleemloze lange levensduur. Een nieuwe accu kost al snel 500 euro.
Mijn lokale fietsenboer heeft een 2 jaar oude Batavus staan met een jaar garantie voor onder de 1000 euro. Nog geen 3000 km. Dus ik vind 1100 overpriced.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De conditie van de accu is voor een leek niet te controleren. Het is het duurste onderdeel van de fiets. Niet doen dus. Is de fiets van een kennis? Bedenk dan dat er een conflict kan ontstaan mocht de aankoop naderhand niet aan uw verwachtingen voldoen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak verkopen ze deze omdat ze een betere willen....
Ook de erfenis is vaak misbruikte leugen van 1 adverteerder op marktplaats die wel erg grote familie ooit had!

Ik kom ze ook vaak tegen, een 1 jaar oude fiets met AXA slot uit 15.. dus mooi poetsen en belazer de boel!
De laatste cijfers slot verraden vaak 't bouwjaar!

Ik kocht een echte Amslod, die was met Factuur en slot uit 19 dus 2019!
Ik betaalde veel minder, en na herstel kosten nihil... maar meestal ben je veel geld kwijt voor herstel.

Ik kan ook 300 km halen als ik de lichtste steunde nauwelijks stand gebruikte!
Normaal is 80 km al erg veel in de werkelijkheid.

Verder is als ik de foto kijk:
95% zijn dames fietsen en Heren zijn moeilijker verkoopbaar.
Deze is erg nieuwe zo te zien en is het geld nodig of verzekering oplichten?
In dat geval laten ze sleutel bijmaken en leveren de originele in....
Dit is verdacht mooie en als de eigenaar fraudeerde, zorg voor aankoop bewijs.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is al een wat ouder model, en als het de originele accu is, zou ik er voor die prijs langs lopen, en niet eens stoppen. Origineel zat de actieradius rond de 65km meen ik, dus dan is om die 9000km te halen, die accu al best vaak geleegd en weer opgeladen. Als het een nieuwe, en originele accu, is, dan is het een ander verhaal, want een pré zijn wel de hydraulische remmen, maar zelf met nieuwe accu zou ik er niet meer als een 900 euro voor geven, want de motor en de rest van de elektrische installatie zijn ook al wat ouder, met mogelijk niet meer te verkrijgen vervangende onderdelen als er iets kapot gaat.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of het teveel is is helemaal aan u. U moet het er voor over hebben. Maar buiten het emotionele aspect over de prijs, staan er meer soortgelijke fietsen te koop? Heeft u ook gekeken naar andere merken? En zo ja, wat zijn de verschillen?

Het vergelijken tussen prijzen en modellen is aan de koper. En als u dan twijfelt tussen 2 fietsen, dan kunt u de vraag stellen wat een ander zou doen. Maar dat stukje voorwerk ligt echt bij u.

purgie

Vind het lastig om het in te schatten, vind die e-bikes nieuw zo achterlijk duur terwijl er genoeg mensen met geld zijn die altijd weer het nieuwste model willen hebben en hun oude bike inruilen. Misschien toch maar bij de fietsenwinkel ff kijken wat ze hebben aan tweedehands fietsen. Heb ik enigzinds nog enige garantie....

Bedankt iedereen voor jullie reactie

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Of de prijs redelijk is ligt aan de leeftijd van de fiets. Nieuw zijn ze al gauw over de 2000 euro,

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als ik het zo nakijk is de fiets van 2013. Kiik eens naar een Giant Entour al net onder de 2000 euro en als je geen inruil hebt kan je er vaak ook nog wel 10% af pingelen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
20 mei 2020 00:01
Kom op zeg. Zoek het zelf uit.
Wat is dit nu weer voor idiote reactie :evil: Zoals je ziet, is er op de vraag van TS genoeg zinnigs te zeggen. Reageer dan niet...

Gesloten