Een paar weken terug is dit in de NDR Podcast besproken. De eerste variant is vrij direct vanuit Wuhan naar de Amerikaanse westkust meegereisd, maar heeft daar niet veel nieuwe besmettingen veroorzaakt. De tweede variant is vanuit Wuhan via Shanghai in Europa terechtgekomen.Kees2850 schreef: ↑29 mei 2020 21:43CNN meldt dat er in Amerika en Europa twee verschillende coronavirussen binnenkwamen. De eerste, al in januari gevonden bij enkele patienten, was relatief mild en had indien herkend geëlimineerd kunnen worden. Tweede 'gemuteerde' variant lijkt wat agressiever, en verspreidde zich ook sneller.
Maar een paar dagen ziek? Dat heb ik van niemand gehoord. Misschien zijn ze gewoon doorgegaan, hebben niets gemerkt. De meeste andere mensen zijn 3-5 dagen serieus ziek en in totaal anderhalf, twee weken afwezig.Nijogeth schreef: ↑29 mei 2020 22:15Volgens mij is algemeen bekend dat er veel meer mensen het virus hebben gehad dan er daadwerkelijk getest is. Ik denk zelfs nog veel meer dan de instanties denken, maar dat kan ik uiteraard niet bewijzen, daar moet op getest worden. De meeste mensen zijn niet eens getest geweest, want de klachten waren te licht.
Dus hoe lang een gemiddelde coronapatient ziek is, dat zal denk ik 3-5 dagen zijn. In mijn geval was het 2, de vriendinnen van mijn zusje (de 3 die daadwerkelijk positief getest zijn) zijn of niet of max. 2 dagen ziek geweest.
Hoeveel mensen weten niet eens dat ze het gehad hebben, maar hebben het mogelijk wel gehad? Ook dat wordt nog steeds niet getest. Het zou me niets verbazen als al 1 miljoen Nederlanders het gehad hebben en het gewoon bij de meesten niet echt is opgevallen.
Luchtvervuiling en hygiëne. Met mondkapjes spuug je niet zo snel op straat (gewoonte in China) en mondkapjes maken veel verschil wanneer de lucht vol is met uitlaatgassen van verkeer en industrie. De normen voor een smog-alarm liggen in Azië hoger dan in de EU.moederslink schreef: ↑01 jun 2020 12:12Ik vind het woord :" nieuw normaal " maar raar , want er is toch niéts normaals aan 1.5 meter afstand houden van je medemens ? En niet werkbaar en niet houdbaar. Dan misschien ook hier maar een permanente mondkapjesmaatschappij introduceren? De deskundigen zeggen dat het niet of nauwelijks helpt , maar ik zie in de Aziatische wereld alléén maar mondkapjes. Waarom dragen ze daar die dingen dan altijd?
De deskundigen, die zeggen, dat mondkapjes niet of nauwelijks helpen, worden steeds zeldzamer. De meesten volgen de ontwikkelingen gedetailleerd en hebben hun mening bijgesteld. Die dingen maken verschil.