Dat is bij de Grieken niks anders eigenlijk. De meesten spreken wel een mondje Duits, ofwel omdat ze er vroeger als gastarbeider gewerkt hebben, ofwel omdat het een van de grootste groepen toeristen is in Griekenland. Ze praten het liever niet, want dat de Duitsers en Nederlanders de Grieken moesten helpen in de crisis, steekt ze nog steeds. Soms verwarren ze ons beider volkeren nog wel eens, vaak zijn ze ineens wel wat aardiger als je uitlegt dat je geen Duitser, maar Nederlander bent. Een Grieks "goedemorgen" oid, is net als een Bonjour in Frankrijk, sowieso wel een goede manier om het ijs te breken, maar goed zulke dingen wordt in alle vakantielanden wel gewaardeerd volgens mij, en het toont toch ook wat interesse in het land.Theotrucker schreef: ↑04 jun 2020 13:46In Frankrijk is het eerste contact het belangrijkste. Als je binnenkomt, een hand geeft en Bonjour Monsieur ou Madam is het ijs gebroken. Maar als je zonder iets te zeggen iemand de vrachtbrief in de handen duwt heb je nog veel tijd nodig in Frankrijk om iets gedaan te krijgen.
Mijn vader deed veel zaken met Griekenland, en heeft daarom de taal geleerd, dus zo pikte ik nog wel es een zinnetje op, maar het is wel een vervelend-taal om te leren.