Jablan schreef: ↑13 jun 2020 09:35
Wat ik bij NS niet begrijp: vanaf 29 juni rijdt de Spoorwegmuseumtrein weer. Dat staat in hetzelfde bericht met 'reis alleen als het noodzakelijk is'.
En als je er hier in het topic wat van zegt constateer je geen feiten, maar lever je kritiek.
Vanochtend even wat berichten gelezen, dat ging eigenlijk over de discussie die ik hier gisteren aan heb gezwengeld. Er wordt gesteld, wat gisteren ook gezegd is, dat de omstandigheden in een vliegtuig anders zijn dan in een trein. Dus een vliegtuig kan wel mudjevol met pretreizigers, en de trein niet. Daarbij baseert men zich er ook nog eens proefondervindelijk op dat bij één gelegenheid iemand ziek was, en dat er niemand werd aangestoken...
Ook is het wel aardig om te lezen dat de horeca zich enorm aan het roeren is. Mensen houden zich niet aan de regels (exact wat ik schreef), maar de horeca kan daardoor wel flinke boetes verwachten. Je zou zeggen: leg de verantwoordelijkheid daar waar het hoort. Niet daar waar het niet hoort. Voeg daarbij de enorme inconsequentheid in regelgeving, wat hier mag, mag daar weer niet, enzovoorts...
Mensen moeten nu ineens vanuit hun gezonde verstand beslissingen gaan nemen, los van de regelgeving die er is... en ondertussen moeten horeca-ondernemers politie-agentje in hun eigen zaak gaan spelen, willen ze geen boete van 4000 euro krijgen.
Anyway, mijn idee om een museum in Oost-Groningen te ondersteunen met een betaald bezoek, en dat ' een noodzakelijke reis' noemen, past dus exact in het beeld wat de NS nu blijkbaar wenst te schetsen.