Er is geen relatie tussen de video's en deze stervende dame.
Dit kan best vertrouwd zijn.
Een oudere dame die iemand aan de andere kant van de wereld wil helpen gewoon vanuit de goedheid van haar hart
Een oudere dame die een willekeurig persoon een bedrag van EUR 100.000 nalaat kan best betrouwbaar zijn. Maar iemand die een willekeurig persoon goud wilt laten ontvangen en je hiervoor 10% geeft van de waarde is niet betrouwbaar. Als je het zo ziet is er inderdaad geen verband.
Maar dit soort spam mailtjes zijn bekend. Uiteindelijk moet je duizenden euro's betalen aan de notaris zijn je ID gegevens gedeeld met derden en op de eind van de rit krijg je niets. Maar natuurlijk kan dit de uitzondering en wel gewoon vertrouwd zijn
Een oudere dame die iemand aan de andere kant van de wereld wil helpen gewoon vanuit de goedheid van haar hart
Ben je nou bewust aan het trollen of echt zo naïef?
Deze dame is niet stervende, woont niet in Canada en de notaris bestaat ook niet.
Juist door twijfel te zaaien (zou het dan toch waar zijn) kunnen deze Nigeriaanse criminelen nog steeds slachtoffers maken.
Hou dus op twijfel te zaaien. Dit soort verhalen zijn altijd! Bull ****
Deze dame is niet stervende, woont niet in Canada en de notaris bestaat ook niet.
Juist door twijfel te zaaien (zou het dan toch waar zijn) kunnen deze Nigeriaanse criminelen nog steeds slachtoffers maken.
Welke dame?
U beseft hopelijk wel dat de overbodige en niet op feiten gebaseerde toevoeging van 'Nigeriaanse' hier, bijzonder stigmatiserend is voor Nigerianen?
Maar waarom krijg ik dit soort verhalen nooit in de mailbox of waar dan ook? Kennelijk gunt niemand mij een mooi, rijk leven in weelde. Ik voel me gediscrimineerd.
Zet je spam filter maar eens uit en er gaat een wereld voor je open. Helaas heeft zich hier nog geen suikeroompje gemeld maar ik word tenminste wel begeerd door dames met namen als Kimberly, Olga en Natasja, die stuk voor stuk beloofd hebben me te komen verwennen zodra ze genoeg gespaard hebben voor het vliegticket.
Ik zit even in de spammap (van Gmail dus) te kijken. En inderdaad, op 14 mei was er een meneer Edward Kwame die zich even verderop Edward Wasako noemt, hij is banker - en verder weet ik het niet, de mail zal ik maar niet openen.
Kortom, ik wordt niet gediscrimineerd, ik doe het mezelf aan omdat ik nooit in de spammap kijk. Wat stom, hoeveel miljarden zal ik intussen mis hebben gelopen?
Ik heb nooit begrepen dat sommige mensen zo ongelooflijk dom kunnen zijn om in dit soort overduidelijke oplichtingspraktijken te trappen. Het ergste is nog wel dat dit soort types ook stemrecht hebben, motorvoertuigen mogen besturen en gereedschap mogen gebruiken.
Wie anno 2020 überhaupt nog overweegt of dit soort overduidelijke scams nog 'echt' kunnen zijn, is eigenlijk rijp voor onder beschermingsbewindstelling.
Weten jullie eigenlijk wat de reden is waarom de lieden achter dit soort scams geen moeite doen te verhullen dat er, ondanks alle negatieve publiciteit erover, een 'Nigeriaanse connectie' is? Integendeel, dat ze 'Nigeria' gewoon prominent blijven melden? (ok, niet in het voorbeeld van TS, maar in zijn algemeenheid)
Hoewel de opmerkingen inhoudelijk niet als onjuist kunnen worden gestempeld, is 'trollen' hier het goede antwoord.
11 jun 2020 23:21 En onze Huis Trol was weer de eerst die deze vraag stelde!
Ook een vrijwel gelijke vraag eerder was nieuwe Topic starter en nooit meer reageren.
Ook de zins opbouw lijkt redelijk op elkaar.
't is weer ,,, tijd.