Nijogeth schreef: ↑14 jun 2020 22:40
Ik mag dus voor de 2e keer in quarantaine. Mijn zusje is positief getest (geen klachten, maar vanwege haar werk in de zorg getest) en nu mag ik dus minimaal een week thuis blijven. Alweer.... En dat allemaal omdat ze in maart vertikten mij te testen. Morgen maar even de huisarts bellen en vragen wat die ervan vindt. Mijn ouders willen in elk geval getest worden, net als ik, want dan weten we ook waar we aan toe zijn en of we weer kunnen gaan werken, aangezien we slim genoeg zijn geweest mijn zusje in quarantaine in huis te zetten met eigen ruimtes, zodat we geen contact hebben.
Overigens werd gezegd dat iedereen getest kan worden, ook als er niet echt klachten zijn. Maar dat is dus niet zo. Omdat vanuit haar werk werd gezegd dat ze wilden dat ze getest werd, wilde mijn zusje een test aanvragen, maar dat kon alleen met klachten. Dus ze heeft maar gezegd dat ze af en toe moest hoesten en toen werd ze wel getest.
Sterkte ermee.
Wij horen overal dezelfde geluiden. Het lijkt erop, dat de GGD het afweerbeleid van de eerstelijns gezondheidszorg heeft overgenomen.
Voor jou en je familie: laat je bij een commercieel laboratorium testen op antistoffen. Dat is een bloedtest en die zijn betrouwbaarder dan de test op het virus zelf. De kosten kun je opvoeren als bedrijfs-/beroepskosten.
Lowieze schreef: ↑15 jun 2020 09:44
Ik lees weer resultaten van andere studies.
In normale tijden worden studies eerst collega wetenschappers voorgelegd, daarna aan de vakbladen. Momenteel worden alle studies direct openbaar gemaakt, omdat er een enorme tijdsdruk op staat.
Studies kun je filteren door te kijken naar de periode van het onderzoek, de grootte van de onderzoekspopulatie en in welk land of welke regio het onderzoek is uitgevoerd.
Bij de meest recente publicaties over mondkapjes, is mij opgevallen, dat de onderzoeken multidisciplinair zijn opgezet en heel specifiek vergelijken tussen gebieden met en zonder uitgebreide mondkapjesplicht. De onderzochte data is groot, want er wordt teruggegrepen op de gegevens uit landen met hoge aantallen besmettingen en doden. Conclusie: ze helpen om verspreiding te beperken. Maar toch ook hier het voorbehoud: het betreft allemaal preprints, de eerste versie van het onderzoek en de conclusies.
Kees2850 schreef: ↑14 jun 2020 10:45
Vier Europese landen, waaronder Nederland, hebben een overeenkomst met farmaceut AstraZeneca gesloten
Dit bedrijf volgt een dubbele strategie. Ze zijn al in fase 3, testen op echte mensen, en hebben blijkbaar zoveel vertrouwen in hun product, dat ze alvast zijn begonnen met de productie om tijd te winnen, nog voordat het vaccin officieel is toegelaten.
Lowieze schreef: ↑15 jun 2020 07:59
Ik ben het eens met wat Komkommertijd schrijft: “ Helaas kijken ze alleen of je nu iets hebt, en niet of je al ooit gehad hebt....
Dan blijven we regelmatig testen want na goedgekeurd te zijn kun je na afloop test overal weer een besmetting oplopen.”
Wat is het nut van je nu laten testen als je in maart ziek bent geweest? Dan zou je je beter kunnen laten testen op antistoffen.
De tweede besmetting sluiten wij uit. Waar ze zijn opgedoken, is of de patiënt te vroeg genezen verklaard of was de test niet betrouwbaar genoeg.