LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interzon annuleert vakantie zonder betalingsherinnering

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Patrick van Megen

Interzon annuleert vakantie zonder betalingsherinnering

Ongelezen bericht door Patrick van Megen »

Een collega heeft een vakantiehuisje in Frankrijk geboekt (voor Corona) en heeft keurig het voorschot van de factuur betaald. Nu heeft zijn vrouw in de tussentijd met het verhuurbedrijf Interzon (eigenlijk is het een tussenpersoon) gemaild of de vakantie wel door kon gaan. Hierop kon de verhuurder natuurlijk ook geen antwoord geven en bleef het stil. Echter tot vorige week ineens de vakantie werd geannuleerd door Interzon omdat ze het restant van de factuur niet hebben betaald. Ze zijn nu het voorschot kwijt en ze moeten ook nog 25 euro administratiekosten betalen. Volgens mijn simpele gedachte is dat in Nederland toch niet mogelijk? Een betalingsherinnering zou toch wel minimaal worden verstuurd? Het bedrijf is nergens bij aangesloten en dat is natuurlijk niet slim van de collega maar dit past niet in Nederland volgens mij.

"U geeft aan op een bericht te hebben gewacht van Interzon. U heeft zelf de keuze gemaakt om wel of niet te gaan. Als u wel had willen gaan dan had u de verplichting van de eindbetaling na moeten komen (zie factuur 20201057) We hebben een overeenkomst met een betalingsverplichting waarin heel duidelijk staat dat u deze verplichting had na moeten komen.

Ik heb zelf een betalingsverplichting naar de eigenaar in Frankrijk. Doordat u niet betaald heeft is dit termijn verstreken. U verstrijken van het termijn heeft erin geresulteerd dat de woning is geannuleerd."

berndv
Beste antwoord
Gekozen door Patrick van Megen

Re: Interzon annuleert vakantie zonder betalingsherinnering

door berndv » 17 jun 2020 11:37

De voorwaarden van Interzon, waar uw collega mee akkoord is gegaan:
2.3 Bij niet tijdige betaling is Interzon Vakanties gerechtigd de geboekte vakantiewoning te annuleren. Reeds betaalde gelden worden niet terugbetaald. Let op: de annuleringsvoorwaarden zijn onverminderd van kracht (zie punt 3.2).
En punt 3.2:
3.2Vanaf het moment van boeking tot acht weken voor de ingangsdatum van de huur, brengen wij u 35% in rekening. Vanaf de achtste week voor de ingangsdatum van de huur, brengen wij u 100% in rekening. Tevens betaalt u € 25,- administratiekosten. Wij raden u aan een annuleringsverzekering via een door u uitgezochte verzekeringsmaatschappij af te sluiten om deze kosten te dekken. Indien u geen verzekering heeft afgesloten dan vindt geen restitutie plaats van de reeds betaalde huursom.
https://interzon.nl/algemene-voorwaarden/
Patrick van Megen schreef:
16 jun 2020 20:03
Echter tot vorige week ineens de vakantie werd geannuleerd door Interzon omdat ze het restant van de factuur niet hebben betaald.
dat zou dus theoretisch betekenen dat de vakantie over 7 weken plaats vindt, de week van 27 juli. Zoals de berichten nu zijn, is reizen naar Frankrijk op het moment van vertrek gewoon toegestaan.
Nu heeft zijn vrouw in de tussentijd met het verhuurbedrijf Interzon (eigenlijk is het een tussenpersoon) gemaild of de vakantie wel door kon gaan. Hierop kon de verhuurder natuurlijk ook geen antwoord geven en bleef het stil.
Dus de verhuurder kon geen antwoord geven, en daarna is het van beide kanten stil gebleven. Dat is natuurlijk niet handig, geen antwoord betekent in principe dat de overeenkomst gewoon door zou gaan, tenzij ... Dat betekent dus ook dat de betalingsverplichting gewoon overeind blijft, en bij niet nakomen van die verplichting, de daarbij behorende gevolgen gaan gelden. Als er geen verzoek tot opschorting is gedaan, dan is er in mijn ogen terecht geannuleerd.
Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat die termijn direct bij het boeken is aangegeven en dat daarbij is gezegd dat wanneer de tweede termijn niet tijdig wordt voldaan, dat dat als annulering wordt gezien. Het is wel makkelijk de eigen fouten bij de ander te leggen, maar er is toch echt maar 1 iemand vergeten te betalen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

De voorwaarden van Interzon, waar uw collega mee akkoord is gegaan:
2.3 Bij niet tijdige betaling is Interzon Vakanties gerechtigd de geboekte vakantiewoning te annuleren. Reeds betaalde gelden worden niet terugbetaald. Let op: de annuleringsvoorwaarden zijn onverminderd van kracht (zie punt 3.2).
En punt 3.2:
3.2Vanaf het moment van boeking tot acht weken voor de ingangsdatum van de huur, brengen wij u 35% in rekening. Vanaf de achtste week voor de ingangsdatum van de huur, brengen wij u 100% in rekening. Tevens betaalt u € 25,- administratiekosten. Wij raden u aan een annuleringsverzekering via een door u uitgezochte verzekeringsmaatschappij af te sluiten om deze kosten te dekken. Indien u geen verzekering heeft afgesloten dan vindt geen restitutie plaats van de reeds betaalde huursom.
https://interzon.nl/algemene-voorwaarden/
Echter tot vorige week ineens de vakantie werd geannuleerd door Interzon omdat ze het restant van de factuur niet hebben betaald.
dat zou dus theoretisch betekenen dat de vakantie over 7 weken plaats vindt, de week van 27 juli. Zoals de berichten nu zijn, is reizen naar Frankrijk op het moment van vertrek gewoon toegestaan.
Nu heeft zijn vrouw in de tussentijd met het verhuurbedrijf Interzon (eigenlijk is het een tussenpersoon) gemaild of de vakantie wel door kon gaan. Hierop kon de verhuurder natuurlijk ook geen antwoord geven en bleef het stil.
Dus de verhuurder kon geen antwoord geven, en daarna is het van beide kanten stil gebleven. Dat is natuurlijk niet handig, geen antwoord betekent in principe dat de overeenkomst gewoon door zou gaan, tenzij ... Dat betekent dus ook dat de betalingsverplichting gewoon overeind blijft, en bij niet nakomen van die verplichting, de daarbij behorende gevolgen gaan gelden. Als er geen verzoek tot opschorting is gedaan, dan is er in mijn ogen terecht geannuleerd.

Patrick van Megen

Ongelezen bericht door Patrick van Megen »

Dank voor jullie reacties, beide zijn van mening dat Interzon handelt volgens de algemene voorwaarden wat natuurlijk ook zo is. Echter is mijn idee dat je toch minstens een herinnering moet krijgen om te betalen? Stel als ik 2 weken in het ziekenhuis zou liggen zou ik ook nog mijn vakantie kwijt zijn en veel geld, ik vind het bijzonder. Overigens is Interzon bij geen enkele organisatie aangesloten, dat zegt ook wel iets natuurlijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

18 jun 2020 15:24
Overigens is Interzon bij geen enkele organisatie aangesloten, dat zegt ook wel iets natuurlijk.
Wat zegt dat? Dat je daar vooraf naar moet kijken als je dat belangrijk vindt?

Gesloten