LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen tegemoetkoming van ADO Travel
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Wij hebben in december al
Een vakantie geboekt naar Turkije waar we een flink bedrag voor moeten betalen. Maar nu in deze huidige tijd is het tot op de dag van vandaag nog steeds onzeker zowel hier in ned als in Turkije en dus willen wij van deze vakantie afzien omdat wij graag een veilige onbezorgde vakantie willen met alles erop
En eraan waar we ook voor geboekt hebben.. nu is het zo dat we in contact proberen te komen met ado travel via de mail
Maar tot op heden nog steeds geen bericht terug. Via de tel is het de klanten service die ook totaal niet behulpzaam zijn en ons ook zeker niet tegemoet willen komen en in oplossingen denken. We moeten maar afwachten en volgens ADO travel mogen we gewoon gaan (30-7-2020) maar wij willen niet en dus is de enige optie zelf annuleren met 20% kosten van de totaalsom op eigen kosten. Als we langer wachten zoals
ADO voorstelt ( 2 weken voor vertrek restbetaling) kost het ons ruim 40% van de totaal som! Ze hebben idd de regels voor de rest betaling aangepast maar niet de annulerings voorwaarden. Dus uiteindelijk kost het ons nu ruim 1000.- voor niks. Dit was onze eerste boeking en geven de laatste bij ADO travel wat een waardeloos bedrijf! Klantonvriendelijk niet oplossing gericht maar alleen maar op geld uit!
Een vakantie geboekt naar Turkije waar we een flink bedrag voor moeten betalen. Maar nu in deze huidige tijd is het tot op de dag van vandaag nog steeds onzeker zowel hier in ned als in Turkije en dus willen wij van deze vakantie afzien omdat wij graag een veilige onbezorgde vakantie willen met alles erop
En eraan waar we ook voor geboekt hebben.. nu is het zo dat we in contact proberen te komen met ado travel via de mail
Maar tot op heden nog steeds geen bericht terug. Via de tel is het de klanten service die ook totaal niet behulpzaam zijn en ons ook zeker niet tegemoet willen komen en in oplossingen denken. We moeten maar afwachten en volgens ADO travel mogen we gewoon gaan (30-7-2020) maar wij willen niet en dus is de enige optie zelf annuleren met 20% kosten van de totaalsom op eigen kosten. Als we langer wachten zoals
ADO voorstelt ( 2 weken voor vertrek restbetaling) kost het ons ruim 40% van de totaal som! Ze hebben idd de regels voor de rest betaling aangepast maar niet de annulerings voorwaarden. Dus uiteindelijk kost het ons nu ruim 1000.- voor niks. Dit was onze eerste boeking en geven de laatste bij ADO travel wat een waardeloos bedrijf! Klantonvriendelijk niet oplossing gericht maar alleen maar op geld uit!
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Laat ik de vraag terug leggen: waarom vind je dat je een tegemoetkoming moet krijgen van ADO Travel?
thecure
vindt dit leuk
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Omdat ik voor
Iets geboekt hebt en flink voor
Moet betalen maar ik deze vakantie niet krijg!
Iets geboekt hebt en flink voor
Moet betalen maar ik deze vakantie niet krijg!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Het gaat niet om angst maar om iets waar ik voor geboekt hebt en dat niet krijg. ik heb het ook niet over kosten loos annuleren ik heb het over een tegemoet komen een voucher of mogelijkheid tot om boeken. Ze laten de klanten maar in ongewisse en laten ons maar afwacht net zolang totdat je zelf annuleert en dus je geld kwijt bent!
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Maar hoe komt je erbij dat je de vakantie niet krijgt? De Turkse overheid heeft 11 juni de inreisbeperkingen opgeheven, dus vanuit Turkije is er geen beperking meer.Kimevers22 schreef: ↑15 jun 2020 20:50Omdat ik voor
Iets geboekt hebt en flink voor
Moet betalen maar ik deze vakantie niet krijg!
Er geld nog wel een code oranje voor Turkije en dit betekend als dit op 30 juli nog het geval is dat ADO travel de reis niet kan uitvoeren en u dus in aanmerking komt voor een voucher/terugbetaling.
Maar het is nog geen 30 juli en de druk vanuit Turkije en de grote reisorganisaties is groot om de codering van oranje naar geel te zetten. Er is dus geen rede om aan te nemen dat dit over 1,5 maand niet het geval is. Maar niemand kan je die garantie geven en het reisbureau heeft die informatie ook niet. Ze zouden super rijk worden als ze de toekomst rond corona konden voorspellen.
U wilt dat de reisorganisatie verlies neemt omdat u geen zin meer in heeft in de reis en uiteraard doet de reisorganisatie dit niet, zij hebben geen enkel belang bij uw annulering. Dus ja het heeft met geld te maken, maar reisorganisaties zijn zwaar getroffen en dus veelal niet in staat coulance te geven. Er is wettelijk geen enkele grond om uw reis te annuleren, zonder de annuleringskosten waarmee u akkoord bent gegaan.
Je kunt dus zelf de keus maken of je EUR 1000,00 wilt betalen of dat je alsnog op vakantie gaat als dit tegen die tijd mogelijk is. Als het niet mogelijk is heeft u gewoon rechten op terugbetaling/voucher.
Brahms
vindt dit leuk
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Ik ken ADO reisburo niet, maar tot nu toe handelen ze correct en gaan er van uit dat je reis wordt uitgevoerd zoals geboekt.
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
ga eens persoonlijk langs bij het reisbureau praat vaak makkelijker dan via telefoon/mail. als u er dan nog niet uitkomt, annuleren en het verlies nemen
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Maar dit zou bij iedere andere touroperator/reisbureau niet anders zijn geweest. Sterker nog, er zijn er nog velen die de 30%/60% regeling hanteren voor annuleren, Zoals al gezegd is de reisorganisatie vooralsnog voornemens om de reis uit te voeren en het initiatief tot annuleren ligt bij u. In dat geval gaan de annuleringsvoorwaarden gelden, dat is hier het geval, maar was bij iedere andere organisatie ook het geval geweest, getuige de topics over andere organisaties hier op dit forum.Kimevers22 schreef: ↑12 jun 2020 11:47Dit was onze eerste boeking en geven de laatste bij ADO travel wat een waardeloos bedrijf!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Ja dat klopt daar gaan hun vanuit !maar kom op het is nu toch helemaal
Anders of niet! alles is anders wij krijgen niet waarvoor wij geboekt hebben en vind het schandalig dat we niet op de hoogte gehouden worden van hoe of wat! Heb al tig x gemaild
En gebeld.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
De meeste reisbureau zijn een stuk coulanter en heb je de mogelijk tot omboeking. Ik snap ook dat dan annulering voorwaarden gelden maar we zitten nu wel in een situatie waarvan je zou denken dat ze er wat coulanter mee zouden omgaan ik wilberndv schreef: ↑16 jun 2020 08:51Maar dit zou bij iedere andere touroperator/reisbureau niet anders zijn geweest. Sterker nog, er zijn er nog velen die de 30%/60% regeling hanteren voor annuleren, Zoals al gezegd is de reisorganisatie vooralsnog voornemens om de reis uit te voeren en het initiatief tot annuleren ligt bij u. In dat geval gaan de annuleringsvoorwaarden gelden, dat is hier het geval, maar was bij iedere andere organisatie ook het geval geweest, getuige de topics over andere organisaties hier op dit forum.Kimevers22 schreef: ↑12 jun 2020 11:47Dit was onze eerste boeking en geven de laatste bij ADO travel wat een waardeloos bedrijf!
Niet gaan omdat ik ineens niet meer wil maar krijg niet waar ik voor geboekt hebt
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Maar wat is er dan anders aan uw vakantiereis met ADO naar Turkije behalve dat je een mondneuskapje dient te dragen op vliegveld, in vliegtuig en bus ?Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 15:02
Ja dat klopt daar gaan hun vanuit maar kom op het is nu toch helemaal
anders of niet ! Alles is anders wij krijgen niet waarvoor wij geboekt hebben en vind het schandalig dat we niet op de hoogte gehouden worden van hoe of wat! Heb al tig x gemaild
en gebeld.
Mocht je toch niet willen reizen dan is annuleren niet anders dan altijd in zo'n situatie en dus voor eigen rekening.
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
niet ADO maar uzelf bent niet erg hmmmm redelijk, u heeft geboekt en zij houden u aan het kontrakt, u wilt nu iets anders en daar komen kosten bij kijken voor ADO, dan is het logische dat zij deze kosten betaald willen hebben middels de annuleringskosten....
U kunt gewoon op vakantie gaan als alles blijft lopen zo het loopt zonder ergens angst voor te hoeven hebben, zeker als je je aan de geldende regeltjes houd....
U kunt gewoon op vakantie gaan als alles blijft lopen zo het loopt zonder ergens angst voor te hoeven hebben, zeker als je je aan de geldende regeltjes houd....
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
U weet nog helemaal niet of u niet gaat krijgen waarvoor u geboekt heeft. Uw vakantie is nog relatief gezien ver in de toekomst, en er valt nu nog niet te zeggen op welke wijze u van uw vakantie zult kunnen genieten. U kiest er nu voor om te annuleren, als het reisbureau daadwerkelijk niet kan leveren voor wat u geboekt heeft, dan zullen zij u daarin tegemoet moeten komen, maar daar is op dit moment nog geen sprake van.Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 15:09ik wil niet gaan omdat ik ineens niet meer wil maar krijg niet waar ik voor geboekt hebt
Wat andere reisbureaus doen maakt niet uit. Coulance is geen wetgeving, coulance is een gunst, en er zijn ook genoeg reisbureaus die, net als ADO, niets doen, behalve de voorwaarden hanteren. Maar wat andere reisbureaus wel of niet doen maakt toch ook helemaal niet uit? U heeft niet bij die andere reisbureaus geboekt, u heeft geboekt bij ADO en u zult het moeten doen met de voorwaarden die zij hanteren. Hoe vervelend het ook over komt, het is helaas niet anders.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Alles is anders! het is niet alleen een mondkapje in het vliegtuig en in de bus.Brahms schreef: ↑17 jun 2020 15:10Maar wat is er dan anders aan uw vakantiereis met ADO naar Turkije behalve dat je een mondneuskapje dient te dragen op vliegveld, in vliegtuig en bus ?Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 15:02
Ja dat klopt daar gaan hun vanuit maar kom op het is nu toch helemaal
anders of niet ! Alles is anders wij krijgen niet waarvoor wij geboekt hebben en vind het schandalig dat we niet op de hoogte gehouden worden van hoe of wat! Heb al tig x gemaild
en gebeld.
Mocht je toch niet willen reizen dan is annuleren niet anders dan altijd in zo'n situatie en dus voor eigen rekening.
Ik heb een mail gehad van het hotel met alle tegels die gehanteerd moeten worden en ook tegen die tijd...
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 jun 2020 11:34
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Hawk-Eye schreef: ↑17 jun 2020 15:18niet ADO maar uzelf bent niet erg hmmmm redelijk, u heeft geboekt en zij houden u aan het kontrakt, u wilt nu iets anders en daar komen kosten bij kijken voor ADO, dan is het logische dat zij deze kosten betaald willen hebben middels de annuleringskosten....
U kunt gewoon op vakantie gaan als alles blijft lopen zo het loopt zonder ergens angst voor te hoeven hebben, zeker als je je aan de geldende regeltjes houd....
Ik ben onredelijk? Ik wil gewoon waar ik voor geboekt hebt en dat krijg ik niet! Het is niet meer zoals het vorige jaar was. Er zijn een hele boel regels nu en dat was toen ik boekte niet! Ik heb geboekt voor een vakantie waar ik van kan genieten zonder te hoeven nadenken wat nou wel en niet mag dat ik kan gaan en staan waar ik wil en gebruik van alles kan maken.. en dat kunnen ze me niet bieden..
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Heeft u die voorwaarden ook in de boeking staan?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Dat valt erg tegen, ik kan geen reisbureau vinden wat coulanter is. Alle reisbureau's (D-Reizen, Correndon e.d.) die ik heb bekeken hanteren gewoon de annuleringskosten conform de overeenkomst.Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 15:09De meeste reisbureau zijn een stuk coulanter en heb je de mogelijk tot omboeking.
Ja u bent onredelijk omdat u in de veronderstelling bent dat u niet kan staan en gaan waar u wilt en niet gebruik kan maken van alles op basis van de huidige maatregelen in Turkije is dit een vreemde onderstelling.Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 16:59Ik ben onredelijk? Ik wil gewoon waar ik voor geboekt hebt en dat krijg ik niet! Het is niet meer zoals het vorige jaar was. Er zijn een hele boel regels nu en dat was toen ik boekte niet! Ik heb geboekt voor een vakantie waar ik van kan genieten zonder te hoeven nadenken wat nou wel en niet mag dat ik kan gaan en staan waar ik wil en gebruik van alles kan maken.. en dat kunnen ze me niet bieden..
Vrijwel alles is geopend op dit moment en het enige verschil met Nederland is dat Turkije 2 meter afstand aanhoudt.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... en-turkije
De vraag die enkel openstaat is of Nederland het reisadvies gaat veranderen naar Turkije. Maar Corendon biedt vluchten aan van 2 juli dus schijnbaar gaan hun ook uit van een positief advies tegen die tijd.
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Om een idee te krijgen, waar gaat het dan over. Mag je het complex niet af, moet je met een mondkapje op het strand liggen ? Of staan de stoelen wat verder uit elkaar ?Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 16:54Ik heb een mail gehad van het hotel met alle tegels die gehanteerd moeten worden en ook tegen die tijd...
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Ook erg vreemd dat ADO Travel zelf nog in afwachting is van de eventuele maatregelen op locatie en TS die al heeft ontvangen van het hotel. Hoe komt het hotel eigenlijk aan het e-mail adres? Ze heeft toch een reis geboekt bij ADO travel?Brahms schreef: ↑17 jun 2020 19:12Om een idee te krijgen, waar gaat het dan over. Mag je het complex niet af, moet je met een mondkapje op het strand liggen ? Of staan de stoelen wat verder uit elkaar ?Kimevers22 schreef: ↑17 jun 2020 16:54Ik heb een mail gehad van het hotel met alle tegels die gehanteerd moeten worden en ook tegen die tijd...
Bron: https://www.adotravel.nl/Coronavirus
Re: Geen tegemoetkoming van ADO Travel
Turkije, twee mogelijkheden:
1 Corona-Proof. Dat heb je eigenlijk een Resort-vakantie, waarbij je van het vliegveld naar het hotel wordt gebracht en daar je vakantie op het terrein van het hotel doorbrengt. Geen excursies, alleen contact met andere gasten en hotelpersoneel.
2 Regulier. Dat betekent een vakantie met alle geldende beperkingen. Zie daarvoor de instructies van het hotel en de ANWB-reiswijzer.
Meer smaken biedt de zomer van 2020 niet.
Overigens was het de bedoeling, dat Turkije tot en met 31 augustus dicht zou blijven voor reizigers uit de EU. Het lijkt t/m 31 juli te worden, maar daar is nog niets definitief over bekend gemaakt.