Vorige week heb ik een aankoop gedaan via marktplaats. Dit is naar mijn idee goed verlopen totdat het pakketje overgedragen werd aan PostNL. Via de geactiveerde app van onze koninklijke postbezorger kan ik mijn post volgen. Het begon prima en de track and trace code welke ik toegestuurd kreeg van de Marktplaats verkoper werkte.
8 juni is het pakketje in ontvangst genomen bij Post NL, 9 juni is het bezorgmoment bijgewerkt, 10 juni zou het bezorgd worden maar kreeg als melding (wegens grote drukte is je zending vertraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen bezorgd worden), nu is het de 17e van juni en mijn status is nog steeds onbekend.
Dit vind ik vreemd aangezien er in de tussentijd nog wel andere pakketjes/post binnen gekomen is. Hierop heb ik contact gezocht via post NL (klacht indienen). Naast het verschrikkelijke lange wachten werd ik slecht behandeld.
Het enige antwoord wat ik kreeg: U moet contact opnemen met de afzender van marktplaats, hij/zij moet contact opnemen met ons zodat er een onderzoek gestart kan worden. Wij kunnen u niet verder helpen.
De verkoper via marktplaats reageert niet meer en hierdoor ben ik machteloos
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Mijn grote vraag is dus: Aangezien het pakketje door de verkoper overgedragen is aan post nl, dit door hun is bevestigd, ik twee verschillende bezorgmomenten toegewezen gekregen heb. Dan is het toch logisch dat Post nl hier zelf een oplossing voor gaat zoeken? Het gaat immers om een intern probleem.
Iemand die mij hier verduidelijking in kan geven/helpen?