Moneyman schreef: ↑06 jul 2020 20:54
Ik moet overigens zeggen dat ik me afvraag of deze vorm van discussiëren primair tot doel dient duidelijkheid te creëren, of juist tot doel heeft vliegen af te vangen. De vorm en toon wijzen op het laatste. Als dat niet zo zou zijn, zou het immers veel logischer geweest zijn gewoon te vragen "hé Moneyman, op welke van de drie opties baseer je die aanname"? Dat deed je echter niet, je hangt er in plaats daarvan een hele theorie aan vast die niet ten doel heeft de TS te helpen, maar die slechts ventileert wat jouw aanname is ten aanzien van mijn reactie.
Mijn reactie is juist gemotiveerd door de wens om ruis etc, te voorkomen.
Je beantwoordde een simpele vraag van alfatrion niet (was je wel op de hoogte van de wet, zoals alfatrion veronderstelde?)
Dat leidde ertoe dat verkeerde aannames en conclusies voor waar bleven staan.
Dát helpt niemand en zeker TS niet.
Daarnaar gevraagd vermeed je de inhoud in je reactie, en pas nu, na nog een bijdrage van mij, kom je daar, zij het in beperkte mate, mee voor de dag.
Voor mij is deze opstelling en discussie die erop volgt een bewijs ervan dat de meeste ruis in topics ontstaat als forumleden zich er niet toe kunnen brengen om toe te geven dat ze zich vergist hebben, dat ze ernaast zaten en als men zich in plaats daarvan in allerlei (zinloze) bochten gaat wringen. In de slotalinea dan de 'moral highground' claimen maakt het niet beter.
Als je aanname
gebaseerd is op de
context van de OP, waaruit je een
afleiding deed, dan is er geen sprake van een fundament voor die aanname, maar van drijfzand. Retoriek bovendien, zonder concreet duidelijk te maken wat dan die context is, waarop je je baseert. Geen wonder dat die aanname onjuist blijkt te zijn.
De OP heeft het over een caravan. Als Jij daar een woning van maakt moet je er heel wat context bij verzinnen. In de OP staat die immers niet. Hoe
jij bij 'woning' komt blijkt nergens uit.
Ik weerlegde inderdaad 2 van de 3 punten met het aanhalen van de wet. Goed gezien. Dat andere punt was eerder al weerlegd: een caravan is niet, of althans niet zonder meer een woning. Je kunt dus niet uit het niets aannemen dat een 'caravan' een 'woning' is. Daar had ik geen wetsartikel voor nodig.
Ik zeg het niet graag, maar ik zou bijna de indruk krijgen dat het account van Moneyman gehackt is.
Door NeoDutchio wellicht?
Niet veel verschil in de wijze van discussiëren. En de gevolgen zijn hetzelfde.