LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte openstaande rekeningen Vattenfall

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
farbak

Onterechte openstaande rekeningen Vattenfall

Ongelezen bericht door farbak »

Goedemorgen,
Ik heb een klacht over Vattenfall, een energiebedrijf,
In december kreeg ik de eindafrekening.

Beste meneer Bakker,

Uw jaarafrekening staat klaar in Mijn Vattenfall.

Dit is de jaarafrekening over de periode: 3 december 2018 - 2 december 2019.

Mooi nieuws. U krijgt geld terug.
Uw energiekosten over de afgelopen periode zijn lager dan het totaal van de termijnfacturen die wij in rekening hebben gebracht. Hierdoor krijgt u € 134,00 terug. Wij verrekenen uw tegoed met uw openstaande facturen. U ontvangt daarvan een apart overzicht. Als u de openstaande facturen inmiddels betaald heeft, dan maken wij uw tegoed alsnog over rond 2 januari 2020 naar NL71 INGB xxxx xx28 23.

Termijnbedrag voor komend jaar
Dit is het termijnbedrag voor komend jaar: € 50,00.

U ontvangt elke maand een mailtje met uw factuur. U betaalt eenvoudig via iDeal. Het eerste mailtje krijgt u rond 10 januari 2020. Liever een ander termijnbedrag? U regelt het eenvoudig zelf, via vattenfall.nl/termijnbedragaanpassen.

Vragen over het nieuwe termijnbedrag
Hoe komt mijn termijnbedrag tot stand?
Geld terug, maar uw termijnbedrag is verhoogd?
Bijbetalen, maar een lager termijnbedrag?

Kunnen wij u nog ergens mee helpen?
Op vattenfall.nl/jaarafrekening helpen we u graag verder. Maar contact opnemen kan ook. We helpen u graag.

Vriendelijke groet,

Cindy Kroon
Directeur Klanten

Ik ben nadien overgestapt naar Innova per 1 februari 2020. Moest voor januari nog een keer 86,10 € betalen. Heb dat gedaan. Zoals u kunt lezen kreeg ik 134 € terug. Er zou naar openstaande facturen worden gekeken. Dit heeft niets opgeleverd.
Na afloop van mijn laatste betaling bestookt Vattenfall mij met nog openstaande rekeningen. Ik zou ook incassokosten moeten betalen. Eerst was dat 181 €. Na mijn vele reacties hebben ze dat verlaagd naar 108 €.
Er valt niets te betalen als ze zeggen dat ze nog openstaande facturen zullen nagaan. De aangegeven 134 € is gewoon betaald.
Ik ben erom kwaad over dit extreem storend gedrag.
Groeten,
Ferry Bakker

NeoDutchio

Re: Onterechte openstaande rekeningen Vattenfall

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

farbak schreef:
08 jul 2020 11:43
Goedemorgen,
Ik heb een klacht over Vattenfall, een energiebedrijf,
In december kreeg ik de eindafrekening.

Dit is de jaarafrekening over de periode: 3 december 2018 - 2 december 2019.

Hierdoor krijgt u € 134,00 terug. Wij verrekenen uw tegoed met uw openstaande facturen. U ontvangt daarvan een apart overzicht. Als u de openstaande facturen inmiddels betaald heeft, dan maken wij uw tegoed alsnog over rond 2 januari 2020 naar NL71 INGB xxxx xx28 23.
Ik ben nadien overgestapt naar Innova per 1 februari 2020. Moest voor januari nog een keer 86,10 € betalen. Heb dat gedaan. Zoals u kunt lezen kreeg ik 134 € terug. Er zou naar openstaande facturen worden gekeken. Dit heeft niets opgeleverd.
Na afloop van mijn laatste betaling bestookt Vattenfall mij met nog openstaande rekeningen. Ik zou ook incassokosten moeten betalen. Eerst was dat 181 €. Na mijn vele reacties hebben ze dat verlaagd naar 108 €.
Er valt niets te betalen als ze zeggen dat ze nog openstaande facturen zullen nagaan. De aangegeven 134 € is gewoon betaald.
Ik ben erom kwaad over dit extreem storend gedrag.
De randzaken heb ik even weggehaald. Blijft over:
- U zegt dat de €134,- naar u is overgemaakt.
- Is het voorschot over december en januari gewoon betaald?
-Wat geeft Vattenfall aan waar die openstaande factuur vandaan komt?

Kolibrie

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U bent over december en januari totaal €186,10 verschuldigd.
U zegt dat de aangegeven €134 gewoon betaald is, dus door Vattenfall op uw rekening gestort.
Wanneer u aan Vattenfall €186,10 betaald hebt (2x voorschot + eindafrekening over december en januari) bent u wat verbruik betreft niets meer verschuldigd.
Had u een meerjarig contract bij Vattenfall en bent u te vroeg overgestapt?
Maar ja, de eventuele boete en andere terugbetalingen, bonus, cadeaubonnen, moeten toch op de eindafrekening vermeldt zijn dat vergeten te vermelden.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Zonder de inhoud van de eindafrekening en aanmaningen te kennen, is het voor ons onmogelijk te oordelen waar het mis gaat.

Het is logisch dat wanneer u begin december een jaarafrekening hebt ontvangen en vervolgens 1 februari overstapt naar een andere leverancier, dat u dan op de eindafrekening een bedrag moet bijbetalen. Uw maandelijkse voorschot is namelijk gebaseerd op het gemiddelde energieverbruik per maand. Maar in praktijk varieert het energieverbruik over de verschillende maanden sterk. In december en januari is het gasverbruik tot wel 10 keer hoger dan in juli en augustus. Ook is in de winter het elektriciteitsverbruik bij veel mensen hoger dan in de zomer, omdat we vaker lampen aan hebben en ook meer thuis zijn, dus meer tv kijken etc.

ateurlings

Ongelezen bericht door ateurlings »

Je zult toch wel een overzicht met meterstanden gekregen hebben waar de rekening op gebaseerd is.
En je gebruikt in de winter nu eenmaal meer dan in de zomer terwijl een maandbedrag 12 maanden gelijk is.
Dus als je december de eindafrekening krijgt en in februari al overstap is de kans groot dat je bij moet betalen en misschien ook nog een boete vanwege contractbreuk

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Vraag ze schriftelijk, mail is goed, om de complete uitleg, kijk zelf ook goed naar de meterstanden die je opgenomen hebt toen je overstapte of deze kloppend zijn en vraag ze om alles nog eens uit te leggen, zit er bijvoorbeeld een boete bij omdat je te vroeg overgestapt bent????

Gesloten