Feedback op het Forum - deel 3
-
- Berichten: 5287
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Feedback op het Forum - deel 3
dat topic over Zilveren Kruis en de spookjongere ging vanaf het begin al nergens heen. Misschien moeten de mods in het vervolgt bij dit soort Don Quichotte topics veel eerder ingrijpen?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>Lowieze schreef: ↑08 jan 2019 09:35Klaas Jan schreef: ↑08 jan 2019 08:25Heel verfrissend om eens de kijk van een nieuweling op dit forum te lezen.Kees2850 schreef: ↑07 jan 2019 21:04@redactie ik ben nieuw op dit forum. Maar weet eerlijk gezegd niet wie de moderatoren zijn. Waar ik die aan kan herkennen?...... Wat me wel opvalt is dat als iemand een vraag stelt altijd een klein groepje mensen met dezelfde namen antwoord geeft. Zijn zij de moderatoren?........ Wat me verder opvalt en ook wel stoort is dat sommige mensen een onderwerp gebruiken als een chatbox. Er wordt niet echt inhoudelijk meer op de vraagstelling gereageerd maar blijft doorzeuren over bijzaken. M.i. vervuilt dat de functie van dit consumentenforum. Ik begrijp niet waarom een redactie / moderator niet sneller ingrijpt.
En een goede verklaring waarom veel nieuwkomers heel snel afhaken.
Ik kan het me helemaal voorstellen.
Heel verfrissend? Ik lees dit met regelmaat. Helaas trekken noch de moderators, noch bepaalde forumleden zich hier iets van aan.
Net als nieuwe forumleden die neerbuigend behandeld worden alsof zij toch wel de stomste op de hele wereld zijn. Is voor veel andere forumleden een doorn in het oog, maar het kan hier allemaal. Ik verbaas me hier nog vaak over.
Blijkbaar speelt dit al geruime tijd.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
Dat is erg selectief lezen en ontwijkend reageren.
Blijkbaar hebben de betrokkenen het niet eens meer in de gaten !!
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>fonsflons schreef: ↑14 jul 2020 19:57Mooi, volgens mij draaide jij het statement zelf compleet om. Het was namelijk dit:juliomariner schreef: ↑14 jul 2020 17:58dat topic over Zilveren Kruis en de spookjongere ging vanaf het begin al nergens heen. Misschien moeten de mods in het vervolgt bij dit soort Don Quichotte topics veel eerder ingrijpen?
Er is in dit topic geen verplichting om voort te borduren op één stelling.
Ik kwam een oude, maar nog relevante, melding tegen in dit Forum Feedback Topic!!.
Maar als je hier een reactie op wenst..
Deze ZK TS was wellicht niet "literair" maar probeerde zijn stelling te vertellen en verdedigen.
En deze is gewoon verdreven van dit forum.
Zou me verbazen als hij terug komt.
En ik denk niet dat er iemand precies begrijpt wat hij nu echt bedoelde..
En daarom herkende ik een ouder topic, wat in mijn ogen nog steeds gaande is.
-
- Berichten: 5287
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Naar mijn mening wilde die TS helemaal geen consumenten zaak of onrecht aankaarten maar was hij bezig met een onmogelijke zaak. Vandaar dat ik hen een Don Quichotte noemde die tegen een niet bestaande vijand vecht. De enige die volgens mij de TS "kwaad" deed was namelijk ts zelf door gelijk proberen te krijgen in een zaak waarin hij gewoon geen gelijk heeft. Dit soort TS behoren naar mijn mening hier geen podium te krijgen.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik denk ook dat er een mogelijkheid zou moeten zijn waarin je kan aangeven dat je het met een stelling NIET eens bent.
Nu kun je met een "vind ik leuk" eenvoudig aangeven dat je de stelling steunt, en ook zelf als reactie zou geven.
Maar als je het niet eens bent, kun je dit niet laten merken anders dan reageren.
Je kunt dus ook een TS niet steunen door te laten weten dat de gegeven mening niet die van jou is.
Ik had Radar al gevraagd of deze optie bestond, en ze dachten dat dit zo was.
Alleen kwamen ze ook met argumenten tegen deze "dislike" functie.
Ik heb even terug gelezen en ben eerder dit soortgelijke verzoeken tegengekomen.
Ben dus benieuwd wat eenieder hier van dit idee vindt.
Of wellicht een trial run met een functie als deze.
Nu kun je met een "vind ik leuk" eenvoudig aangeven dat je de stelling steunt, en ook zelf als reactie zou geven.
Maar als je het niet eens bent, kun je dit niet laten merken anders dan reageren.
Je kunt dus ook een TS niet steunen door te laten weten dat de gegeven mening niet die van jou is.
Ik had Radar al gevraagd of deze optie bestond, en ze dachten dat dit zo was.
Alleen kwamen ze ook met argumenten tegen deze "dislike" functie.
Ik heb even terug gelezen en ben eerder dit soortgelijke verzoeken tegengekomen.
Ben dus benieuwd wat eenieder hier van dit idee vindt.
Of wellicht een trial run met een functie als deze.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik ben blij dat je dit meldt als jouw mening, die respecteer ik uiteraard.juliomariner schreef: ↑14 jul 2020 20:21Naar mijn mening wilde die TS helemaal geen consumenten zaak of onrecht aankaarten maar was hij bezig met een onmogelijke zaak. Vandaar dat ik hen een Don Quichotte noemde die tegen een niet bestaande vijand vecht. De enige die volgens mij de TS "kwaad" deed was namelijk ts zelf door gelijk proberen te krijgen in een zaak waarin hij gewoon geen gelijk heeft. Dit soort TS behoren naar mijn mening hier geen podium te krijgen.
Maar, ik heb het gevoel dat TS een gefrustreerd, boos en teleurgesteld persoon was die bijna alleen tegenwerking kreeg.
Dan is het, in mijn ogen, niet netje om hem verder te frustreren, waardoor hij alleen maar nog meer gefrustreerd raakt.
Ik heb een vermoeden dat dit een belangrijk onderdeel van zijn probleem betrof, na zich aan te melden op dit forum.
Iedereen bleef maar door hameren dat iedereen verzekerd moet zijn en dit is verplicht en het is je eigen schuld en niet slim ene enz...
Maar, ik begreep, hij was dakloos en zonder vaste verblijfsplaats geweest voor meerdere jaren vanaf zijn 18e.
Daarom probeerde ik voorzichtig met deze onderstaande vragen. (staan nog in de topic, met de link.)
------------
Ik lees hier dat iedereen verzekerd moet zijn en dat onverzekerd niet mogelijk is.
Hoe werkt dat dan voor dak en thuislozen, als in onderstaand bericht?
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... hebben.htm
Wat nu, als deze dak of thuisloze weer ergens kan inschrijven en zijn leven oppakt.
Krijgt hij dan de rekening voor alle jaren dat hij dak en thuisloos was en dus geen verzekering had?
--------------------
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>witte angora schreef: ↑14 jul 2020 20:36Dat hebben we ook zo vaak gehoord. Steeds weer van een trol die met nieuwe accounts terug kwam, en zich verried door zijn taalgebruik maar vooral: het teruggrijpen naar topics die hij nooit kon kennen als hij inderdaad pas nieuw was. En steevast maar roepen dat hij 'alles' door hadden gelezen. Ja ja.
hebra98
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33
Wederom een bewijs van mijn eerdere melding!!
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ik ben het wel eens met Hebra - dat topic over de verzekeringsplicht staat vol met overbodige blockquotes en dat is een signaal, dat mensen zich nogal druk maken over iets, maar de argumentatie niet overtuigt.
Nu nog een antwoord op de uitstaande vragen (en hopelijk een volgende keer iets empathischer reacties). De ZVW heeft een hele brede grondslag en wie niet bij een zorgverzekeraar bekend is, krijgt een verhoogde premie voor de basisverzekering, direct van de belastingdienst, mits je legaal in Nederland verblijft/verbleef, ook als je geen vast woonadres hebt. Het bedrag kan aardig oplopen. Alle informatie bij het Leger des Heils en bij de afdeling/dienst WMO van de gemeente.
Sowieso is die zvw-premie wel een item in Radar waard, want met arbeidsovereenkomst is die voor rekening van de werkgever en zonder arbeidsovereenkomst voor eigen rekening. Rechtsongelijkheid bij iets, wat voor iedereen verplicht is.
Nu nog een antwoord op de uitstaande vragen (en hopelijk een volgende keer iets empathischer reacties). De ZVW heeft een hele brede grondslag en wie niet bij een zorgverzekeraar bekend is, krijgt een verhoogde premie voor de basisverzekering, direct van de belastingdienst, mits je legaal in Nederland verblijft/verbleef, ook als je geen vast woonadres hebt. Het bedrag kan aardig oplopen. Alle informatie bij het Leger des Heils en bij de afdeling/dienst WMO van de gemeente.
Sowieso is die zvw-premie wel een item in Radar waard, want met arbeidsovereenkomst is die voor rekening van de werkgever en zonder arbeidsovereenkomst voor eigen rekening. Rechtsongelijkheid bij iets, wat voor iedereen verplicht is.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
@janlan
U bent niet echt op de hoogte over de ZVW premie. Daar moet men In ieder geval inkomen voor hebben en heeft niets met een zorgverzekeraar van doen. En de belastingdienst int geen verhoogde premie als je niet bekend bent.
Dat een werkgever de premie betaalt voor zijn werknemers heeft van doen met de vereenvoudiging.
Ook gepensioneerden betalen zelf de premie over hun AOW en pensioen.
.
U bent niet echt op de hoogte over de ZVW premie. Daar moet men In ieder geval inkomen voor hebben en heeft niets met een zorgverzekeraar van doen. En de belastingdienst int geen verhoogde premie als je niet bekend bent.
Dat een werkgever de premie betaalt voor zijn werknemers heeft van doen met de vereenvoudiging.
Ook gepensioneerden betalen zelf de premie over hun AOW en pensioen.
.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Zullen we niet dat topic hier dunnetjes gaan overdoen...?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Wat hij bedoelde, was net zo duidelijk als het feit dat hij niet bereid was te luisteren, laat staan wijzer telwoorden. Dan is een topic op een discussieforum kansloos.hebra98 schreef: ↑14 jul 2020 20:15Maar als je hier een reactie op wenst..
Deze ZK TS was wellicht niet "literair" maar probeerde zijn stelling te vertellen en verdedigen.
En deze is gewoon verdreven van dit forum.
Zou me verbazen als hij terug komt.
En ik denk niet dat er iemand precies begrijpt wat hij nu echt bedoelde..
TS is niet verdreven.
Erthanax
vindt dit leuk
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
@Lady: ook de zvw-premie komt op mijn werk langs en het zijn echt de brieven van de belastingdienst ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als het topic hier dunnetjes wordt overgedaan, is het slotje misschien te snel geweest.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Als het topic hier dunnetjes wordt overgedaan, is het slotje misschien te snel geweest.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>Moneyman schreef: ↑14 jul 2020 21:44Wat hij bedoelde, was net zo duidelijk als het feit dat hij niet bereid was te luisteren, laat staan wijzer telwoorden. Dan is een topic op een discussieforum kansloos.hebra98 schreef: ↑14 jul 2020 20:15Maar als je hier een reactie op wenst..
Deze ZK TS was wellicht niet "literair" maar probeerde zijn stelling te vertellen en verdedigen.
En deze is gewoon verdreven van dit forum.
Zou me verbazen als hij terug komt.
En ik denk niet dat er iemand precies begrijpt wat hij nu echt bedoelde..
TS is niet verdreven.
Dan kalmeer je een persoon eerst even en ga je niet vol in de aanval.
Je kon aan zijn opening verhaal zien dat hij niet geheel rationeel en samenhangend was en zeker niet beter werd door alle reacties.
Dan vraag je hem even in korte lijnen het verhaal te schetsen, want hij had wel degelijk goede punten.
Maar nogmaals, ik hoop dat mods even de hele thread terug lezen...
En ook meteen even andere threads terug kijken, zoals die van de 5 reizendeals.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Welke thread? Dat van dat verzekeringsverhaal? Nogmaals, de mods HEBBEN dat topic al gelezen en naar aanleiding daarvan het topic gesloten.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Ontspan eens.
Ik bepaal niets, ik stel iets voor. En waarom? Simpelweg omdat het een volkomen off-topic discussie is. En van iemand als jij, die andere forumdeelnemers de maat neemt, mag ik toch op z’n minst verwachten dat je je dan zélf aan de forumregels houdt.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Maar dat heeft helemaal niets te maken met een al dan niet betaalde premie aan een zorgverzekeraar. Gaat slechts over inkomen niet uit loondienst.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Dat neerbuigende naar nieuwe forumleden toe herken ik zeker.
Niet iedereen die een consumenten probleem heeft is in het bezit van een rij wetboeken of heeft een rugzak vol ervaring met vervelende verkopers/instanties. Er wordt dan al snel geroepen dat TS niet het volledige verhaal vertelt, of dat hij oerend dom is en veel beter (met terugwerkende kracht) de adviezen van een forumlid had kunnen opvolgen.
Nieuwe forumleden reageren m.i. vaak op twee manieren. De eerste is manier is om gewoon niet meer te reageren.
De tweede manier is om vol op het orgel te gaan en woest de tegenaanval in te zetten. Dit karakter van TS is ook vaak de basisoorzaak van de problemen, omdat deze forumleden in het dagelijks leven ook zo reageren. Dit leidt er dan weer toe dat er slotje op het topic komt en TS een permaban krijgt, als ware hij/zij een trol. ( in plaats van alleen zinnen of berichten uit het topic te verwijderen) Ik kan me van kort geleden ene Jeff herinneren en een andere consument die niet tevreden was over zijn scooter, die allebei als trol zijn weggezet.
Echter zo blijft de aanwas van nieuwe actieve leden beperkt, en wordt de koek steeds meer verdeeld tussen de "stamgasten" ( ik had een andere term in gedachten maar daar zijn de moderatoren niet zo dol op ).
Niet iedereen die een consumenten probleem heeft is in het bezit van een rij wetboeken of heeft een rugzak vol ervaring met vervelende verkopers/instanties. Er wordt dan al snel geroepen dat TS niet het volledige verhaal vertelt, of dat hij oerend dom is en veel beter (met terugwerkende kracht) de adviezen van een forumlid had kunnen opvolgen.
Nieuwe forumleden reageren m.i. vaak op twee manieren. De eerste is manier is om gewoon niet meer te reageren.
De tweede manier is om vol op het orgel te gaan en woest de tegenaanval in te zetten. Dit karakter van TS is ook vaak de basisoorzaak van de problemen, omdat deze forumleden in het dagelijks leven ook zo reageren. Dit leidt er dan weer toe dat er slotje op het topic komt en TS een permaban krijgt, als ware hij/zij een trol. ( in plaats van alleen zinnen of berichten uit het topic te verwijderen) Ik kan me van kort geleden ene Jeff herinneren en een andere consument die niet tevreden was over zijn scooter, die allebei als trol zijn weggezet.
Echter zo blijft de aanwas van nieuwe actieve leden beperkt, en wordt de koek steeds meer verdeeld tussen de "stamgasten" ( ik had een andere term in gedachten maar daar zijn de moderatoren niet zo dol op ).