>>NeoDutchio schreef: ↑21 jul 2020 15:23Ik vind het wel een sterke, heeft niets met een onzinnig verhaal te maken. Op elke straathoek kan je tegenwoordig een auto kopen. Als ik zie hoeveel vreemde garagebedrijven in mijn regio rondrijden om auto's op te halen om weer aan de andere kant van het land te verkopen, dan moet hier gouden bergen mee verdiend kunnen worden.hebra98 schreef: ↑21 jul 2020 14:06>>riddert schreef: ↑21 jul 2020 13:48
Weet je wat het is; mensen willen de allergoedkoopste, en zijn daarvoor bereid het halve land af te reizen. Een paar honderd euro voor een aankoopkeuring vind men over het algemeen te duur. Zodra er kosten in beeld komen, gelooft men liever de verkoper die vanzelfsprekend een positief verhaal heeft over de wagen.
En dan hebben mensen achteraf een huilie huilie verhaal, wat ze zelf eenvoudig hadden kunnen voorkomen.
Wat vind ik dat een onzinnig verhaal.
Als je een auto van een particulier koopt is overnamekeuring een goede keuze, maar van een garagebedrijf?
Nee, die moet gewoon betrouwbaar zijn en je eerlijke informatie geven.
Of mogen ze ook gewoon tijdens de APK dingetjes verzinnen om maar voordeel te hebben?
Een dealer, daar kan je nog redelijk vertrouwen in hebben. Een lokale, bij Bovag aangesloten, garage kan ook nog wel, mits die auto uit zijn eigen stal komt. Al het andere zijn vreemde auto's die niet voor niets ingeruild zijn. De verkoper uit Rotterdam die in Groningen een auto ophaalt om daarna weer te verkopen aan iemand in Maastricht weet niets over die auto. Elke minuut die in die auto gestoken wordt kost geld.
De meeste klachten over auto verkopers hier gaan over verkopers die ver weg zitten. En dan gaat het nog niet eens over speciale modellen of uitvoeringen van een auto. Een liefhebber koopt een speciaal type auto en laat die helemaal doorgronden. Iemand die een goedkoop auto'tje zoekt kijkt puur naar de prijs. Staat er 100km verderop eentje te koop die €250 goedkoper is, dan gaan ze daar naartoe. Met alle gevolgen van dien, zo blijkt maar steeds weer. Geen aankoopkeuring, geen onderzoek en de verkoper geloven op zijn blauwe ogen. En achteraf blijkt die iets duurdere auto van jou in de buurt ineens een stuk goedkoper te zijn.
Wat heeft dat te maken met wat TS hier meldt?
En kijk dan even op de website welke claims ze daar melden.. Betrouwbaar, vakkundig, betaalbaar en RDW erkend??