LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door dido »

Beste Hans A, ik ben het volkomen met je eens.
Dexia moet gewoon betalen anders gaan de rechtzaken gewoon door.
Zij hebben de contracten als spaarvorm aangeboden, dus zullen nu zelf alles bij elkaar moeten sparen om het weer terug te geven.
Ze hebben ons gewoonweg bestolen, waar ze nu een oplossing voor zoeken. Dit is wel de omgekeerde wereld, of niet dan?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik heb gebeld, gesmeekt,tientallen brieven geschreven,waarin ik mijn klachten
heb omschreven,werd nooit op gereageerd.
Maar toen ik onder druk en op advies van een dexia medewerker[zeg maar echt bang gemaakt] het aanbod heb ondertekend.
Kreeg ik kort daarop het volgende bericht:
DAAR U HET AANBOD HEB GEACEPTEERD BESCHOUWEN WIJ UW KLACHTEN ALS AFGEHANDELD.
DUS DEXIA HEEFT GEDULDIG AFGEWACHT TOT ZIJ MIJ ZOVER HADDEN DAT IK HET AANBOD HEB ONDERTEKEND.
Waarom heeft dexia zo lang gewacht met het behandelen van mijn klachten?
Omdat dexia ook wel inzag dat mijn klachten terecht zijn.


Maar ik heb nog een verassing mij echtgenote heeft het aanbod niet ondertekend,ook de contracten ook niet .
Ik heb nu een advokaat ingeschakeld en daar ga ik mee door.
Ik heb lang genoeg naar de pijpen van dexia gedanst.
Ik ben opgelicht en wil mijn recht.
Met oplichters ga ik niet schikken,ja op één manier ALLES TERUG PLUS SCHADEVERGOEDING want de afgelopen tijd was voor ons een hel,en niet alleen finacieel hoor.
De hoge heren weten niet half wat ons is aangedaan,voorheen kon ik altijd opvakantie nu niet meer ook dat doet pijn,om tegen je kinderen te liegen dat je gewoon een keer thuis wilt blijven,terwijl er gewoon geen geld voor is
Groetjes.

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door dido »

Beste Cornelis,
Ik zou het er inderdaad niet bij laten zitten.
Ook vindt ik het heel sneu dat je inderdaad niet met je kinderen op vakantie kon. Hier moeten ze gewoon voor boeten. PUNT UIT!!!!!!

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door cornelis »

Dankje dido.

t.spoel
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 aug 2004 11:02

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door t.spoel »

Er valt niets te bemiddelen, want Dexia is gebonden aan de beroepsuitspraak van DSI die in principe op alle gevallen van toepassing is. Of je deze uitspraak nu via de rechter wilt doen gelden of via de Klachtencommissie van DSI: Dexia zal alles terug moeten betalen. Belangenorganisaties kunnen nu alleen maar het belang dienen dat aan deze uitspaak gehoor wordt gegeven. Gaan ze desondanks onderhandelen, dan belazeren ze hun leden, en zijn die dubbel gedupeerd (sorry driedubbel: ze hebben ook nog 40 euro gedokt voor registratie)

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Hans A »

DEXIA KNIJPT HEM FLINK!!!!!

Op RTLZ zei Bruneel te hopen dat de onderhandelingen niet doorkruist worden door uitspraken van de rechter of de DSI!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:
Bovendien wil hij haast maken!!!! :wink:

Waarom is wel duidelijk: DEXIA krijgt te veel klappen!!!!

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door dido »

Als zij zo doorgaan dan ben ik bang dat ze ook "klappen" van anderen krijgen.

Teppetoep
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2005 21:25

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Teppetoep »

Ik ben nieuw op dit medium ik ben dacht ik een grootgebruiker geweest van meerdere produkten van LegioLease
Eind vorige maand heb ik al mijn lopende contrakten laten aflopen.
Van al mijn maandbedragen in totaal 225000 euro heb ik zegge en schrijven 320 euro op mijn bankrekening gestort gekregen.
Inmiddels heb ik een advocaat in de arm genomen, en deze gaat voor mij voor de volle 100% inclusief rente op rente, en hij is in mijn geval zeer hoopvol, meer nog na de recent uitgesproken zaken bij o.a. de DSI.
Ikzelf zie de persberichten van vandaaag niet als toevalligheid, eerder als een van voor opgezet plan met onze hoofden als Kop van Jut.
Ik denk, dat we binnen afzienbare tijd een "superaanbod" van Dexia kunnen verwachten.
Als je weet dat er gigantisch veel rechtszaken tegen Dexia gevoerd worden en op stapel staan.
Te verwachten is dat steeds meer rechtzaken door Dexia verloren zullen gaan.
Ik hoop van harte dat iedereen krijgt -of zelfs meer dan dat- waar hij of zij RECHT op heeft.

Laatst gewijzigd door Teppetoep op 15 feb 2005 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Willems »

Beste Justiceman,

Bedankt voor jouw uitleg.
Hierbij mijn zienswijze en graag jouw commentaar:
Stel ik ben eegalease: het contract werd vernietigd op grond van art 1:88 jo 1:89 BW, n.a.v. het ontbreken van beide handtekenen.
Contract: eenmalig inleg €5000 - datum 5/12/ 2000 - AEX 600 eindecontract 5/12/03 AEX 338.
Contract werd vernietigd vanaf begin 5/12/00 en bestaat niet meer, wat heeft dit dan te maken met de AEX op 5/12/03 zijnde 338 en met inleggeld € 5000??

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door stephanus »

Willems dan heb je te maken met een domme rechter. Je recht in groepsverband en je wordt geconfronteerd met een uitspraak die nergens opslaat, dan kun je in hoger beroep tegen een tarief die halleluja is.

Dan wordt de afweging is het nog rendabel om in beroep te gaan.

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willem S »

Hans A,
juist!!!!!!! :lol:
zo is het maar net.
Maar let op, de Duisenberg zal er alles aan doen om zijn maatje te helpen. Jij laat jouw collega ook niet snel vallen denk ik, althans ik niet. Zo werkt dat bij die patsers helemaal. En uiteindelijk houdt Duisenberg er weer een Belgische villa aan over, een leuk baantje bij Dexia als commissaris en het cirkeltje is weer rond.
Laat de Hoge Raad maar uitspraak doen, ik ben er klaar mee en met zo'n patser als Duisenberg hou ik al helemaal geen rekening. De rechter zal bepalen, dat heeft Bruneel zelf het hardste geschreeuwd!
Groet
Willem

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door stephanus »

Mijn inziens krijgen bepaalde groepen, eegaleasers, niet het volle pond!!

De rest krijgt een schikking en je kunt alle juridische aspecten uit de kast halen. Het eind oordeel is geveld door deze regering, water bij de wijn.

That's it.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door anne_ »

stephanus ik begrijp je boosheid.

Sir Winston Churchill zei eens:
Een pessimist ziet in elke kans het probleem
De optimist ziet een kans in elk probleem.

Moed houden en je koppie niet laten hangen.

Gr, Anne.

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door stephanus »

Montgomery zei altijd : Vecht voor je echte vrienden, want je hebt er niet zoveel:


Dat geloof ik ook.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Alles, maar dan ook alles zal dexia doen om zaken te vertragen.
Nu dit weer en reken er maar op dat dat ze weer een aantal slachtoffers over de streep zullen trekken.
De bemiddelingsfase is al lang achter ons. Rechters gaan in steeds grotere getale ten nadele van dexia rechtspreken en nu dexia in de gaten krijgt dat ze dit niet zouden gaan winnen hebben ze deze volgende stap bedacht.
Ik vraag me af waarom Duisenberg hier aan mee doet?
Heeft hij hier een belang?
Heeft hij kennis van zaken die wij niet hebben?
Moeten er misdaden (zijn o.a. de aandelen wel gekocht?) onder tafel worden geschoven?
Gezien de laatste uitspraken van de rechters en van DSI moet er wel een aanmerkelijk beter schikkingsvoorstel komen dan dhr. Oosting had voorgesteld.
Dat is vast niet de bedoeling van dexia en dus probeert men ons weer te beduvelen en duisenberg laat zich voor dat karretje spannen.
Ik kan nu al voorspellen gezien de eerdere pogingen en de bedoelingen en uitspraken van dexia waar deze bemiddeling op uitdraait. Op een zoveelste mislukking en dan zijn we weer een jaar verder en dat is nu precies de bedoeling van dexia. De mensen zijn nog steeds weerbaar en dat moet gebroken worden en wel zo snel mogelijk en duisenberg moet dus wel op de hoogte zijn van zaken die het daglicht niet verdragen want hoe kan je nu bemiddelen met een zak van 400 miljoen?
Of wordt hiermee de inleg teruggegeven omdat er van restschuld toch geen sprake is...

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door curacao »

Ik riep al dat wij Aegon niet loss van Dexia moeten zien. Aegon heft meer in Nederland te verliezen dan Dexia. Dus hebben wij meer kans om wat van onze geld terug te zien.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door cornelis »

ik vind dat eerst bewezen moet worden dat er werkelijk aandelen zijn gekocht.
Anders word het dure lucht,voor de betrokkenen
groetjes

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door anne_ »

Late reactie stephanus van deze kant, maar dat geloof ik ook.

Gr. Anne.

stephanus
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jan 2005 00:57

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door stephanus »

Geloof je dan ook dat ik je best heel aardig vind ?? En geen conflict met je wil hebben.

Liefs en voor straks welterusten. :)

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door anne_ »

Stephanus,

Nee dat geloof ik niet dat jij me aardig vindt en dat doet er ook niet toe, maar ik wil absoluut geen conflicten meer als er geen aanleiding toe is. Je excuus is aanvaard en dat meen ik. :wink:

Truste, Anne.

Gesloten