LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met Sony-tv na firmware-updates
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jul 2020 09:50
Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Hallo,
Na de updates van de firmware hebben veel mensen problemen (inclusief ik) met de tv
Instellingen die zomaar opeens weg zijn of de apps die niet te gebruiken zijn. De tv zegt dat je bent aangesloten op internet en de apps op de tv zeggen dat je niet bent aangesloten op het internet.
Het enige wat Sony zegt is het volgende:
Zet het land, in instellingen op België, zodat je de tijd kan veranderen en het probleem daarmee is opgelost.
‘Zo niet, dan ligt het aan je provider’ so geeft Sony aan.
Sony is doof. Dit helpt niets. Ik (en anderen) moeten soms meerdere keren per week hun tv terugzetten naar fabrieksinstellingen, want anders functioneert deze niet.
Misschien dat Radar Sony kan helpen met het vinden van een oplossing???
Na de updates van de firmware hebben veel mensen problemen (inclusief ik) met de tv
Instellingen die zomaar opeens weg zijn of de apps die niet te gebruiken zijn. De tv zegt dat je bent aangesloten op internet en de apps op de tv zeggen dat je niet bent aangesloten op het internet.
Het enige wat Sony zegt is het volgende:
Zet het land, in instellingen op België, zodat je de tijd kan veranderen en het probleem daarmee is opgelost.
‘Zo niet, dan ligt het aan je provider’ so geeft Sony aan.
Sony is doof. Dit helpt niets. Ik (en anderen) moeten soms meerdere keren per week hun tv terugzetten naar fabrieksinstellingen, want anders functioneert deze niet.
Misschien dat Radar Sony kan helpen met het vinden van een oplossing???
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Kan het zijn dat je een tv gekocht hebt die niet voor de benelux gemaakt is?
Dit kan namelijk dit soort problemen geven.
Je kan dit opzoeken dmv het typenummer. Dit soort tv's vind je regelmatig bij stuntaanbiedingen e.d.
Dit kan namelijk dit soort problemen geven.
Je kan dit opzoeken dmv het typenummer. Dit soort tv's vind je regelmatig bij stuntaanbiedingen e.d.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Is dit een automatische (in de achtergrond) uitgevoerde update?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Waar en wanneer heb je de TV gekocht?
Wat is het typenummer?
Heb je bij je leverancier gevraagd voor hulp? Die is namelijk verantwoordelijk voor service en garantie, niet de fabrikant.
Wat is het typenummer?
Heb je bij je leverancier gevraagd voor hulp? Die is namelijk verantwoordelijk voor service en garantie, niet de fabrikant.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Heb op de slaapkamer een Philips staan, 2 jaar geleden goedkoop gekocht bij een internet winkel.
Ook deze Philips blijkt eigenlijk niet voor de Nederlandse markt ze zijn, dus kan veel niet.
Hij werkt gelukkig wel samen met de Next box van Ziggo.
Wil hier mee zeggen net als hierboven al gevraagd is uw Sony voor de Nederlandse markt?
Ook deze Philips blijkt eigenlijk niet voor de Nederlandse markt ze zijn, dus kan veel niet.
Hij werkt gelukkig wel samen met de Next box van Ziggo.
Wil hier mee zeggen net als hierboven al gevraagd is uw Sony voor de Nederlandse markt?
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Controleer dat ook even of er een verschil zit tussen het modelnummer (typenummer) op de TV en die op de factuur / bestelbevestiging.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Misschien dat Radar Sony kan helpen met het vinden van een oplossing???
Voor contact met de rtv redactie https://radar.avrotros.nl/over/contact/
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
De oplossing die ik lees is het terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Dat is mooi, maar ik zou dan ook even de automatische update uitzetten, tot ze met een goede firmware komen.
Dat is mooi, maar ik zou dan ook even de automatische update uitzetten, tot ze met een goede firmware komen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Voor ik naar België ging had ik hem al op dat land staan....
Dan kreeg je geen Update die bepaalde je moet betalen App's blokkeerde,
Geen Sony maar Samsung & LG hebben soms zelfde problemen, net als Philips maar word ook Belg...
Alleen NPO extra doet dan lastiger maar je kunt niet alles hebben...
Belgen mogen geen NPO Extra kijken online zeggen ze maar sinds ik hier woon, werkte gewoon!
Een Postcode 2,4 Km verder in NL opgeven is voldoende blijkbaar!
Naast Sony hebben vele er last van....
Word ook Nederbelg!
Via terug naar fabriek liet ik de auto update aan omdat je anders elke keer bij aanzetten die vraag kreeg...
controleer of er een Update is!
Dan kreeg je geen Update die bepaalde je moet betalen App's blokkeerde,
Geen Sony maar Samsung & LG hebben soms zelfde problemen, net als Philips maar word ook Belg...
Alleen NPO extra doet dan lastiger maar je kunt niet alles hebben...
Belgen mogen geen NPO Extra kijken online zeggen ze maar sinds ik hier woon, werkte gewoon!
Een Postcode 2,4 Km verder in NL opgeven is voldoende blijkbaar!
Naast Sony hebben vele er last van....
Word ook Nederbelg!
Via terug naar fabriek liet ik de auto update aan omdat je anders elke keer bij aanzetten die vraag kreeg...
controleer of er een Update is!
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Ik heb dus dezelfde firmware WIFI problemen sinds afgelopen weekend en ik heb de Sony KD-43XF7596 uit 2018 die ik in januari 2019 aangeschaft hebt en nu 3 keer.....de TV teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Updates op uitschakelen zetten heeft ook gen zin, hij gooit er automatisch de nieuwe versie op die dus vol met bugs zit....
Mijn tijd gaat terug naar 3 maart 2020 4 uur nachts....en je hebt wederom geen WIFI netwerk.
Ik ben al de hele week al aan het mailen met Sony.
Ik heb ook mijn plaatselijke Hifi Klubben Filiaal geinformeerd en Expert ook (ken ze goed als klant), die waren nog niet op de hoogte.
Updates op uitschakelen zetten heeft ook gen zin, hij gooit er automatisch de nieuwe versie op die dus vol met bugs zit....
Mijn tijd gaat terug naar 3 maart 2020 4 uur nachts....en je hebt wederom geen WIFI netwerk.
Ik ben al de hele week al aan het mailen met Sony.
Ik heb ook mijn plaatselijke Hifi Klubben Filiaal geinformeerd en Expert ook (ken ze goed als klant), die waren nog niet op de hoogte.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Is dit misschien voor nu een optie?
Wellicht even een omweg, maar als u de wifi verbinding onmogelijk maakt (en ook ethernet) en dan terug zet naar fabrieksinstelling?
Dan updates uitzetten.
Dan netwerk weer aan?
Wellicht even een omweg, maar als u de wifi verbinding onmogelijk maakt (en ook ethernet) en dan terug zet naar fabrieksinstelling?
Dan updates uitzetten.
Dan netwerk weer aan?
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
RolandoW schreef: ↑02 aug 2020 11:35Ik heb dus dezelfde firmware WIFI problemen sinds afgelopen weekend en ik heb de Sony KD-43XF7596 uit 2018 die ik in januari 2019 aangeschaft hebt en nu 3 keer.....de TV teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Updates op uitschakelen zetten heeft ook gen zin, hij gooit er automatisch de nieuwe versie op die dus vol met bugs zit....
Mijn tijd gaat terug naar 3 maart 2020 4 uur nachts....en je hebt wederom geen WIFI netwerk.
Ik ben al de hele week al aan het mailen met Sony.
Ik heb ook mijn plaatselijke Hifi Klubben Filiaal geinformeerd en Expert ook (ken ze goed als klant), die waren nog niet op de hoogte.
Heb je hier wat aan? https://community.sony.co.uk/t5/android ... -p/3688181
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Dank je Zeerprive, maar ik zit al in die topic en automatische updates staat bij mij uit.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Waardeloos dat gesodemieter met foute firmware updates. Had met een Samsung t.v. jaren geleden ook na een firmware update dat de wifi chip blijkbaar was gaan hemelen. Enige oplossing die Samsung kon bedenken was een nieuwe t.v. kopen. Heb ik dus ook uiteindelijk maar gedaan, want 15 meter ethernet kabel door je huis word je ook niet vrolijk van.
Sinds die tijd heb ik wel automatisch updaten standaard uit staan.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Volgens mij heb je dan nog steeds de recente firmware.
Ik ga ook van de week eens met Hifi Klubben praten waar ik de TV heb gekocht.
Sony moet even wat meer onder druk worden gezet.
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Een nieuwe TV? haha bizarZeerPrivé schreef: ↑02 aug 2020 12:59
Waardeloos dat gesodemieter met foute firmware updates. Had met een Samsung t.v. jaren geleden ook na een firmware update dat de wifi chip blijkbaar was gaan hemelen. Enige oplossing die Samsung kon bedenken was een nieuwe t.v. kopen. Heb ik dus ook uiteindelijk maar gedaan, want 15 meter ethernet kabel door je huis word je ook niet vrolijk van.
Sinds die tijd heb ik wel automatisch updaten standaard uit staan.
Deze is van januari 2019, we gaan echt geen nieuwe tv kopen, ik ga er toch echt vanuit dat ze met een nieuwe firmware fix gaan komen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 aug 2020 15:45
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Re: Problemen na firmware update KD75XF9005
Hierbij mijn voorlopig laatste update afwachtend op reactie na het verzoek van Sony technisch support om e.e.a. aan te leveren inzake ons probleem:
Geachte Ihab,
Hierbij de aanvullende info voor bovenvermelde case.
Model: KD-55AG8 (Aankoopdatum: 29-11-2019)
Serienummer: s01-6026011-2
Firmware: PKG 6.6555.0257 EUA
Probleemomschrijving:
Bij het onderbreken van de 220v (stroomuitval of stekker uit het stopcontact) worden de netwerk settings niet onthouden.
Bij het weer voorzien van 220v valt op dat de tijdklok niet synchroon loopt.
Dit komt omdat er geen ethernet verbinding is. (dit staat ook als melding op het scherm)
Wat is zelf uitgevoerd:
Op de TV alle diagnostics v.w.b. het netwerk uitgevoerd.
Cache geheugen geschoond.
Het fabeltje van een andere landencode kiezen voor de tijdsaanpassing geprobeerd.
TV een statisch IP gegeven
Ziggo Connect Box reset naar fabrieksinstelling
TV bekabeld op een 1gb cat 6 kabel aangesloten op Ziggo Connect Box met gereserveerd IP
Alles wordt op de TV aangegeven dat het netwerk “OK “ is, er wordt netjes een IP adres uitgegeven en het subnetmask staat goed.
Alle DNS en Gateway settings staan juist.
Op geen enkel ander device binnen het netwerk zijn problemen en is er internet content over de lijn.
Oplossing:
ALLEEN ALS JE DE TV NAAR FABRIEKSINSTELLING TERUG ZET.
(ook daarna na stroomonderbreking wederom hetzelfde probleem!!!!)
Voor de technische dienst:
Dit speelt nu drie weken na de laatste firmware update.
Ik vermoed dat in die laatste flash een stukje code ontbreekt v.w.b.de aansturing van caching voor het netwerk segment in de processor.
Voor bovengenoemde update speelde dit niet.
Kijk alstublieft op jullie community: https://community.sony.nl/t5/android-tv ... 8181#M8066
De poster Amstaff73 van dit item levert voor zijn TV tevens foto’s aan.
Er zijn legio posts over dit onderwerp te vinden waarbij dit probleem op vele modellen voorkomt.
Dit probleem moet onderhand bij jullie bekend zijn en zeker als Prio 1 worden behandeld.
Stel je eens voor dat je je besturing van je PC telkens opnieuw moet installeren na een stroomuitval…..
TIP:
Denk eens na over een roll-back mogelijkheid of dat je een backup bestandje van je settings kan wegschrijven naar USB.
Dat zijn pas klantvriendelijke work-arounds!
Ik hoop op een spoedig antwoord met de genomen actie van jullie kant.
Hierbij mijn voorlopig laatste update afwachtend op reactie na het verzoek van Sony technisch support om e.e.a. aan te leveren inzake ons probleem:
Geachte Ihab,
Hierbij de aanvullende info voor bovenvermelde case.
Model: KD-55AG8 (Aankoopdatum: 29-11-2019)
Serienummer: s01-6026011-2
Firmware: PKG 6.6555.0257 EUA
Probleemomschrijving:
Bij het onderbreken van de 220v (stroomuitval of stekker uit het stopcontact) worden de netwerk settings niet onthouden.
Bij het weer voorzien van 220v valt op dat de tijdklok niet synchroon loopt.
Dit komt omdat er geen ethernet verbinding is. (dit staat ook als melding op het scherm)
Wat is zelf uitgevoerd:
Op de TV alle diagnostics v.w.b. het netwerk uitgevoerd.
Cache geheugen geschoond.
Het fabeltje van een andere landencode kiezen voor de tijdsaanpassing geprobeerd.
TV een statisch IP gegeven
Ziggo Connect Box reset naar fabrieksinstelling
TV bekabeld op een 1gb cat 6 kabel aangesloten op Ziggo Connect Box met gereserveerd IP
Alles wordt op de TV aangegeven dat het netwerk “OK “ is, er wordt netjes een IP adres uitgegeven en het subnetmask staat goed.
Alle DNS en Gateway settings staan juist.
Op geen enkel ander device binnen het netwerk zijn problemen en is er internet content over de lijn.
Oplossing:
ALLEEN ALS JE DE TV NAAR FABRIEKSINSTELLING TERUG ZET.
(ook daarna na stroomonderbreking wederom hetzelfde probleem!!!!)
Voor de technische dienst:
Dit speelt nu drie weken na de laatste firmware update.
Ik vermoed dat in die laatste flash een stukje code ontbreekt v.w.b.de aansturing van caching voor het netwerk segment in de processor.
Voor bovengenoemde update speelde dit niet.
Kijk alstublieft op jullie community: https://community.sony.nl/t5/android-tv ... 8181#M8066
De poster Amstaff73 van dit item levert voor zijn TV tevens foto’s aan.
Er zijn legio posts over dit onderwerp te vinden waarbij dit probleem op vele modellen voorkomt.
Dit probleem moet onderhand bij jullie bekend zijn en zeker als Prio 1 worden behandeld.
Stel je eens voor dat je je besturing van je PC telkens opnieuw moet installeren na een stroomuitval…..
TIP:
Denk eens na over een roll-back mogelijkheid of dat je een backup bestandje van je settings kan wegschrijven naar USB.
Dat zijn pas klantvriendelijke work-arounds!
Ik hoop op een spoedig antwoord met de genomen actie van jullie kant.
-
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Dit wordt hét probleem van de komende jaren. Je hebt een overeenkomst met een leverancier en de fabrikant waar je letterlijk niets mee te maken hebt update je firmware. We moeten naar onderhoudscontract op software om een juridisch kader te scheppen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Problemen met Sony-tv na firmware-updates
Je hoeft toch geen discussie met de fabrikant of importeur te voeren. Retour naar de verkoper voor reparatie, omruil of geld terug. Daar is een koopovereenkomst met afgesproken.