Dat "iets steviger dan een gewone griep" is volgens mij een ervaringsdeskundige, die aan het woord is. De verschijnselen zijn niet bij iedereen even heftig.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Nee, volgens zeggen waren ze alledrie doodziek.
Ik las in een Belgisch onderzoek dat 25% van de besmettingen zelfs zonder symptomen zou zijn.
Onhandig, omdat je je dus niet ziek voelt, alles blijft doen en dus een gevaar van besmetting bent.
Anderzijds relativeert het wel het beeld van de ernst van de ziekte. Ja, het kan een ernstig verloop hebben, maar veel vaker is dat niet zo. En ook het sterftecijfer gaat dan procentueel fors omlaag.
Ik kwam dit verhaal tegen. Inkijkje in de gang van zaken en de denkwijze van de VS: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ic- ... nederland/
In sommige opzichten gewoon een derdewereldland
In sommige opzichten gewoon een derdewereldland
-
Een heel verfrissende column: het ligt niet alleen aan de jongeren. Eigenlijk ligt het aan alles wat hier al vanaf het begin besproken wordt. Juist de ouderen hebben lak aan regels. En de regels zijn lang niet altijd duidelijk. En nee, het is niet geschreven door een jongere.
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... weede-golf
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... weede-golf
16again
vindt dit leuk
Ik word een beetje moe van al die meningen in de social media. En dan niet alleen van de leken die in hun columns schrijven maar ook van de tegengestelde meningen en adviezen van alle deskundigen.
Het komt er volgens mij op neer: we weten het ook gewoon niet, maar we willen wel graag van ons laten horen.
Laten we allemaal ons gezonde verstand maar blijven gebruiken, dat lijkt me het beste.
Het komt er volgens mij op neer: we weten het ook gewoon niet, maar we willen wel graag van ons laten horen.
Laten we allemaal ons gezonde verstand maar blijven gebruiken, dat lijkt me het beste.
Van mij mogen ze hoor, persoonlijk heb ik geen last van ze. Het is gewoon onmogelijk om alle mensen in het gareel te laten lopen, ook al zouden we dat graag willen. Misschien is dat mogelijk als we in een land als Noord-Korea zouden wonen, maar willen we dat?
Bekend met het fenomeen Untertreibung / Understatement ?
Ja, het was heftig, maar wie interesseert het nog? Er komen steeds meer ervaringsdeskundigen bij en iedereen heeft zijn/haar eigen verhaal. Buitenstaanders schrikken er sowieso van, tenzij ze toevallig zelf in de zorg werken.
Ik denk, dat voor een terugblik op dit jaar niet de nieuwsrubrieken, maar alle afleveringen van Frontberichten het meest waardevol zijn.
Dit zijn de mensen, die hun gedrag aanpassen wanneer het in hun ogen echt is, niet meer is veraf, maar dichtbij.
@witte angora
“. Juist de ouderen hebben lak aan regels. En de regels zijn lang niet altijd duidelijk. En nee, het is niet geschreven door een jongere“
Dat blijft u maar roepen. Waar baseert u dat op?
“. Juist de ouderen hebben lak aan regels. En de regels zijn lang niet altijd duidelijk. En nee, het is niet geschreven door een jongere“
Dat blijft u maar roepen. Waar baseert u dat op?
-
Op eigen waarnemingen. En dat wordt bevestigd in die column. Voelen jullie je soms aangesproken?
Nee ik voel me niet aangesproken. Uiteraard ken ik uw omgeving niet, maar de ouderen noch de jongeren in mijn omgeving denken er zo over.witte angora schreef: ↑08 aug 2020 10:09Op eigen waarnemingen. En dat wordt bevestigd in die column. Voelen jullie je soms aangesproken?
Jammer voor u dat u zo moet opletten voor uw omgeving omdat die zo onverschillig is.
-
Dus die persconferentie van de premier afgelopen donderdag was onzin, overbodig en nergens voor nodig?
Lees voor Nijogeth, WA en haal het 'met 'samen' even wegwitte angora schreef: ↑07 aug 2020 17:25Schei toch uit, Nijogeth. Je weet heus wel wat er wordt bedoeld met 'samen'.
Voor mijn gevoel voegde het weinig toe. Het was meer een herinnering aan eerdere persconferenties, van mij hadden ze het ook vanaf hun vakantieadres mogen doen.witte angora schreef: ↑08 aug 2020 10:31Dus die persconferentie van de premier afgelopen donderdag was onzin, overbodig en nergens voor nodig?
Maar de kamer wilde dit graag en dus zijn ze het gaan doen. Denk niet dat ze hier zelf op zaten te wachten.
Lowieze
vindt dit leuk
Zeker niet, maar daar ging het toch echt minder over ouderen.witte angora schreef: ↑08 aug 2020 10:31Dus die persconferentie van de premier afgelopen donderdag was onzin, overbodig en nergens voor nodig?
Ik neem aan dat ze gewoon thuis waren? Na alle waarschuwingen en maatregelen, zou het wel heel vreemd zijn als de verantwoordelijken daarvoor er zelf met de pet naar gooien en op vakantie gaan.
-
Ze durven hier geen actie te ondernemen.
De angst voor de virus en 5G waanzinnigen.
Wij zijn vrijwel het enigste land in Europa of ter wereld? waar je zonder mondkapje nog een winkel naar binnen loopt.
De angst voor de virus en 5G waanzinnigen.
Wij zijn vrijwel het enigste land in Europa of ter wereld? waar je zonder mondkapje nog een winkel naar binnen loopt.