Feedback op het Forum - deel 3
-
Komkommertijd
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Eerst een flink aantal verbannen, dan pas de bezem graag!
-
witte angora
Je bedoelt eigenlijk, fons, dat de moderatie er goed aan doet er achter te komen wat voor vlees er in de forumkuip zit?
Hoe iemand met ruzie maken de sfeer kan verbeteren is me een raadsel, maar dat raadsel kom je in de wereld wel vaker tegen ja.
Hoe iemand met ruzie maken de sfeer kan verbeteren is me een raadsel, maar dat raadsel kom je in de wereld wel vaker tegen ja.
-
moederslink
Ook niet reageren op een ruziezoeker/ trol is een optie.
Laat gaan , zou ik zeggen en maak er alleen een melding van.
Laat gaan , zou ik zeggen en maak er alleen een melding van.
-
Lowieze
Trollen moeten een permanente ban krijgen en er moet voor worden gezorgd dat ze niet meer terug kunnen komen.fonsflons schreef: ↑11 aug 2020 11:21Ik denk dat het waardevoller is als de moderatie zich gewoon eens een dagje goed bijleest. Er zijn hier veel persoonlijke vetes aan de gang, ook door 'nieuwelingen' met als argument de sfeer beter te maken. Feitelijk doen die niets anders dan onrust stoken en reacties uitlokken. Ik zie ook het eindeloos gekibbel tussen neo en een paar anderen, maar wat je daar ook van vind, het is wel ontopic in de meeste gevallen.
Als de moderatie nu gewoon eens de tijd neemt om bij te lezen scheelt dat op lange termijn veel tijd. Geef inderdaad een aantal mensen een tijdelijke ban. Beter een te veel dan te weinig. De rust keert terug. Niemand lijdt schade als hij of zij even een weekje niet mag posten. Er zitten nu teveel trollen die voornamelijk bezig zijn anderen te ondermijnen.
En de moderators zouden eens één lijn moeten trekken bij het nemen van beslissingen. Niet van de ene forummer de reacties verwijderen en van de andere de meest onzinnige reacties laten staan.
Zo. We zijn een flink aantal waarschuwingen verder aan mensen die de boel hier offtopic trokken en er is een ban uitgedeeld aan een enkeling die een eerdere ban ontweek. Misschien ben ik hier zelfs nog te mild in geweest.
ElleFlowers heeft overigens gisteren ook een waarschuwing gekregen en als ze toch weer het centrum wordt van verdere ophef, volgen daar verdere maatregelen op.
De andere topics waar gisteren geen tijd voor was om uit te mesten, zijn bij dezen ook opgeruimd.
Betreffende een leeftijdslimiet: het moge duidelijk zijn dat dat om meerdere redenen niet haalbaar of gewenst is. Andere zaken komen we later op terug. ^FG
ElleFlowers heeft overigens gisteren ook een waarschuwing gekregen en als ze toch weer het centrum wordt van verdere ophef, volgen daar verdere maatregelen op.
De andere topics waar gisteren geen tijd voor was om uit te mesten, zijn bij dezen ook opgeruimd.
Betreffende een leeftijdslimiet: het moge duidelijk zijn dat dat om meerdere redenen niet haalbaar of gewenst is. Andere zaken komen we later op terug. ^FG
witte angora
, moederslink
, Moneyman
, gosewijn
, Lady1234
, Erthanax
, Dorfje
, D34M0N
en kuklos
vinden dit leuk
O.T.
Meten met meerdere leeftijdsmaten is dan wel acceptabel voor oud gediende @advisora ?
U bent van de allerlaatste generatie op dit forum, maar bent blijkbaar van mening "de wijsheid" in pacht te hebben, nou mooi niet, want er valt u nog heel veel te leren.
Erthanax
, Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
berndv
, moederslink
, Erthanax
en Dorfje
vinden dit leuk
-
DeZevendeHenk
Ik zit dit zo eens te lezen en mij moet vooral van het hart dat mensen een forum en vooral ook zichzelf wel èrug serieus nemen.
juliomariner
vindt dit leuk
-
nicolesw1981
Beste Radar,
Als feedback op het forum ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om personen geen ban op gebruikersnaam te geven maar op bijvoorbeeld ip adres zodat trollen/ruzie zoekers niet steeds onder een andere naam weer actief worden.
Er zijn vast mensen die dit weten te omzeilen maar wellicht helpt het iets?
Als feedback op het forum ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om personen geen ban op gebruikersnaam te geven maar op bijvoorbeeld ip adres zodat trollen/ruzie zoekers niet steeds onder een andere naam weer actief worden.
Er zijn vast mensen die dit weten te omzeilen maar wellicht helpt het iets?
Erthanax
vindt dit leuk
-
DeZevendeHenk
Dat is zó eenvoudig te omzeilen dat het echt verspilde moeite is.nicolesw1981 schreef: ↑11 aug 2020 14:18Als feedback op het forum ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om personen geen ban op gebruikersnaam te geven maar op bijvoorbeeld ip adres zodat trollen/ruzie zoekers niet steeds onder een andere naam weer actief worden.
moederslink
vindt dit leuk
-
HansdenVB
Wat waarschijnlijk wel helpt bij het maken van de account je BSN moeten geven daar heb je er maar een van en zorgt dat niemand terug kan komen met een andere naam.
Edit: of kijken of inloggen met digid kan worden ingevoerd.
Edit: of kijken of inloggen met digid kan worden ingevoerd.
Laatst gewijzigd door HansdenVB op 11 aug 2020 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
HansdenVB
Hallo, het is maar een forum... Digid en BSN mogen hier -gelukkig- helemaal niet voor gebruikt worden.
hebra98
, Komkommertijd
, moederslink
, Bob Schurkjens
en juliomariner
vinden dit leuk
-
HansdenVB
Ik weet ook niet of het haalbaar is zijn maar wat dingen die ik kon bedenken tegen trollen die terug blijven komen.
Je zou ook nog kunnen kiezen voor een ongeldig gemaakte foto van iemands i.d. waar foto, naam en geboortedatum zichtbaar moeten zijn bijvoorbeeld.
-
HansdenVB
Het ging er om trollen weg te houden dan zal je toch iets moeten bedenken wat niet makkelijk of handig is om na te maken als iemand een foto van een i.d. van internet haalt en betrapt word is dat identiteitsfraude ik denk niet dat een trol dat gaat riskeren.
Zou een betaald "abonnement" iets zijn? Een symbolisch bedrag van 1 euro per jaar, te betalen via iDeal? Dan wordt terugkeren na een permaban wel een stuk lastiger. Eenmalig een symbolisch bedrag kan ook. Wat is nou een euro, of twintig cent, voor deelname aan een fijne en behulpzame community (of voor een goed antwoord).
Het mag denk ik geen lidmaatschap heten, anders wordt het forum een vereniging met alle haken en ogen van dien.
Het mag denk ik geen lidmaatschap heten, anders wordt het forum een vereniging met alle haken en ogen van dien.
-
sylvesterb
Trollen hou je weg door actief en duidelijk te modereren. Een waarschuwing voor non-stop offtopic bijdragen is gewoon niet effectief en zoals we weten ook compleet inactief.
Dubbele accounts is lastiger, maar als je actief en duidelijk modereert niet een groot probleem, ze zijn simpel te herkennen. Zo had iedereen na 1 reactie door dat komkommertje gewoon een alt was van stofzuigertje.
Als voorbeeld is Tweakers genoemd, hier worden dubbele reacties (4 of 5 keer hetzelfde herhalen) gewoon actief verwijderd en krijgt de gebruiker een waarschuwing dat hij moet leren lezen, immers voegt het herhalen weinig toe.
Persoonlijke aanvallen worden veroorzaakt door het slechte moderatie beleid. De oorzaak ligt al vele topics geleden waar toen niet effectief op is ingegrepen.
Zo heb ik sinds een bepaalde topics geen enkel respect voor Komkommertijd, echter vind de moderatie het maar een 2 weken ban als je voor de zoveelste keer criminele adviezen geeft (een verdachte van pedofilie advies geven hoe hij eronderuit kan komen). En racistische opmerkingen, waarop je bij elk ander forum gewoon per geband zou worden, wordt compleet genegeerd door de moderatie.
Tros Radar moet zich eens afvragen of ze wel in staat zijn een forum zelf te onderhouden. Het is soms echt diep triest wat hier gebeurd en het zeer vreemde moderatie beleid wat er op nagehouden wordt.
Creatief gedacht. Probleem is wel dat door betaling de juridische verhoudingen wijzigen én dat het drempelophogend werkt. Dat is deels juist je doel, maar ik kan me voorstellen dat Radar dat juist niet wil.Erthanax schreef: ↑11 aug 2020 15:46Zou een betaald "abonnement" iets zijn? Een symbolisch bedrag van 1 euro per jaar, te betalen via iDeal? Dan wordt terugkeren na een permaban wel een stuk lastiger. Eenmalig een symbolisch bedrag kan ook. Wat is nou een euro, of twintig cent, voor deelname aan een fijne en behulpzame community (of voor een goed antwoord).
Dé oplossing ligt toch, zoals Sylvester hiervoor al uitgebreid betoogde, in adequate moderatie.