LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Erthanax

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij heeft Van Dissel juist expliciet aangegeven dat het virus niet verzwakt is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
12 aug 2020 11:00
Volgens mij heeft Van Dissel juist expliciet aangegeven dat het virus niet verzwakt is.
Niet helemaal of zelfs helemaal niet.
Als reactie op een vraag waarbij gesuggereerd werd dat ie gezegd had dat het verzwakt was heeft ie aangegeven dat hij dat niet gezegd of bedoeld heeft.
Of het virus verzwakt is of niet heeft hij dus niet expliciet gezegd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan heeft'ie feitelijk niets gezegd :D

angel1978

Jose2501 schreef:
12 aug 2020 12:01
Wat is er nou zo erg aan besmet te worden? Bij mij viel het reuze mee. En ik ken er nog veel meer. Ik ben juist blij dat ik het heb gehad. Jaap van Dissel zei ook dat de ziekenhuisopnames niet veel meer werden. In ieder geval minder dan eerder. Hoe meer er het gehad hebben hoe beter.
Er gaan ook mensen dood José.. ook gezonde mensen. De makkelijke manier waarop je hierover praat, alleen maar omdat het bij jou meeviel is nogal pijnlijk voor heel veel anderen. De suggestie om je dan maar express te laten besmetten vind ik zelfs stuitend.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Toch is er verhoudingsgewijs bij veel meer mensen sprake van een mild verloop dan dat het tot de dood lijdt. Laten we dat niet vergeten.

Ik las een onderzoek van de nierstichting, dat bij mensen die nierdialyse krijgen en transplantatiepatiënten de kans op overlijden 25% was. Ik moet zeggen, gezien alle dood en verderf prekende nieuwsberichten: dat valt mij, gezien hun kwetsbare gezindheid niet eens tegen. En deze groep had van alle risicopatiënten de meeste kans op overlijden.

angel1978

mh73 schreef:
12 aug 2020 12:42
Toch is er verhoudingsgewijs bij veel meer mensen sprake van een mild verloop dan dat het tot de dood lijdt. Laten we dat niet vergeten.

Ik las een onderzoek van de nierstichting, dat bij mensen die nierdialyse krijgen en transplantatiepatiënten de kans op overlijden 25% was. Ik moet zeggen, gezien alle dood en verderf prekende nieuwsberichten: dat valt mij, gezien hun kwetsbare gezindheid niet eens tegen. En deze groep had van alle risicopatiënten de meeste kans op overlijden.
Dat vergeet ik ook niet, maar het probleem is dat je dat van te voren niet weet. Zonder de kennis achteraf en de medische achtergrond is een advies om je maar te laten besmetten buitengewoon gevaarlijk. Je hebt het over andermans leven en gezondheid.

Ik denk overigens dat menigeen een niet noodzakelijke ingreep met een overlijdenskans van 25% zou laten schieten ,,😉

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
12 aug 2020 12:13
Jose2501 schreef:
Wat is er nou zo erg aan besmet te worden? Bij mij viel het reuze mee. En ik ken er nog veel meer. Ik ben juist blij dat ik het heb gehad. Jaap van Dissel zei ook dat de ziekenhuisopnames niet veel meer werden. In ieder geval minder dan eerder. Hoe meer er het gehad hebben hoe beter.
Er gaan ook mensen dood José.. ook gezonde mensen. De makkelijke manier waarop je hierover praat, alleen maar omdat het bij jou meeviel is nogal pijnlijk voor heel veel anderen. De suggestie om je dan maar express te laten besmetten vind ik zelfs stuitend.
Al praat Jose2501 er makkelijk over, ik lees geen suggestie om je maar express te laten besmetten !
Vooralsnog lijkt de griepgolf in winter 2017/2018 qua oversterfte net zo pijnlijk als corona nu
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
Voor het grootste deel van de bevolking zal een besmetting niet teveel problemen geven.
Het probleem ligt meer in het feit dat veel mensen met een besmetting niet de juiste quarantaine maatregelen in acht nemen en zo een gevaar vormen voor de mensen voor wie een besmetting wel gevaarlijk is.

angel1978

Jose2501 schreef:
07 aug 2020 21:08
Je kan er toch voor zorgen dat je besmet raakt? Ben je er vanaf voorlopig.

Deze gemist?

angel1978

16again schreef:
12 aug 2020 13:06
angel1978 schreef:
12 aug 2020 12:13
Jose2501 schreef:
Al praat Jose2501 er makkelijk over, ik lees geen suggestie om je maar express te laten besmetten !
Vooralsnog lijkt de griepgolf in winter 2017/2018 qua oversterfte net zo pijnlijk als corona nu
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Qua oversterfte wel. En de andere (permanente) schade?

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik ben van mening dat men dubbel moet testen
Of je besmet bent EN of je antistoffen hebt.
Ik laat me ieder geval niet enkel testen. Het is beide of niet.

Als je nu niet besmet (telijk) bent kan het ook zijn dat je het al achter de rug hebt.
Alleen als je niet weet of je corona hebt gehad denk je bij elk hoestje dat je moet testen.
En je kunt ook besmettelijk zijn zonder symptomen.

Als je het al hebt gehad (je hebt antistoffen) dan kun je er vanuit gaan dat een her-besmetting wellicht ook redelijk ongemerkt voorbij gaat.
Je hebt immers een voordeel met je antistoffen.

En met dubbeltesten krijg je een veel beter inzicht hoeveel er echt al besmet zijn geweest en kun je met de antilichamen test vast stellen of her-besmetting mogelijk is, door deze mensen te monitoren.

angel1978

Het heeft deze in ieder geval niet geholpen:
Tweede keer positief
Een bewoner van woonzorgcentrum Rehoboth in Wapenveld overleed afgelopen weekend nadat zij voor de tweede keer positief testte op het coronavirus. Het verpleeghuis heeft onmiddellijk maatregelen genomen om een nieuwe virusuitbraak te voorkomen

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
12 aug 2020 13:36
Tweede keer positief
Een bewoner van woonzorgcentrum Rehoboth in Wapenveld overleed afgelopen weekend nadat zij voor de tweede keer positief testte op het coronavirus. Het verpleeghuis heeft onmiddellijk maatregelen genomen om een nieuwe virusuitbraak te voorkomen
Eigenlijk moet u dan wel het hele artikel plaatsen.
De artsen denken dat:
A. Deze mevrouw zoveel kwalen had dat haar immuunsysteem daardoor zo slecht was dat een nieuwe besmetting mogelijk was.
B. Het virus is nooit uit haar lichaam weggeweest.

Verder staat er dat ze het eigenlijk gewoon nog niet weten en verder onderzoek nodig is.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
12 aug 2020 10:56
Mwah. Zo klinkt het wel heel marginaal. Dat sluit niet aan met het beeld wat ik uit de medische wereld krijg.
Viroloog Christian Drosten heeft het eind juni al aangegeven en deze vakman baseert zijn uitspraken op wat hij in zijn lab in de Berliner Charité ontdekt. Verder hebben wij te veel contact met artsen en deze beroepsgroep ziet momenteel vooral patiënten met een milder verloop dan eerder dit jaar. Laatste aanwijzing is de ontwikkeling van de andere virussen in de Coronaviradae groep: ze sterven snel uit.
Jose2501 schreef:
Wat is er nou zo erg aan besmet te worden? Bij mij viel het reuze mee. En ik ken er nog veel meer. Ik ben juist blij dat ik het heb gehad.
Je maakt hier een denkfout: je gaat uit van jezelf en maakt het algemeen. Helaas heeft dit virus geen handleiding en protocol, waar het zich aan houdt. De één heeft nergens last van, een volgende heeft een heftig verloop en snel herstel, nummer drie juist een vrijwel symptoomloos verloop maar een langzaam herstel en de zwaardere gevallen hebben een eigen verhaal. Bijvoorbeeld wel koorts, maar geen problemen met de ademhaling, daarvoor een compleet ontregelde spijsvertering, zodat er nauwelijks voedingsstoffen worden opgenomen en je in een paar dagen tijd vreselijk afvalt.

Ga er alsjeblieft vanuit, dat je heel veel geluk hebt gehad.
Lowieze schreef:
12 aug 2020 13:10
Het probleem ligt meer in het feit dat veel mensen met een besmetting niet de juiste quarantaine maatregelen in acht nemen en zo een gevaar vormen voor de mensen voor wie een besmetting wel gevaarlijk is.
Na een besmetting word je zelf besmettelijk voor anderen, het meest op de dag voordat je symptomen krijgt. Zodra je ziekteverschijnselen hebt, wordt dit minder en als je stabiel bent, dan ben je geen gevaar meer voor een ander. Het risico zit vooral in de symptoomloze periode, want je voelt je nog goed en kunt nog alles.

Om hier meer grip op te krijgen, heb je eigenlijk beeld nodig van de ogen van de vers besmette personen. Nog voor de eerste symptomen verandert de blik, de oogopslag. Iets troebeler, iets meer traanvocht, meer moeite om te focussen. Wie dit herkent, is het virus al een stap te snel af.
hebra98 schreef:
12 aug 2020 13:24
En met dubbeltesten krijg je een veel beter inzicht hoeveel er echt al besmet zijn geweest en kun je met de antilichamen test vast stellen of her-besmetting mogelijk is, door deze mensen te monitoren.
Ben het met je eens, dat momenteel dubbeltesten meer helpt, ook omdat dit voorjaar er veel te weinig is getest en er veel onder de radar is gebleven. Herbesmettingen zijn tot nu nergens bewezen, de mevrouw in het Rehoboth in Wapenveld zou wereldwijd de eerste patiënt zijn met een dubbele besmetting en Lowieze heeft hierboven al de terechte vraagtekens geplaatst.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mh73 schreef:
11 aug 2020 21:46
Afstand houden lijkt erg moeilijk voor mensen.
Dat ondervind ik momenteel ook. Nu ik nog maar anderhalve week bij mijn huidige werkgever werk, ben ik ook langzaam afscheid aan het nemen van de klanten en met sommigen heb ik een hele goede band opgebouwd in de 3 jaar die ik bij deze werkgever heb gewerkt. Ze zijn wel heel blij voor me, snappen dat ik verder wil en er op alle vlakken op vooruit ga. Echter gaan ze me wel missen zeggen ze en de meeste geven netjes een hand, maar er zaten een paar dames tussen die zeiden 'ik weet dat het niet mag, maar ik ga je toch een knuffel geven'. En ja, zoals jullie wel weten, daar heb ik persoonlijk geen probleem mee, kan het zelfs wel heel erg waarderen en zal ook echt nog wel eens langsgaan bij die klanten als ik een keer vakantie heb (en dat heb ik bij mijn nieuwe werkgever al minimaal 9 weken per jaar, inclusief nog wat losse dagen hier en daar).

Nijogeth

Lowieze schreef:
12 aug 2020 13:41
angel1978 schreef:
Tweede keer positief
De artsen denken dat:
A. Deze mevrouw zoveel kwalen had dat haar immuunsysteem daardoor zo slecht was dat een nieuwe besmetting mogelijk was.

Verder staat er dat ze het eigenlijk gewoon nog niet weten en verder onderzoek nodig is.
Zo testte mijn zusje zonder klachten positief en 3 dagen later negatief. Het grappige was dat zij ruim een maand voor de positieve test wel een dagje of 2 verkouden is geweest en rond die tijd werden 3 van haar vriendinnen positief getest, maar doordat ze toen geen klachten meer had mocht ze niet testen.

Toen we de GGD ernaar vroegen zeiden ze dat het best wel kon dat er nog steeds sporen van het virus in haar lichaam zaten na een maand.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf heb ik zo langzamerhand het idee dat " we met zijn allen " een beetje de grip op Corona kwijt zijn.
Men laat zich of niet testen of wél, maar werkt niet mee aan contactonderzoek.
De feestjes gaan gewoon ook door , dus is er ook amper zicht op de contacten omdat het eea ondoenlijk is en wordt.
En verplicht in quarantaine gaan ? Daar geloof ik niet in.
Ik denk dat men dat stomweg niet doet.

Ik hoorde vd week dat het écht goede vaccin misschien nóg wel 3 jaar zou kunnen duren.
Dus wat moeten de kwetsbaren onder ons?
Zoveel mogelijk binnen blijven en ook nóg meer Coronakilo.s krijgen m.a.g overgewicht en nóg kwetsbaarder worden 😬 ? ( grapje ?! )

Nijogeth

Ik heb juist het idee dat we de grip op de werkelijkheid kwijt zijn. Er zullen altijd ziektes blijven komen en gaan. We kunnen niet voor elke ziekte uit voorzorg de hele wereld maar stil leggen, als je het mij vraagt. We moeten ergens ook kunnen accepteren dat er teveel mensen op de wereld zijn, welke ook steeds ouder worden en de natuur dat op een natuurlijke manier probeert te beperken en dat er dan inderdaad slachtoffers vallen. Dat teveel indammen zal als gevolg hebben dat zulke situaties zich veel vaker gaan voordoen en dat willen we ook niet. Het is eigenlijk heel dubbel, want hardop zeggen dat we maar moeten accepteren dat er mensen gaan sterven, dat wordt door velen ook niet geaccepteerd.

Ik heb al vaker gezegd dat er ergens een keer een switch gemaakt moet worden en dat we ons meer moeten focussen op plezier in het leven dan op zo oud worden als mogelijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie.

angel1978

Lowieze schreef:
12 aug 2020 13:41
angel1978 schreef:
Tweede keer positief
De artsen denken dat:

Dit was alles over de herbesmetting in wapenveld. In het artikel waar mijn tekst uit kwam 😉 Dus wat zou ik nog meer moeten plaatsen volgens jou?

https://www.gelderlander.nl/home/corona ... ~aefa846a/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerder heb ik al gesteld dat de wereld veel te veel mondiaal is ingericht. Als mensen veel meer op hun plaats zouden blijven (althans niet de hele wereld over gaan), en er geen goederen over de hele wereld getransporteerd worden, kan welk virus dan ook lang niet zoveel schade aanrichten als nu.

Dat is mijn mening, en ik zie vooralsnog geen reden om die mening bij te stellen.

Gesloten