LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@fonsflons, jammer dat u niet begrijpt wat ik bedoel. U begint weer over een oorlog meemaken en over de financiën. Witte angora begrijpt het wel zo te lezen.
We gaan heel erg off topic nu, dus laten we er in dit topic niet verder over gaan discussiëren.

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien moeten we deze discussie over 50 jaar nog maar eens terug lezen, als we weten wat de huidige jongeren de komende 50 jaar mee zullen maken. ;)

Het feit dat er in Leiden inmiddels, met nog 8 dagen te gaan, 399 reacties zijn op 9 splinternieuwe, redelijk kleine, tweekamerwoningen, geeft denk ik wel aan hoe hoog de woningnood is. Om wat te noemen. Of dat ik na ruim 10 jaar inschrijftijd in Utrecht nog op plek 164 sta van de 187 voor een tussenwoning in Bunnik. Die keer dat ik een moeder met twee kinderen sprak, wonend in een 3-kamer appartement tussen enkel ouderen: 'je moet toch wat'. Het stel met 2 kinderen in een twee-kamerwoning in Driebergen. Gelukkig een redelijk grote slaapkamer. Dat is waar de huidige generatie jongeren tegen aan loopt, dat was toch wel heel anders toen ik wat jonger was.

Tot zover de woningproblemathiek. Dan komt de rest ook nog.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, triest die woningnood. Maar ja, heb zelf drie jaar ingewoond op een zolder met kind. Het is dat de originele bewoonster overleed, waardoor wij haar woning konden inpikken, anders zou dat nog met twee kinderen geweest zijn.

Dus toen lagen ze ook niet voor het opscheppen.

Lowieze
Berichten: 6883
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
17 aug 2020 13:56
Tja, triest die woningnood. Maar ja, heb zelf drie jaar ingewoond op een zolder met kind. Het is dat de originele bewoonster overleed, waardoor wij haar woning konden inpikken, anders zou dat nog met twee kinderen geweest zijn.

Dus toen lagen ze ook niet voor het opscheppen.
U lag niet in het park aan een hasjpijp te lurken? :D

ZeerPrivé
Berichten: 6136
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar je wilt ook precies in die plaatsen wonen waar de woningnood het hoogst is. Met je WAO uitkering kun je zonder problemen overal in Nederland wonen en dan meestal nog stukken goedkoper en meer woonruimte. Vrijwilligerswerk is overal te vinden.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Los van het proberen te verklaren van menselijk gedrag en generatiekloven, zijn er al mensen hier die de Corona app hebben geïnstalleerd, of ben ik de enige?

ZeerPrivé
Berichten: 6136
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sjohie schreef:
17 aug 2020 14:06
Los van het proberen te verklaren van menselijk gedrag en generatiekloven, zijn er al mensen hier die de Corona app hebben geïnstalleerd, of ben ik de enige?

Het is nu toch nog in de testfase in een paar provincies? Als hij landelijk uitgerold wordt, ga ik de app op mijn reserve smartphone met prepaid sim installeren.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
17 aug 2020 14:26
sjohie schreef:
17 aug 2020 14:06
Los van het proberen te verklaren van menselijk gedrag en generatiekloven, zijn er al mensen hier die de Corona app hebben geïnstalleerd, of ben ik de enige?

Het is nu toch nog in de testfase in een paar provincies? Als hij landelijk uitgerold wordt, ga ik de app op mijn reserve smartphone met prepaid sim installeren.
Ik woon in één van de provincies, dus ik gebruik 'm al voor het echie. Naja, het enige verschil tussen de testgebieden en de rest van Nederland, is dat als ik mijn code doorgeef aan de GGD, ze ook echt bij me komen voor verdere info, en in de rest van NL niet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
17 aug 2020 14:02
Lady1234 schreef:
17 aug 2020 13:56
Tja, triest die woningnood. Maar ja, heb zelf drie jaar ingewoond op een zolder met kind. Het is dat de originele bewoonster overleed, waardoor wij haar woning konden inpikken, anders zou dat nog met twee kinderen geweest zijn.

Dus toen lagen ze ook niet voor het opscheppen.
U lag niet in het park aan een hasjpijp te lurken? :D
Nee, zeker niet. Het enige parkje waar ik kwam was om met de kinderen te wandelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik lag zeker niet aan een hasjpijp te lurken, terwijl ' lekker blowen ' toen gemeengoed was.
Als ik terugkijk heb ik een geweldige jeugd gehad , in een groot gezin, moeder thuis, vader werkte.
Structuur en normen en waarden.
In mijn studententijd ging ik lekker los , veel feestjes en 4x per week kale pasta met een soort kleddersausje eten, want , straatarm , wc buiten , geen cv, geen douche en een kleine kamer :lol: .
Drugs heb ik nooit gebruikt!
Altijd lekker kunnen werken, maar ook als alleenstaande moeder bijstand ' genoten ' .
En nu geniet ik van mijn pensioen.
Mij hoor je niet klagen ondanks de vele tegenslagen en het vele verdriet dat ik gekend heb.
Met de wijsheid van nu kan ik nog wel 20 jaar door.
En zo zal het ook met de jongeren van nu gaan.....ook zij moeten leren incasseren , de schouders er onder zetten en moeten doorgaan .
Het belangrijkste is toch, vind ik , de basis , de opvoeding , en ik merk om mij heen dat twintigers en ook dertigers over het algemeen slecht met tegenslag omgaan , ze zijn toch ' verwend ' , méér dan wij vroeger en zijn in relatieve weelde opgegroeid , konden studeren en er waren banen.
En nu worden ze geconfronteerd met dit virus en de bijbehorende beperkingen en is het voor velen toch lastig ' schakelen' blijkbaar.

En oudjes die nu zo klagen?
Volgens mij waren dat ook al zeurpieten ( z****rds ) toen zij jonger waren .
Als ik bv kijk nd rijdende rechter, allemachtig wat een stoom komt er dan uit, wat een venijn, wat een gif.
Het heeft n.m.m toch ook te maken met ..uit welk nest je komt en welke opvoeding je hebt gehad.

Nijogeth
Berichten: 10598
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit coronavirus een tegenslag noemen, dat vind ik persoonlijk de verkeerde benaming. Een tegenslag verwerk je en je gaat door. Maar het probleem is juist dat je niet door kunt. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid. Het maakt het al heel anders als je zou kunnen zeggen 'nog 1 maandje doorbijten en we kunnen weer doorgaan met ons leven', maar voorlopig is het pure stilstand.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

In die zin is dit een forse tegenslag dat je je aan verschillende maatregelen moet houden , je vrijheid beperkt is, er banenverlies is en veel leed achter de voordeur.
Ga van een slecht scenario uit : het kan al met al nog wel een jaar duren voordat het virus geëlimineerd is en men weer ' vrij ' is.
Tot die tijd deal met deze omstandigheden , blijf alert en zorg goed voor jezelf en je dierbaren.
Gelukig is er internet , je bent niet van alles verstoken😉.
Je kunt nog steeds door, alleen anders. Gebruik je inventiviteit en je verstand , dan kom je een heel eind.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
17 aug 2020 16:53
Dit coronavirus een tegenslag noemen, dat vind ik persoonlijk de verkeerde benaming. Een tegenslag verwerk je en je gaat door. Maar het probleem is juist dat je niet door kunt. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid. Het maakt het al heel anders als je zou kunnen zeggen 'nog 1 maandje doorbijten en we kunnen weer doorgaan met ons leven', maar voorlopig is het pure stilstand.
Maar u doet toch juist alles al weer wat u wilt?

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
17 aug 2020 16:53
Dit coronavirus een tegenslag noemen, dat vind ik persoonlijk de verkeerde benaming. Een tegenslag verwerk je en je gaat door. Maar het probleem is juist dat je niet door kunt. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid. Het maakt het al heel anders als je zou kunnen zeggen 'nog 1 maandje doorbijten en we kunnen weer doorgaan met ons leven', maar voorlopig is het pure stilstand.
Op het moment dat er echte tegenslagen gaan komen zullen een hoop mensen zich hopelijk gaan realiseren dat ze dit nooit een tegenslag hadden mogen noemen..

Nijogeth
Berichten: 10598
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 aug 2020 17:17
Nijogeth schreef:
17 aug 2020 16:53
Dit coronavirus een tegenslag noemen, dat vind ik persoonlijk de verkeerde benaming. Een tegenslag verwerk je en je gaat door. Maar het probleem is juist dat je niet door kunt. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid. Het maakt het al heel anders als je zou kunnen zeggen 'nog 1 maandje doorbijten en we kunnen weer doorgaan met ons leven', maar voorlopig is het pure stilstand.
Maar u doet toch juist alles al weer wat u wilt?
Nee, ook ik word gewoon beperkt door de maatregelen. Een leuke avond stappen zit er niet in bijvoorbeeld, want je mag alleen maar op je plekje zitten. Een voetbalwedstrijd kijken, onmogelijk. Ik werd afgelopen weekend zelfs aangesproken op het terras, omdat ik een meid op schoot had zitten. Wat maakt dat nou uit? Of ze nu op de stoel naast me zit of op schoot? Het is niet zo dat wij onderling ineens meer konden verspreiden dan vorige week en later die avond bij haar thuis. Het is allemaal zo onlogisch. Er wordt niet eens meer nagedacht over de redenen van de maatregelen, omdat men veel te bang is voor boetes.

Er zijn zoveel meer dingen die ik vrij beperkend vind en die het leven veel minder leuk maken. Tuurlijk kun je nog leuke dingen doen. Maar iedere keer hetzelfde riedeltje wordt wel een beetje eentonig, ik wil ook wel eens een keer gek doen, een hoop nieuwe mensen leren kennen, op de bar dansen, er weer vanaf vallen, mezelf stuk lachen met mijn vrienden en mezelf de dag erna afvragen waarom ik zoveel blauwe plekken heb (om maar iets te noemen). De legendarische avonden die je moraal echt helemaal omhoog halen, ze zijn gewoon niet mogelijk nu. Gek doen is uit den boze, want ieder moment worden we weer met onze neus op de coronafeiten gedrukt.

En het gaat allemaal hartstikke goed. De cijfers waren en zijn helemaal niet erg.

Nijogeth
Berichten: 10598
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
17 aug 2020 17:18
Nijogeth schreef:
17 aug 2020 16:53
Dit coronavirus een tegenslag noemen, dat vind ik persoonlijk de verkeerde benaming. Een tegenslag verwerk je en je gaat door. Maar het probleem is juist dat je niet door kunt. Er is namelijk nog steeds geen duidelijkheid. Het maakt het al heel anders als je zou kunnen zeggen 'nog 1 maandje doorbijten en we kunnen weer doorgaan met ons leven', maar voorlopig is het pure stilstand.
Op het moment dat er echte tegenslagen gaan komen zullen een hoop mensen zich hopelijk gaan realiseren dat ze dit nooit een tegenslag hadden mogen noemen..
Wat is in jouw ogen een echte tegenslag dan? Dat wil ik dan wel eens weten. Noem maar eens een stuk of 5 voorbeelden die schijnbaar veel mensen tegen het lijf lopen.

Nijogeth
Berichten: 10598
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
17 aug 2020 17:07
Ga van een slecht scenario uit : het kan al met al nog wel een jaar duren voordat het virus geëlimineerd is en men weer ' vrij ' is.
Is dat het slechte scenario? Volgens mij is het meest realistische scenario ook direct het meest slechte scenario en dat is dat het virus helemaal niet verdwijnt.

En als de regering in dat geval consequent is, dan komen we nooit meer van de anderhalve meter af. Vandaar dat ik al vaker opperde dat er ook wel eens over dat scenario gepraat mag worden en wanneer we dan gaan accepteren dat corona er gewoon in blijft, net als de griep, en wanneer dan die maatregelen opgeheven gaan worden (onafhankelijk van of corona er nu wel of niet is). Ergens moeten we toch een grens stellen en vanaf dat moment concluderen 'het is er, we komen er niet vanaf, deal with it'.

Overigens ga je een jaar er niet doorkrijgen. Dat is een idioot vooruitzicht, de hele economie blijven verkloten voor iets wat steeds meer weg heeft van een griepje qua aantallen slachtoffers. Want als er maar 1 op de 200 besmettingen op de IC terecht komt (zoals de laatste weken het geval is), dan kunnen we toch wel spreken van een mild virus.

Gemiddeld krijgen 820.000 Nederlanders per jaar de griep. De gemiddelde oversterfte ligt in die griepperiodes rond de 2000. Dat is toch 1 op de 400 gevallen die overlijdt, wat redelijk vergelijkbaar is met de cijfers die Corona momenteel in Nederland produceert.

ZeerPrivé
Berichten: 6136
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Morgenavond weer een persconferentie hoor ik net.

Gaar waarschijnlijk hier over https://www.telegraaf.nl/nieuws/1030620 ... menkomsten
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 17 aug 2020 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik lees het ook net, op RTL en NOS. De vorige was 2 weken geleden, kennelijk is men niet tevreden over het huidige verloop.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

angel1978 schreef:
17 aug 2020 17:18
Op het moment dat er echte tegenslagen gaan komen zullen een hoop mensen zich hopelijk gaan realiseren dat ze dit nooit een tegenslag hadden mogen noemen..
Ja, wat is een tegenslag? Ik heb al de nodige dreunen moeten verwerken in het leven, maar ik heb me eigenlijk nog nooit zo beperkt gevoeld.

Het fijne is juist, dat alles gewoon zijn gangetje blijft gaan normaal gesproken, als jij een tegenslag te verwerken krijgt, en nu niet.

Ik lees net weer diverse ontslagen bij Carré, bij Easyjet. En straks in oktober als in NL veel steunmaatregelen wegvallen gaat het natuurlijk helemaal mis. Alleen al de gedachte aan al die mensen van wie hun werk, hun inkomsten gaat wegvallen met wie weet welke gevolgen, daar kan ik erg verdrietig van worden.
Maar gelukkig is dat precies wat men nodig heeft, want een beetje tegenslag maakt je sterker.

Gesloten