Het is nog steeds hetzelfde Sars-CoV2 virus, nu met 6 stammen. Toen het virus vorig jaar op reis ging vanuit China, waren er 2 stammen, 1 daarvan is geland aan de Amerikaanse westkust en daar verdwenen, heeft in elk geval niet geleid tot een grote besmettingsgolf. De 2e stam trekt zijn sporen over de wereld.
De immuniteit daalt niet redelijk snel, alleen daalt het aantal antistoffen in je bloed, bij de een sneller dan bij de ander. Je immuunsysteem heeft allang een ID van dit virus gemaakt en zal een volgende keer veel sneller in actie komen, ook al is het virus dan gemuteerd.
En voor zover ik overzicht heb: iedereen, die al Covid-19 heeft gehad, is daarna niet opnieuw ziek geworden. Ja, een verstuikte enkel en dat soort dingen, maar geen infectieziekte of zoiets.
Wat via voorbeelden gezegd wordt: het hangt van je eigen mentale veerkracht en van je kijk op het leven af hoe je dit jaar met alles omgaat. Levenservaring is alleen niet zaligmakend - je kunt door bepaalde ervaringen sterker worden of bij een volgende keer compleet door het lint gaan. Opvoeding bepaalt mede hoe je met alle ontwikkelingen omgaat.
Om het sec bij Nederland te houden: hier heeft men moeite met improviseren. Als het niet loopt, zoals verwacht, dan weet men zich al snel geen raad meer en is niet zo creatief om dan iets anders te verzinnen.
Ik weet zeker dat we geen familie zijn, maar qua sarcasme, cynisme, humor ... welkom
Voorlopig ben jij de enige.
Om met Jens Spahn, Duitse bondsminister voor volksgezondheid te spreken: belangrijk zijn nu de scholen, de kinderdagverblijven, de economie, de handel - als argument om nog te wachten met verdere versoepelingen, niet om versoepelingen terug te draaien. Als groepen van meer dan 30 weer worden verboden, wat moet je dan met klassen van 32 leerlingen?ZeerPrivé schreef: ↑17 aug 2020 18:05Morgenavond weer een persconferentie hoor ik net.
Gaar waarschijnlijk hier over Kabinet overweegt beperken groepsgrootte samenkomsten
Misschien is na het kamerdebat van vorige week afgelopen weekend weer wat gezond verstand in het crisisteam aangekomen.
Ik hoop, dat in september het aantal besmettingen weer daalt. Dan zijn de vakanties voorbij, zit iedereen wat meer in de eigen sociale omgeving, minder contact met vreemden, minder kans op besmettingen met Sars-CoV2.
Tegenslag is waar je niet op hoopt of van droomt.