Erthanax schreef: ↑22 aug 2020 21:31
Ach wat weten die prutsers van het RIVM nou helemaal? Jarenlang gestudeerd, onderzoek doen, literatuur bijhouden, congressen, overleg met deskundigen in binnen- en buitenland, en dan nog geen simpele oplossingen en 100% zekerheid kunnen geven.
Dan kun je beter, net als Doutzen Kroes, beter een paar uur op internet informatie bestuderen; dan weet je tenminste precies hoe het zit.
Sja, andere geleerden zijn er na vele tientallen jaren nog steeds niet uit of God wel of niet bestaat, om wat te noemen.
Leuk, al die studies, maar zaligmakend is het niet altijd. Soms is het inderdaad beter om je gezonde verstand te gebruiken. En nogmaals: om nu cijfers te publiceren die deels gebaseerd zijn op aannames, terwijl die cijfers ook nog eens erg afwijken van een ander cijfer dat op een bepaalde manier berekend zou zijn... kun je wel zeggen dat dat laatste van 14 dagen geleden is, het mocht wat. Als je met het een kan speculeren, kun je het ook wel met het ander. En als je met het tweede bij de feiten wil blijven, zul je het met het eerste ook moeten doen.
En nee, ik weet niet hoe het zit door een paar uur internet te bestuderen. Ik kijk om me heen, doe mijn waarnemingen, zet die hier neer, en steevast een paar dagen later zie je dat het bevestigd wordt.
Mocht mevrouw Halsema zich trouwens afvragen waar alle klanten zijn gebleven die nu niet meer in Amsterdam komen shoppen: laat haar maar eens in Haarlem komen kijken. Vanmiddag stap ik rond 17.00 uur uit de trein, het was megadruk richting station. Drukker als ooit te voren.