Nijogeth schreef: ↑26 aug 2020 10:28
GeipSuusje, het probleem is dat PostNL bepaalde coronamaatregelen heeft genomen en deze onder andere inhouden dat u niet zelf mag tekenen en dat de bezorger dat voor u moet doen met uw toestemming.
Als u daar geen toestemming voor wil geven, dan kunt u voorlopig beter niet online bestellen, want dan kunnen ze iedere keer alles weer mee terug nemen volgens uw beredenering. Gelukkig zijn de meeste bezorgers niet zo dom en tekenen ze alsnog zelf en zeggen ze dat ze dat niet doen, nadat ze het pakket op het adres hebben afgeleverd, mogelijk met de kanttekening erbij dat de klant weigerde te tekenen.
>>
Dit verhaal is voor mij wat lastig te volgen maar ik kan wel aangeven dat de Post.nl helemaal niet correct omgaat met tekenen voor ontvangst. De drie nummers zijn ervoor dat de bezorger dit niet kan verzinnen en de ontvanger hiermee toestemming geeft te tekenen.
Ik bestel heel vaak (meerdere keren per maand) en heel vaak zou ik moeten tekenen. Maar de bezorger heeft niet mijn 3 cijferige code, vraagt hier ook nooit om en ik weet ook niet of hij wel zelf de handtekening zet.
Is het dan aan mij om niets meer te bestellen of om de bezorger op de juiste manier zijn werk te (laten) doen?
Het probleem schuilt hierin dat de bezorger een pakket kan achterover drukken, hier zelf voor tekenen, waarmee er geen bewijs is dat de juiste persoon het pakket heeft ontvangen.
Dat maakt het in geval van TS lastig, want de bezorger en de buurvrouw kan zich dit pakket hebben toegeëigend.
Theoretisch is het volgende niet ondenkbaar.
De juiste naam staat natuurlijk niet bij dit foute adres met verkeerd huisnummer, dus is dit de bezorger opgevallen?
Of heeft hij gedacht, dit foutje is van mij.
Dan is al snel de vraag, wie heeft getekend en heeft de bezorger de 3 cijfers van "de buurvrouw".
Als dat zo is kan de buurvrouw niet meer ontkennen dat ze het pakket heeft aangenomen (en eigenlijk gestolen, in mijn ogen)