Pleit je er nou voor om de gerechtsdeurwaarders ook in te schakelen als pakketbezorgers?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?
Laatst gewijzigd door JozJan op 26 aug 2020 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
slechtzicht
Ik werk in de logistiek, krijg dagelijks pakketjes binnen.
TNT vraagt om "een drie cijferige code"
Het maakt ze niet uit welk code je geeft als je maar drie cijfers opnoemt.
Lek-als-een-mandje systeem.
TNT vraagt om "een drie cijferige code"
Het maakt ze niet uit welk code je geeft als je maar drie cijfers opnoemt.
Lek-als-een-mandje systeem.
Als je in een authentieke akte (= dwingende bewijskracht!) vastgelegd wilt hebben dat je pakket bezorgd is, en daarvoor wilt betalen: natuurlijk!
Net als de handtekening dus... kortom; er is geen verschil tussen vroeger en nu.slechtzicht schreef: ↑26 aug 2020 15:43Ik werk in de logistiek, krijg dagelijks pakketjes binnen.
TNT vraagt om "een drie cijferige code" Het maakt ze niet uit welk code je geeft als je maar drie cijfers opnoemt. Lek-als-een-mandje systeem.
De tijden dat de handtekening nog wat betekende ligt al lang achter ons.
-
NeoDutchio
Dan maar pleiten voor een nieuw soort van bezorging. Iedereen die online wil bestellen een pas geven met barcode. Geen gedonder met AVG, enkel een unieke code of unieke handtekening en adres en huisnummer verwerkt in die barcode. Pakjes die verkeerd worden aangeboden kunnen niet uitgescand worden. Dus ook geen verkeerde bezorgingen meer.
Voordeel is dat je alleen kan laten bezorgen als je ook daadwerkelijk thuis bent. Tijdwinst voor de bezorger en buren die niet meer lastig gevallen hoeven te worden. Als je toch niet thuis bent strafpunten en zelf ophalen.
Nadeel is dan wel dat een hoop topics niet meer terug komen hier.
Voordeel is dat je alleen kan laten bezorgen als je ook daadwerkelijk thuis bent. Tijdwinst voor de bezorger en buren die niet meer lastig gevallen hoeven te worden. Als je toch niet thuis bent strafpunten en zelf ophalen.
Nadeel is dan wel dat een hoop topics niet meer terug komen hier.
Lady1234
vindt dit leuk
Post.nl tekent gewoon zelf voor aflevering, moet je eens met een andere voornaam bestellen, de lolbroek van de bezorger tekent daar dan mee.....!
Onlangs onder de naam Irene besteld, de grappenmaker van Post.NL tekent keurig met Irene en goot het pakket in de bus. Overigens tekent hij ondertussen ook voor Karin, Yvonne en Marieke.
Onlangs onder de naam Irene besteld, de grappenmaker van Post.NL tekent keurig met Irene en goot het pakket in de bus. Overigens tekent hij ondertussen ook voor Karin, Yvonne en Marieke.
moederslink
vindt dit leuk
Het is maar wat je een voordeel noemt...NeoDutchio schreef: ↑26 aug 2020 15:56Voordeel is dat je alleen kan laten bezorgen als je ook daadwerkelijk thuis bent.
-
ineke.petersen
Je kunt toch op de Postnl. app zo zien of dit pakket is afgeleverd bij de buurvrouw? Daar staat zwart op wit op welk adres er is bezorgd, kan de buurvrouw niet onderuit als het bij haar is afgeleverd.
ik mis nog steeds de bevestiging of er kontakt is opgenomen met belsimpel en of er gekeken is naar de bevestigingsmail!!!!
Zolang dat er niet is kun je kwaken wat je wilt maar kom je geen steek verder....
op zich is trouwens de titel verkeerd, pakket is op het goede adres bezorgd dus niet verkeerd....
Zolang dat er niet is kun je kwaken wat je wilt maar kom je geen steek verder....
op zich is trouwens de titel verkeerd, pakket is op het goede adres bezorgd dus niet verkeerd....
hebra98
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Dat bewijst natuurlijk niets. Als de postbezorger de kwade genius zou zijn, kan die natuurlijk gewoon aangeven dat er op het juiste adres bezorgd is.ineke.petersen schreef: ↑27 aug 2020 00:32Je kunt toch op de Postnl. app zo zien of dit pakket is afgeleverd bij de buurvrouw? Daar staat zwart op wit op welk adres er is bezorgd, kan de buurvrouw niet onderuit als het bij haar is afgeleverd.
-
sake1987
TS heeft al een paar keer gereageerd, dus leest wel mee.
Maar op de cruciale vragen wat staat in de bevestiging mail en wat zegt Belsimpel wordt niet geantwoord.
Geeft mij een twijfel gevoel.
Maar op de cruciale vragen wat staat in de bevestiging mail en wat zegt Belsimpel wordt niet geantwoord.
Geeft mij een twijfel gevoel.
NeoDutchio
, Erthanax
en mahadma
vinden dit leuk
Op de website van belsimpel valt te lezen dat zendingen met Post NL volgens onderstaande procedure moet worden afgeleverd.
Welke maatregelen met betrekking tot het coronavirus treft PostNL?
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en treft maatregelen om direct contact zoveel mogelijk te beperken. Dit houdt in dat je voor ontvangst van je bestelling geen handtekening hoeft te zetten. In plaats daarvan noteert de bezorger de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres.
Is je bestelling verzonden? Leg dan alvast een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort klaar, zodat de chauffeur van PostNL snel weer door kan.
Dus m.i. dient de bezorger daadwerkelijk een controle ID bewijs uit te voeren.
Welke maatregelen met betrekking tot het coronavirus treft PostNL?
PostNL volgt de richtlijnen van de overheid en treft maatregelen om direct contact zoveel mogelijk te beperken. Dit houdt in dat je voor ontvangst van je bestelling geen handtekening hoeft te zetten. In plaats daarvan noteert de bezorger de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres.
Is je bestelling verzonden? Leg dan alvast een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort klaar, zodat de chauffeur van PostNL snel weer door kan.
Dus m.i. dient de bezorger daadwerkelijk een controle ID bewijs uit te voeren.
Er zijn nu wel tig antwoorden gegeven mbt tekenen, id en meer.
De HAMvraag is en blijft in basis: Wat staat er op de bestelbevestiging? A of B? Dit bepaald wat er van "het mogelijkheden lijstje" kan worden geschrapt.
De bezorgers van post.nl controleren ook geen naam. Ik woon samen met mijn vriendin en hebben ieder onze eigen familienaam, Zij kan voor mij tekenen en ik voor haar, indien dat moet. De post bezorgt op huisnummer en niet anders.
De HAMvraag is en blijft in basis: Wat staat er op de bestelbevestiging? A of B? Dit bepaald wat er van "het mogelijkheden lijstje" kan worden geschrapt.
De bezorgers van post.nl controleren ook geen naam. Ik woon samen met mijn vriendin en hebben ieder onze eigen familienaam, Zij kan voor mij tekenen en ik voor haar, indien dat moet. De post bezorgt op huisnummer en niet anders.
Ik geloof u graag dat in de praktijk niet gecontroleerd wordt maar uiteindelijk maakt PostNL met verzender afspraken zie PostNl site waar staat .....De verzender van je brief of pakket geeft aan welke gegevens PostNL moet controleren en stuurt deze versleuteld door.mahadma schreef: ↑27 aug 2020 13:55Er zijn nu wel tig antwoorden gegeven mbt tekenen, id en meer.
Volgens de website van Bel Simpel dient dus PostNL de controle te doen.
Bel simpel heeft dus aangegeven dat er een controle op voor en achternaam dient plaats te vinden incl een 3 cijferige ID.
Of het pakket nu op huisnummer .... A of B is afgeleverd maakt dan weinig uit want POSTNL zou aan Bel simpel ( de verzender) de naam en toenaam van de ontvanger kunnen leveren.
Vervolgens kan Belsimpel deze persoon aanspreken (of PostNL) aanspreken.
hebra98
vindt dit leuk
Waarom Belsimpel dat doen? Ze zijn de overeenkomst nagekomen. Dat is dan het probleem van de klant. Belsimpel moet alleen iets doen als PostNL het pakket heeft pakket niet heeft afgeleverd op het afgesproken adres.
Bel Simpel is de enige contractparty om de juiste gegevens te krijgen van PostNL.
Indien PostNl deze niet kan aanleveren dan is het een dingetje tussen PostNL en Bel Simpel omdat de grote mensen afspraak tussen hun beide niet is nagekomen.
Als PostNL wel de juiste gegevens aan Bel Simpel kan aanleveren dan kan Bel Simpel deze gegevens doorgeven aan de klant waarna deze de ontvanger kan aanspreken. En dan is het een zaak tussen de klant en de ontvanger.
LETWEL dit is mijn zienswijze als goedbedoelde amateur.
Dorfje
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
Correctie, er wordt bij bezorging niet de naam gecontroleerd, maar de naam van diegene die het pakket aanneemt genoteerd. Er is geen fysieke naam besteller-naam ontvanger controle. Dat staat ook nergens dat ze dat zouden doen.Har45 schreef: ↑27 aug 2020 14:56Ik geloof u graag dat in de praktijk niet gecontroleerd wordt maar uiteindelijk maakt PostNL met verzender afspraken zie PostNl site waar staat .....De verzender van je brief of pakket geeft aan welke gegevens PostNL moet controleren en stuurt deze versleuteld door.mahadma schreef: ↑27 aug 2020 13:55Er zijn nu wel tig antwoorden gegeven mbt tekenen, id en meer.
Volgens de website van Bel Simpel dient dus PostNL de controle te doen.
Bel simpel heeft dus aangegeven dat er een controle op voor en achternaam dient plaats te vinden incl een 3 cijferige ID.
Of het pakket nu op huisnummer .... A of B is afgeleverd maakt dan weinig uit want POSTNL zou aan Bel simpel ( de verzender) de naam en toenaam van de ontvanger kunnen leveren.
Vervolgens kan Belsimpel deze persoon aanspreken (of PostNL) aanspreken.
Het huisnummer is wel degelijk van belang. Als zoonlief huisnummer A heeft doorgegeven en daar is het bezorgd, dan houdt het voor Belsimpel op. De schuld blijft nu bij Belsimpel en PostNL gelegd worden terwijl ik, en anderen ook, nergens lees dat de buurvrouw wel eerlijk is en of zoonlief niet zelf een fout gemaakt heeft.
NeoDutchio,
Je heb gelijk dat er geen controle plaats vind op betsellernaam en ontvanger.
Maar er moet WEL controle plaats vinden van de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres. ( Dit zijn de afspraken namelijk tussen Belsimpel en PostNL)
Er van uitgaande dat er een verkeerd adres is opgegeven bij bestelling een B ipv A maakt dit niet anders.
Er moet bekend zijn bij PostNL (en dus ook bij Belsimpel) wie er voor dat pakket heeft getekend (naam en toenaam) en sterker nog de laatste 3 cijfers van zijn of haar ID.
Heeft PostNl zijn werk wel goed gedaan ( dus naam/toenaam en laatste 3 cijfers ID) dan is het een zaak dat Bel Simpel naam geeft aan klant van ontvanger zodat de klant hem of haar hierop kan aanspreken.
Heeft PostNL zijn werk niet goed gedaan ( alleen krabbel of kruisje) dan is het een zaak tussen Bel Simpel en PostNl en moet klant een andere telefoon ontvangen en dan uiteraard wel op juiste adres
Je heb gelijk dat er geen controle plaats vind op betsellernaam en ontvanger.
Maar er moet WEL controle plaats vinden van de voor- en achternaam van de ontvanger van het pakket en de laatste drie karakters van het documentnummer van het legitimatiebewijs. Het pakket mag ook aangenomen worden door iemand anders op hetzelfde adres. ( Dit zijn de afspraken namelijk tussen Belsimpel en PostNL)
Er van uitgaande dat er een verkeerd adres is opgegeven bij bestelling een B ipv A maakt dit niet anders.
Er moet bekend zijn bij PostNL (en dus ook bij Belsimpel) wie er voor dat pakket heeft getekend (naam en toenaam) en sterker nog de laatste 3 cijfers van zijn of haar ID.
Heeft PostNl zijn werk wel goed gedaan ( dus naam/toenaam en laatste 3 cijfers ID) dan is het een zaak dat Bel Simpel naam geeft aan klant van ontvanger zodat de klant hem of haar hierop kan aanspreken.
Heeft PostNL zijn werk niet goed gedaan ( alleen krabbel of kruisje) dan is het een zaak tussen Bel Simpel en PostNl en moet klant een andere telefoon ontvangen en dan uiteraard wel op juiste adres
hebra98
vindt dit leuk
Dat is geen correctie: je zegt hetzelfde als degene die je denkt te corrigeren. Wat Har45 schrijft, is correct.NeoDutchio schreef: ↑27 aug 2020 15:27Correctie, er wordt bij bezorging niet de naam gecontroleerd, maar de naam van diegene die het pakket aanneemt genoteerd.
Dat zegt Har45 ook niet.NeoDutchio schreef: ↑27 aug 2020 15:27Er is geen fysieke naam besteller-naam ontvanger controle. Dat staat ook nergens dat ze dat zouden doen.
Har45
vindt dit leuk