Doe je geen onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf de Hongaarse uitvoering
En doe je wel onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf blijkbaar, ondanks andersluidende toezeggingen, ook de Hongaarse uitvoering
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Doe je geen onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf de Hongaarse uitvoering
En doe je wel onderzoek, dan krijg je bij dit bedrijf blijkbaar, ondanks andersluidende toezeggingen, ook de Hongaarse uitvoering
Helemaal mee eens, je kan de tv met de Next gewoon gebruiken.Justmeagain schreef: ↑16 sep 2020 00:33Sorry maar ik zie het hele probleem niet. Je kijkt via een HDMI ingang met een Ziggo next box. Waarom zou je in hemelsnaam een ci kaart erin stoppen en de zenders zoeken? Updates kunnen prima via USB. Maar de next box ondersteunt al veel apps, daarnaast kunt u ook streamen via pc/mobiel enz. Wat denkt u te gaan missen in de tv?
En u zegt niets over de prijs.
Was de tv veel goedkoper bij de tv Reus? Dit was vast de reden om hem daar te kopen. Stof tot nadenken......
Ik eigenlijk ook wel, want zoals ik het lees heeft TV Reus de non-conforme Televisie proberen op te halen met een toezegging tot terugbetaling. Dat deze ingepakt dient te zijn lijkt me logische dat TS hier geen zin/behoefte aan heeft lijkt me niet voldoende. Zo sterk vind ik de zaak niet klinken, maar als de tegenpartij verstek laat gaan dan win je vrijwel altijd.
HDMI zal wel werken.Justmeagain schreef: ↑16 sep 2020 00:33Sorry maar ik zie het hele probleem niet. Je kijkt via een HDMI ingang met een Ziggo next box. Waarom zou je in hemelsnaam een ci kaart erin stoppen en de zenders zoeken?
Plus het bedrijf komt met eigen mensen langs om de tv te bezorgen en installeert ook als je dat wilt. En mochten er problemen zijn komt dat zelfde mannetje in dezelfde auto met opdruk van de verkoper weer langs om naar de problemen te kijken en ze op te lossen.witte angora schreef: ↑16 sep 2020 07:49Tip: koop een tv gewoon in een stenen winkel. Kun je de adviseurs gek vragen, kun je het ding aan alle kanten bekijken en testen, je kunt hem gelijk meenemen, en zoveel verschil in prijs is er ook weer niet.
Tsja, de mensen kopen daar omdat ze de goedkoopste zijn. Zo goedkoop dat je na zou moeten denken of dat wel kan. Zo goedkoop dat je dus goed je huiswerk moet doen. Als iets te mooi is om waar te zijn......
Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.sylvesterb schreef: ↑16 sep 2020 07:17Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Ik heb boven een Philips tv die niet Ziggo gecertificeerd is. Heb er nu een tweede Next box bij wat prima functioneert. Maar wilde een CI module, ben in contact geweest met ziggo, maar kan de tv niet dusdanig updaten dat hij ziggo accepteert.geengast schreef: ↑16 sep 2020 08:42Ik mis in dit hele verhaal toch een aantal technische punten: Ziggo heeft de 'smartcard' zoals u het meldt al lang in de ban gedaan. Tenminste als er niet aan heel veel andere voorwaarden wordt voldaan. Er kan alleen nog gewerkt worden met CI+ modules van Quantis of @Smit.
Of je überhaupt een CI+ module kunt gebruiken ligt aan de regio waar je woont. Daarvoor moet je een ZIggo postcode check doen.
Ziggo waarschuwt bovendien dat ELKE firmware update van een televisietoestel ervoor kan zorgen dat de CI+ module niet meer werkt. Verder waarschuwen ze ook dat de hardware module en de smartcard een eenheid vormen die samen moet werken.
Al met al genoeg waarschuwingen dat de werking van een CI+ module geen goed alternatief is voor een mediabox.
Dus misschien is een firmware update van een 'Hongaars' toestel voldoende om de problemen op te lossen. Want dat is toch eigenlijk het eerste wat je doet bij een apparaat: kijken of er updates zijn?
De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.Moneyman schreef: ↑16 sep 2020 08:25Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.sylvesterb schreef: ↑16 sep 2020 07:17Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Dat zou goed kunnen zijn. Echter is het, mogelijk onterecht, constant roepen van Oplichting!! op het forum wel vrij storend vind ik, en best iets waar de moderatie best wat aan zou mogen doen. Mensen vinden in de volksmond helaas nogal snel dat er sprake is van oplichting. Ook bij vermeende diefstal zie je dit vaak gebeuren, waarbij beschuldigingen van diefstal nogal erg snel geuit worden.16again schreef: ↑16 sep 2020 09:32De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.Moneyman schreef: ↑16 sep 2020 08:25Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.sylvesterb schreef: ↑16 sep 2020 07:17Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Dat schreef ik ook niet. De topictitel doet echter vermoeden dat de rechter TV-Reus veroordeelt heeft voor oplichting - en dat is een misleidende voorstelling. Voor iemand als TS, die in dit topic duidelijk laat zien van de principes te zijn, is dat nogal incongruent. De emotie doet gekke dingen blijkbaar16again schreef: ↑16 sep 2020 09:32De juridische betekenis van oplichting is minder omvattend dan in de volksmond. Waardoor dit ook niet zomaar smaad/laster is.Moneyman schreef: ↑16 sep 2020 08:25Daar hoef je niet over te twijfelen: ondanks de schreeuwende en misleidende kop van dit topic is dat niet het geval. Er is slechts een civiele procedure gevoerd, de aangifte die TS deed heeft tot niets geleid.sylvesterb schreef: ↑16 sep 2020 07:17Daarnaast twijfel ik erover of ze zijn veroordeeld voor "Oplichting" volgens mij is dit een strafbaar feit en zou erg vreemd zijn als dit in een civiele procedure de uitspraak is.
Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.Geip Suusje schreef: ↑16 sep 2020 17:14Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
sake1987 schreef: ↑16 sep 2020 17:47Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.Geip Suusje schreef: ↑16 sep 2020 17:14Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
Dus geen onderzoek/controle is wonderlijk.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Wel besloten om dit niet meer online aan te schaffen.
Lady1234 schreef: ↑16 sep 2020 20:09sake1987 schreef: ↑16 sep 2020 17:47Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.Geip Suusje schreef: ↑16 sep 2020 17:14
Nu vraag ik me af of degene die dat wel doet nou dom is of degene die dat niet doet.
En ik ben er zelf 2 jaar geleden ook ingestonken, heb een Philips (niet voor Nederland boven op slaapkamer ) maar heb updates en af en toe geluid problemen. Gelukkig werkt hij wel met de Next er tussen.
Mijn tv, al jaren oud, draaide eerst met Canal digitaal, daarna een jaar of acht op KPN, en daarna, nu ruim 3,5 jaar op Ziggo, met sinds kort de Next. En alles zonder problemen.
Zoals jezelf al aangeeft mijn tv al jaren oud.Lady1234 schreef: ↑16 sep 2020 20:09sake1987 schreef: ↑16 sep 2020 17:47Met niet voor de Nederlandse markt TV's , kan je problemen krijgen met updates en ze kunnen moeilijk doen bij het installeren van Nederlandse providers.Geip Suusje schreef: ↑16 sep 2020 17:14
Mijn tv, al jaren oud, draaide eerst met Canal digitaal, daarna een jaar of acht op KPN, en daarna, nu ruim 3,5 jaar op Ziggo, met sinds kort de Next. En alles zonder problemen.