LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 6129
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 08:48
ZeerPrivé schreef:
23 sep 2020 08:18
Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?
Ik ben (veel) beter van je gewend dan dit.

Sorry, verschrikkelijke nacht achter de rug.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
23 sep 2020 20:25
Als die power er is, zoals je zegt, dan zet je je schouders eronder en accepteert het ongemak, ongerief, de beperkingen , dan help je daadwerkelijk mee. Des te eerder is het klaar.
Ik zie dat juist anders. In mijn ogen is dat gas erop en doorgaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

We verschillen van mening en dat vind ik niet erg , dat kan uiteraard.

Ik denk wel eens : " die jonge mensen die nu zo klagen vanwege de maatregelen en de opgelegde beperkingen , wat moet het een drama worden, wanneer ze écht beproefd worden " .
Je moet dan écht zorgen dat je ruggengraat stevig wordt en je overeind blijft.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
23 sep 2020 19:59
WOII kost zo'n 200.000 Nederlandse slachtoffers, onvergelijkbaar met nog geen 7000 Corona doden nu
WOII heeft zo'n 5 jaar geduurd. Corona nog maar 6 maanden. Vertienvoudig die 7000, dan kom je ook op 70.000.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan is de overheid nog zo stom om aan die Famke € 30.000 te betalen.

Die hoefde voor dat bedrag echt niet gepaaid te worden. Tenslotte maakte het voor haar helemaal niet uit wat ze vindt, want ze was voor en tegen.

Oftewel gebakken lucht.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom geeft de overheid dan geen 30.000 euro aan mij? En wie is Famke?

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
23 sep 2020 20:48
16again schreef:
23 sep 2020 19:59
WOII kost zo'n 200.000 Nederlandse slachtoffers, onvergelijkbaar met nog geen 7000 Corona doden nu
WOII heeft zo'n 5 jaar geduurd. Corona nog maar 6 maanden. Vertienvoudig die 7000, dan kom je ook op 70.000.
Getallen en verhoudingen kloppen niet.

Het aanral WO2 slachtoffers ligt tussen de 225000 en 280000 op 9 miljoen inwoners. In 2020 zijn er in Nederland 19 miljoen inwoners.

16again
Berichten: 16408
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
23 sep 2020 19:31
Nog maar één keer de vergelijking met WOII :
toen was er zowat 5 jaar (!) niks , niet uitgaan, geen bios, geen theater, Sperr tijd , geen school ....
Hoeveel historisch besef is hier nu eigenlijk?
Scholen waren gewoon open. Het voetbal ging (zeker de eerste 4 jaar) ook gewoon door. Bioscopen waren gewoon open, al kreeg je er wel Duitse propaganda voorgeschoteld
Cafe en restaurants ook open, maar moesten bij spertijd 23:00 dicht.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens was er in de oorlog net zo goed verzet. Een hele ondergrondse wereld was er toen.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

16again schreef:
23 sep 2020 21:05
moederslink schreef:
23 sep 2020 19:31
Nog maar één keer de vergelijking met WOII :
toen was er zowat 5 jaar (!) niks , niet uitgaan, geen bios, geen theater, Sperr tijd , geen school ....
Hoeveel historisch besef is hier nu eigenlijk?
Scholen waren gewoon open. Het voetbal ging (zeker de eerste 4 jaar) ook gewoon door. Bioscopen waren gewoon open, al kreeg je er wel Duitse propaganda voorgeschoteld
Cafe en restaurants ook open, maar moesten bij spertijd 23:00 dicht.
Ja, Ado Den Haag zelfs twee jaar op rij kampioen in de hoogste divisie...

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
23 sep 2020 21:07
Overigens was er in de oorlog net zo goed verzet. Een hele ondergrondse wereld was er toen.
Het wordt steeds aparter. Ondergronds verzet tijdens de oorlog vergelijken met het weigeren van de regels te volgen ivm de pandemie.

kuklos
Berichten: 10161
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
23 sep 2020 18:54
........ dus 1 debiel die bij Jinek zit, zal mijn mening niet veranderen. Ook wel weer typisch dat ze daar weer iemand neerzetten die dat standpunt helemaal niet kan verdedigen en sowieso amper tot 10 kan tellen. Alsof ze het expres doen.
Jose2501 schreef:
23 sep 2020 20:36
Wat een armoede om je op iemand als Famke te richten.
Ik hoop dat ze het bewust hebben gedaan om te laten zien wat voor dom volk die "influencers" en te laten zien dat ze te stom zijn om ergens kaas van te hebben gegeten.

kuklos
Berichten: 10161
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

H.Roosveld schreef:
23 sep 2020 01:13
Tot die tijd kan men zichzelf beschermen tegen besmetting. ........ door een hoge weerstand op te bouwen door EXTRA vitamine C in te nemen , sinaasappels mandarijnen of kiwis of tabletten ( 1000 mg per dag max.)
Ik heb dit bericht gemeld, omdat het foutieve informatie is. Helaas vinden de moderators dat foutieve informatie niet verboden is en mag het bericht daarom blijven staan. Jammer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
23 sep 2020 21:05
moederslink schreef:
23 sep 2020 19:31
Nog maar één keer de vergelijking met WOII :
toen was er zowat 5 jaar (!) niks , niet uitgaan, geen bios, geen theater, Sperr tijd , geen school ....
Hoeveel historisch besef is hier nu eigenlijk?
Scholen waren gewoon open. Het voetbal ging (zeker de eerste 4 jaar) ook gewoon door. Bioscopen waren gewoon open, al kreeg je er wel Duitse propaganda voorgeschoteld
Cafe en restaurants ook open, maar moesten bij spertijd 23:00 dicht.
Ja en nog zoveel meer. En voor de Joden was het een ramp natuurlijk.
Ik bedoel ' gewoon' de grote lijn , hè hè !
Er mocht heel veel niet, er waren overal tekorten in , tjonge je snapt toch wel hoe ik dit bedoel?
Het gaat om dat een ander bepaalt (de) wat je moest doen en laten en dat levert verzet op .
In de oorlog was het veel erger dan wat nu van ons gevraagd wordt. Géén vergelijk. En zeker niet eind 44 tot aan de bevrijding 5 mei ' 45 en zeker niet in het westen van Nederland.
Accepteer toch nu het gegeven dat we met de hele wereld in deze rot situatie zitten zou ik willen zeggen.
Of je wordt gek en rebels of deal ermee.
Het gaat heus geen 5 jaar duren.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar hoe lang wel? Ze durven er niets over te zeggen. Het is elke maar weer het statement dat ze nog te weinig weten van het virus. Al vanaf maart hoor je dat. Als je zo weinig weet, waarom dan zo extreem reageren? Waarom meteen uitgaan van het slechtste?

Uiteindelijk blijkt dat hele virus heel erg mee te vallen. Van Dissel zei gisteren dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders het virus nu hebben gehad. Er zijn nog geen 7000 doden (ja, ook als je de oversterfte uit de hele periode meerekent, want de sterfte is al maanden redelijk laag) op 1 miljoen mensen. De kans om aan het virus dood te gaan is dus vrij klein met laten we naar boven afronden een kans van 1%. Voor 40+ is die kans een stuk groter, maar voor 40- is deze kans nog geen 0,1%.

En ik ga met de woorden van moederslink mee en zeg ook dat we moeten accepteren dat dit virus er is, net zoals we de griep accepteren.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Nijogeth: het ging niet om het aantal besmettingen en het aantal doden. Het ging er om dat de zorg, en met name de IC, overbelast raakte, en dat het moment in zicht kwam dat er harde keuzes gemaakt moesten worden. Het was ook de tijd dat patiënten naar Duitsland werden gebracht om hier de zorg te ontlasten, weet je nog?

Helaas neemt met het aantal besmettingen intussen ook weer het aantal ziekenhuisopnames toe. Juist dat is de bron van zorg.

Nijogeth
Berichten: 10593
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar raken de ziekenhuizen en IC's daadwerkelijk voller? Dat lijkt me allemaal wel mee te vallen, maar we horen nooit hoeveel mensen daar weer vanaf zijn, alleen maar hoeveel nieuwe opnames er waren.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Toch terugkomen op 'ik-doe-niet-meer-mee'. De eerste reactie vanuit de traditionele media richt zich teveel op de personen, die de voorgekauwde tekst hebben ingesproken. De onderliggende motivatie, onvrede met zoals het nu gaat, mag je niet negeren.

De politieke bubble in Den Haag heeft hier geen antwoord op, want wat eigenlijk gevraagd wordt, is het complete, eerlijke verhaal. Dat betekent niet liegen, draaien, duiken zoals bij de richtlijn over de beschermingsmiddelen in de zorg. Dat betekent niet star vasthouden aan eenmaal ingenomen posities zoals over het gebruik van mond-neuskapjes. Het betekent wel reisadviezen goed onderbouwen. Het betekent wel internationale standaarden opvolgen en het aantal genezen verklaarde patiënten rapporteren. Het betekent ook minder algemene adviezen, waar iedereen zich bij afvraagt, hoe dat in de praktijk moet. Het betekent ook alle richtlijnen, regels, adviezen in meer talen communiceren, meer dan alleen Nederlands en Engels, zodat je rond de 96% van de inwoners bereikt. (100% is onmogelijk).

Tweede golf, ja of nee. Geen idee, in onze beleving zitten we nog in de eerste golf. Interessante ontwikkeling: de gebieden, waar in juni-juli-augustus het aantal besmettingen steeg, laten nu weer een daling zien. Waar het van de zomer redelijk stabiel bleef, zie je nu de stijging.
Overal wordt in de winter een opleving verwacht, maar waar is die verwachting op gebaseerd? Angstdenken of toch de mythe, dat het virus in kouder weer zich nog beter kan verspreiden?
Sinds zo'n beetje half juni zit er wel degelijk een patroon in de besmettingen: ze gaan per cluster en men besmet elkaar op plaatsen en momenten, dat de aha-regels worden vergeten (Afstand, Hygiëne, Alltagsmaske=Dagelijks gebruik van een mond-neusmasker).
moederslink schreef:
23 sep 2020 19:31
En jongeren die besmet raken besmetten de kwetsbaren onder ons.
Sorry, maar dit ben ik niet met je eens. Er wordt voortdurend naar anderen gewezen, naar mijn idee ook om de aandacht af te leiden van het eigen gedrag. Sinds eind april moet ik vooral de generatie 50+ er keer op keer aan herinneren om afstand te houden.
ZeerPrivé schreef:
23 sep 2020 08:18
Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?
Ik neem je deze uitspraak zeker niet kwalijk. Je vat precies de reactie samen, wanneer mensen weten, dat iemand momenteel Covid19 heeft.
Jose2501 schreef:
23 sep 2020 20:33
Zoals het nu gaat is geen oplossing. De hele wereld viel over Zweden heen. Maar inmiddels is dat ongeveer het enige land waar er een evenwicht is tussen en de gezondheidszorg in tact houden en de economie draaiende houden. Al vanaf juli zijn er daar stabiele lage corona cijfers. In tegenstelling tot andere landen.
Eh ... In Zweden was de sterfte in de verpleeg-/ouderenhuizen enorm hoog. De Zweedse aanpak heeft het land ook een zomer met erg weinig toeristen bezorgd, daarmee minder im/-export van het virus.

witte angora
Berichten: 32055
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
23 sep 2020 22:28
laten we ieder voor zichzelf bepalen hoe te handelen met het virus. Top idee!
Volgens mij bepalen velen het al lang voor zichzelf.

Moneyman
Berichten: 31247
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Was het maar waar. Haar kudde volgers kijkt er juist niet doorheen.

Gesloten