U weet niet of de kitten geen gebrek heeft, maar het maakt ook niet uit of u dat vindt. U bent immers niet de eigenaresse
TS zal het gebrek moeten aantonen met een video, rapport of zo iets.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
U weet niet of de kitten geen gebrek heeft, maar het maakt ook niet uit of u dat vindt. U bent immers niet de eigenaresse
Dat was mijn punt ook.Hoe zat ze daar....alleen...met zusjes/ broertjes?
>>moederslink schreef: ↑24 sep 2020 19:16Dat was mijn punt ook.Hoe zat ze daar....alleen...met zusjes/ broertjes?
Hoe oud was het kitten toen ze daar naartoe ging? Hoe oud was het kitten toen TS haar meenam?
Allemaal belangrijke dingen in het leventje van dit jonge kitten.
Wij hebben een kat gehad die ernstig was verwaarloosd, ze kwam bij ons en blies tegen alles en iedereen en de andere 4 katten.
Het was binnen een paar maanden afgelopen. Superlief beest werd het.
Na 2 weken kun je nog niet zoveel zeggen. Het heeft méér tijd nodig.
>>moederslink schreef: ↑24 sep 2020 20:05een kitten is echt niet binnen 3 dagen gewend aan een nieuwe omgeving, een andere kat en een ander baasje, mogelijk ook ander voer.
Dat heeft méér tijd nodig.
Ik reageerde hier op.hebra98 schreef: ↑24 sep 2020 19:25Maar wat dan als het na twee maanden nog zo is... Dat strookt niet met de 3 dagen die is verteld bij de overname.
>>criticus2 schreef: ↑24 sep 2020 20:26niet ""al twee weken"", maar ""pas twee weken"", m.i. het zijn dieren , geen meubelstukken.
En mbt de opmerking dat een kat kan blazen naar de huisgenoten wanneer hij/zij ziek is. Wanneer je als huisgenoot niet ziet dat een beest iets mankeert (dat zie je als oplettend dierenliefhebber echt wel), ben je wellicht niet geschikt voor huisdieren.
>>moederslink schreef: ↑24 sep 2020 20:28Ik reageerde hier op.hebra98 schreef: ↑24 sep 2020 19:25Maar wat dan als het na twee maanden nog zo is... Dat strookt niet met de 3 dagen die is verteld bij de overname.
Maar dan nog...... zelfs 2 weken is kort. We weten niet wat dat kitten heeft meegemaakt.
En mag ie even wennen, nieuw huis, andere baas, andere oudere kat etc etc.
>>moederslink schreef: ↑24 sep 2020 20:40Jeetje Hebra, ik als doorgewinterde kattenkenner én liefhebber en dat al 50 jaar, vind dat 2 weken niet al is, maar pas .
Is TS overdag thuis of zit dat katje met die oudere kat de hele dag alleen?
Dan hebben ze overdag een soort van vree en rust met zn tweeën en dan komt s'avonds het baasje weer binnen. Weer wennen , omschakelen en dan krijgt ie eten en geeft al kopjes.... , maar blijft schuw , misschien jaloers op die oudere kat? Die krijgt misschien onbewust wat méér aandacht?
We weten het niet, dus ik hou er verder over op, tenzij de TS nog antwoorden geeft.
Je gaat zo.n kitten niet 2 maanden(!) aanzien
Waar ben je dan mee bezig?
Slecht advies vind ik, nog wéér een trauma erbij voor dat nog schuwe kitten.
Hahahaha juist, dankjewel!hebra98 schreef: ↑24 sep 2020 20:46Jij niet, maar heb jij deze aangekocht voor € 1000,- .
Het is wel makkelijk praten als je niet in die "dure aankoop" situatie zit.
En ook ik heb redelijk veel ervaring met katten, maar is niets voor mijzelf eerlijk gezegd.
Als je op TS wil wachten zou het voor meeste eens goed zijn om niet zo negatief tegen TS te reageren !!
Nou breekt mijn klomp .Manisha12345 schreef: ↑24 sep 2020 20:49Oordelen van achter het toetsenbord is makkelijk he Velen drinken graag azijn hier geloof ik. Maar alle liefhebbende kattenfluisteraars mogen kitten vanavond nog ophalen hoor, wees welkom!
>>moederslink schreef: ↑24 sep 2020 20:51Ik reageer absoluut niet negatief tegen TS .
Er is voor mij maar één belang en dat is het belang van dit jonge kitten .
En ik gun TS zeker wel een fijne kat en dat komt , heus wel , maar je kunt niet na 2 weken al beoordelen of je hem moet wegdoen of houden.
Het is gewoon te kort. Het krijgt zo geen kans.
Wat wil jij dan??
Over 2 maanden wanneer de situatie niet verandert dat kitten terugbrengen en alsnog € 1000 terug ontvangen?