LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Re: NPO tegenlicht
Ik ga hem later eens bekijken.
Bekijk VPRO Tegenlicht: Op volle retouren op https://www.npostart.nl/VPWON_1310210
Bekijk VPRO Tegenlicht: Op volle retouren op https://www.npostart.nl/VPWON_1310210
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Net even teruggekeken, ongelooflijk wat een retouren. Ik bestel heel veel online maar slechts incidenteel gaat iets terug,van uiteraard dan met een goede reden.
Misschien moet het gratis terug sturen worden beperkt.
Misschien moet het gratis terug sturen worden beperkt.
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Ontluisterend, vind ik het. Wat eraan gedaan zou kunnen worden weet ik niet goed, maar dat dit niet goed is, weet ik wel.
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Dit viel nog mee.
Eerdere media aandacht toonde uitgebreider excessen hoe zaken werden terug gestuurd
https://www.logistiekprofs.nl/nieuws/un ... ugklachten
Eerdere media aandacht toonde uitgebreider excessen hoe zaken werden terug gestuurd
https://www.logistiekprofs.nl/nieuws/un ... ugklachten
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Het mooie van deze documentaire vind ik dat het, althans in mijn ogen, niet zozeer gaat over de excessen, maar om de veel bredere algemene gevolgen.
Jeroen van Bergeijk heeft in december 2018 ook al eens een mooi verhaal geschreven over zijn vijf weken werk bij bol.com in Waalwijk.
Jeroen van Bergeijk heeft in december 2018 ook al eens een mooi verhaal geschreven over zijn vijf weken werk bij bol.com in Waalwijk.
grun
vindt dit leuk
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Erg mooie documentaire, en inderdaad, je kijkt nu wel anders tegen retouren aan.
Wat mij vooral opviel is hoe de verschillende webwinkels er tegenaan keken.
Die meneer van Omoda was best realistisch en zei dat we misschien toch te ver doorgeschoten zijn.
De mevrouw van Bol.com vond het allemaal wel meevallen (had ik het idee) en stelde vooral de klanttevredenheid voorop.
Wat mij vooral opviel is hoe de verschillende webwinkels er tegenaan keken.
Die meneer van Omoda was best realistisch en zei dat we misschien toch te ver doorgeschoten zijn.
De mevrouw van Bol.com vond het allemaal wel meevallen (had ik het idee) en stelde vooral de klanttevredenheid voorop.
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Ik heb de uitzending niet bekeken. Ging het weer over "Hoe komt jouw geld in mijn zak?"
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Tja, ik voorzie heel veel werkloosheid als kopers gaan nadenken of als ze moeten gaan betalen voor bestellen of terug sturen.
Maar ja, mijn standpunt was jaren geleden net zoals nu, de consument is veel te veel verwend waardoor ze nu erg veeleisend zijn geworden. Voor mijn part strakker de teugels aantrekken, gaan betalen voor retouren en als bewijsbaar iets gedragen is en niet direct verkoopbaar, geen creditering. Wellicht leren we het dan een keer af.
Maar ja, mijn standpunt was jaren geleden net zoals nu, de consument is veel te veel verwend waardoor ze nu erg veeleisend zijn geworden. Voor mijn part strakker de teugels aantrekken, gaan betalen voor retouren en als bewijsbaar iets gedragen is en niet direct verkoopbaar, geen creditering. Wellicht leren we het dan een keer af.
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Dat kan al binnen de huidige wetgeving. Maar webwinkels doen dat niet , uit angst voor slechte reviews. Zoals bleek in de uitzendingNeoDutchio schreef: ↑28 sep 2020 17:53Voor mijn part strakker de teugels aantrekken, gaan betalen voor retouren en als bewijsbaar iets gedragen is en niet direct verkoopbaar, geen creditering. Wellicht leren we het dan een keer af.
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
En dan nog, dan zou je dat gezamenlijk in moeten voeren.
Begint slechts één er mee, gaan de klanten naar de andere webshop.
Begint slechts één er mee, gaan de klanten naar de andere webshop.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
De webwinkels kunnen ook leren om zorgvuldiger te omschrijven wat ze verkopen.
Bij schoen- en kledingmaten kunnen ze omrekentabellen geven, en dan niet alleen bij wat je verkoopt maar ook het lichaam waarop het moet passen.
Vroeger had je S, M, L bij T-shirts. Maar nu zie ik ook XS, XM, XL, XXL, enzovoort.
Leuk om je te onderscheiden, maar je vráágt bij die wildgroei om retouren.
Nog eentje: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/d ... rschillen/
Bij schoen- en kledingmaten kunnen ze omrekentabellen geven, en dan niet alleen bij wat je verkoopt maar ook het lichaam waarop het moet passen.
Vroeger had je S, M, L bij T-shirts. Maar nu zie ik ook XS, XM, XL, XXL, enzovoort.
Leuk om je te onderscheiden, maar je vráágt bij die wildgroei om retouren.
Nog eentje: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/d ... rschillen/
Re: Docu VPRO Tegenlicht over retouren bij webwinkels
Grote webshops adviseren zelfs: "tip: koop enkele maten, dan weet je zeker dat de goede er tussen zit". Ja, dan vraag je om retouren...Geip Suusje schreef: ↑01 okt 2020 11:57Vroeger had je S, M, L bij T-shirts. Maar nu zie ik ook XS, XM, XL, XXL, enzovoort. Leuk om je te onderscheiden, maar je vráágt bij die wildgroei om retouren.