LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wmo gemeente neemt mijn scootmobiel af

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marietvdwater

Wmo gemeente neemt mijn scootmobiel af

Ongelezen bericht door Marietvdwater »

Hallo mensen
Ik heb diverse ziekten, diabetes, sclerodermie, dunne vezel neuropathie, osa, ben hartpatient en heb nog 3 vernauwingen, door dit alles, slecht en kort lopen, geen energie, en nog meer klachten, nu neemt de wmo mijn scootmobiel af, want het schijnt niet genoeg te zijn.
Ik moet nu maar voor alles de auto nemen.
Mooi voor het milieu en mijn portemonnee.
Schandalig gemeente roermond.

NeoDutchio

Re: Wmo gemeente neemt mijn scootmobiel af

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent dus in het bezit van een auto en u kunt gebruik maken van een auto? De WMO is er voor ondersteuning om mensen zo lang mogelijk zelfstandig te laten zijn. Maar als u wel zelfstandig op pad kan, waarom zou een ander dan moeten betalen voor een scootmobiel? Het klinkt wellicht heel hard zoals ik het zeg, maar er wordt gekeken naar de mogelijkheden die iemand heeft en dat wordt aangevuld tot een bepaalde norm. U voldoet niet (meer) aan de eisen om in aanmerking te komen voor een scootmobiel omdat u schijnbaar zelfstandig op pad kunt. Wel kunt u natuurlijk besluiten zelf een scootmobiel te leasen of te kopen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

In de meeste gemeenten is het een voorwaarde dat u geen gebruik kunt maken van ander vervoer en zo te lezen is dat op u niet van toepassing.
Misschien dan zelf eens kijken naar een tweedehands scootmobiel?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Of de auto verkopen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Marietvdwater schreef:
06 okt 2020 13:09
Hallo mensen
Ik heb diverse ziekten, diabetes, sclerodermie, dunne vezel neuropathie, osa, ben hartpatient en heb nog 3 vernauwingen, door dit alles, slecht en kort lopen, geen energie, en nog meer klachten, nu neemt de wmo mijn scootmobiel af, want het schijnt niet genoeg te zijn.
Ik moet nu maar voor alles de auto nemen.
Mooi voor het milieu en mijn portemonnee.
Schandalig gemeente roermond.
Levensgevaarlijk, voor de overige weggebruikers, om met al deze klachten nog met de auto op stap te (mogen) gaan !

U heeft al een eigen vervoermiddel en waarom zou de gemeenschap dan nog voor een ander vervoermiddel moeten zorgen.
Vraag bij de Gemeente in invalidenparkeerkaart aan en u heeft meestentijd een gereserveerd parkeerplekje voorhanden.
Over het milieu effect van het autogebruik zou ik me maar niet al te druk maken, want een scootmobiel is ook niet het meest milieuvriendelijke vervoermiddel.
Uw portemonnee schijnt toch wel voldoende goed gevuld te zijn, anders kan je je niet veroorloven om een auto voor de deur te zetten die je weinig of niet gebruikt, omdat je je op een andere manier verplaatst.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
07 okt 2020 11:32

Levensgevaarlijk, voor de overige weggebruikers, om met al deze klachten nog met de auto op stap te (mogen) gaan !
Misschien rijdt TS alleen mee met een partner.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
07 okt 2020 11:36
scontra schreef:
07 okt 2020 11:32
Misschien rijdt TS alleen mee met een partner.
Zou kunnen. Maar de omschrijving in de OP wijst daar niet op.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je zo slecht ter been bent, dan is het wel prettig om met je scootmobiel de supermarkt binnen te mogen. Geen scootmobiel is in dit geval verlies van 'levenskwaliteit' (taalgebruik van de klantenservice van de zorgverzekeraar).

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Een scootmobiel, aka booster, zijn ter vervanging van fietsen. Volgens de verzekering dan.
Dat je ermee een winkel in mag, blijf ik wonderlijk en hinderlijk vinden. Als ik op mijn fiets door de AH heen kom rousen, dan staat dat gelijk hier op het forum. Ik weet zelfs dat er bij ons in het dorp twee dikke volgevreten mensen zijn die alles op die extra brede boosters down. Maar thuis kunnen ze wel gewoon naar zolder huppelen. Raar. Ik heb nog steeds MS en het enige dat ik kan krijgen van de gemeente of zorgverzekering is de vinketering.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Is een opvouwbare rolstoel niet iets om in de auto te leggen?
Of u neemt steeds iemand mee, een vrijwilliger of zo die met u bv boodschappen doet?
Wanneer u over eigen vervoer beschikt gaat zo.n scootmobiel er af, in het kader van bezuinigingen.
Bijna iedere gemeente moet bezuinigen.
Het is écht niet meer zo als een aantal jaren geleden dat men een scootmobiel krijgt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U heeft een schriftelijk besluit ontvangen van de gemeente. U bent het daar overduidelijk niet mee eens.

Log in met uw DigiD op de site van uw gemeente en maak pro forma bezwaar.
U hoeft dan niet meteen een bezwaarschrift op te stellen. Dat kan later altijd nog mocht dat nodig blijken. Kans is dat de gemeente na uw pro forma bezwaar contact met u opneemt om het probleem op informele wijze met u op te lossen. Gewoon door de kwestie met u te bespreken en te kijken wat u nodig heeft en waar u recht op hebt.

Heb zelf recent zo een akkefietje met de gemeente makkelijk en snel kunnen oplossen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zou ook een rollator kunnen aanschaffen. Handig in de winkel en gaat makkelijk in de auto.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

En een rollator is een prima boodschappenkarretje. Je kunt alles voorin leggen. ;-)

Gesloten