witte angora schreef: ↑15 okt 2020 10:47
In mijn beleving gaat het met de mondkapjes goed, althans in de trein, en de bus in Utrecht (met name tussen P&R Westraven en het CS). Controle in het OV is er weinig. Althans, tot een week of drie terug, toen heb ik voor het laatst in de trein gezeten. De ene keer dat een conducteur een reiziger er op aansprak dat hij een mondkapje op moest doen werd het direct slaande ruzie. De berichten daarover zijn niet mals, ik kan me best wel indenken dat er conducteurs zijn die de confrontatie liever niet opzoeken. Aan de andere kant: vóór Corona werd er in het weekend ook maar vrij weinig gecontroleerd.
En wie weet wat er wel of niet in een interne briefing over deze kwestie is gezegd?
Conducteurs , Boa,s zijn mensen doe voor een controlerende taak zijn aangenomen.
Ze mogen corrigerend op treden maar bij escalatie hadden zij altijd de mogelijkheid vrij snel assistentie te krijgen van politie.
Momenteel moet er zo veel worden aangesproken dat assistentie vaak te lang op zich laat wachten.
Van de gewone burgers moet je het ook niet hebben want die vinden het belangrijker om het te filmen dan in te grijpen.
Dan moeten we maar mariniers en commando's in zetten, lijkt mij.
Op naar de politie staat.