LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Als de Horeca stil valt moeten er partijen weg en daar zitten vele handelaren tussen...
Nog enkele maanden houdbaar maar hoe lang moeten ze dicht?
Heb plaatselijk ook zaken gekocht bij de Horeca die lang dicht moest en beter nu verkopen dan later weg gooien.
Naast de Horeca zelf zit ook de groothandel met voorraad die ze kwijt moesten.
Deze winkel ken ik zelf niet maar een groothandel vlakbij is aan particulieren gaan leveren wegens nogmaals gesloten horeca.
Nog enkele maanden houdbaar maar hoe lang moeten ze dicht?
Heb plaatselijk ook zaken gekocht bij de Horeca die lang dicht moest en beter nu verkopen dan later weg gooien.
Naast de Horeca zelf zit ook de groothandel met voorraad die ze kwijt moesten.
Deze winkel ken ik zelf niet maar een groothandel vlakbij is aan particulieren gaan leveren wegens nogmaals gesloten horeca.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Aangezien ze met restpartijen werken denk ik dat niet het personeel het probleem is maar dat er meer mensen een bestelling plaatsen dan dat ze kunnen leveren.juliomariner schreef: ↑14 okt 2020 18:18Ee zijn momenteel meer klachten over dit bedrijf. Ik volg het bedrijf al een tijdje (vind het een interessant concept). Waarschijnlijk hadden ze dit succes niet verwacht en hebben ze niet op tijd opgeschaald qua personeel en IT. Ze geven aan er druk mee bezig te zijn.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5213
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Nee dat is volgens hen het probleem niet. Logistiek alle bestellingen op het juiste adres krijgen lijkt het probleem.
Ze kopen partijen op die aan de datum zijn niet conform de eisen van de afnemer (broodje geen 50 gram maar 45) overproductie, seizoensartikelen buiten seizoen (rookworst in de zomer) etc.
Ze kopen partijen op die aan de datum zijn niet conform de eisen van de afnemer (broodje geen 50 gram maar 45) overproductie, seizoensartikelen buiten seizoen (rookworst in de zomer) etc.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1347
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Zo vreemd is het niet om onbereikbaar te zijn in een grote stad. Hier kom je de binnenstad simpelweg niet in voor een bepaald tijdstip met grote voertuigen.
Komkommertijd
en kuklos
vinden dit leuk
juliomariner
vindt dit leuk
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
---------1,5m------------ --------1,5m-----------
Het adres was toch wel in Nederland en in het Nederlands?
Zou me verbazen dat ze überhaupt naar de naam kijken.
Het adres was toch wel in Nederland en in het Nederlands?
Zou me verbazen dat ze überhaupt naar de naam kijken.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Waarom???
Je hoeft het niet met haar eens te zijn, maar ze heeft een echt consumentenprobleem, geknipt voor dit forum.
Gewoon een paar beledigende postings verwijderen en verder met het topic. Go Harris Go.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Is een buitenlandse naam dan een consumentenprobleem ? Immers dat voert TS aan als reden dat de bezorgdienst aan Barbara haar deur voorbij gaat.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Ik denk dat TS dat aanvoert omdat ze dat nog als enige reden zou kunnen bedenken. Het adres is goed, makkelijk bereikbaar en ze was thuis en ze had nog niet betaald.
Wel is het jammer dat ze geen reactie (meer) geeft op de gestelde vragen. Maar ik denk dat ze inderdaad is weggejaagd omdat de reacties, door enkele, op haar "naam" erg impulsief waren. Je kunt dit op zoveel manieren bespreken, maar hier was dat niet echt beschaafd, in mijn ogen.
En laten we eerlijk zijn. De kans lijkt ons klein dat het zo is, maar je weet natuurlijk nog steeds niet waarom de bezorging niet heeft plaatsgevonden. Het is ook onlogisch, omdat het bedrijf nu voor niets heeft gereden met de bestelling en er is ook niets betaald.
Maar,
Stel dat we alles hebben bedacht en ze komt dan (300 posts verder) opeens met de stelling.. Tja, ik heb niet een echt Nederlandse naam. Dan is de reactie al snel.... Tja, vertel dan het hele verhaal aan het begin.
Zeker als ze het gewoon niet heeft getroffen met de bezorger zoals je het ook bij postnl af en toe niet kan treffen.
Ik wacht dus even tot TS terug komt en wellicht even de vragen kan / wil beantwoorden. Want het kan nu nog steeds een onbetrouwbaar bedrijf zijn, in mijn ogen.
Wel is het jammer dat ze geen reactie (meer) geeft op de gestelde vragen. Maar ik denk dat ze inderdaad is weggejaagd omdat de reacties, door enkele, op haar "naam" erg impulsief waren. Je kunt dit op zoveel manieren bespreken, maar hier was dat niet echt beschaafd, in mijn ogen.
En laten we eerlijk zijn. De kans lijkt ons klein dat het zo is, maar je weet natuurlijk nog steeds niet waarom de bezorging niet heeft plaatsgevonden. Het is ook onlogisch, omdat het bedrijf nu voor niets heeft gereden met de bestelling en er is ook niets betaald.
Maar,
Stel dat we alles hebben bedacht en ze komt dan (300 posts verder) opeens met de stelling.. Tja, ik heb niet een echt Nederlandse naam. Dan is de reactie al snel.... Tja, vertel dan het hele verhaal aan het begin.
Zeker als ze het gewoon niet heeft getroffen met de bezorger zoals je het ook bij postnl af en toe niet kan treffen.
Ik wacht dus even tot TS terug komt en wellicht even de vragen kan / wil beantwoorden. Want het kan nu nog steeds een onbetrouwbaar bedrijf zijn, in mijn ogen.
Meiklokje
vindt dit leuk
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Aldus TS.
Als ik nu naar mezelf kijk, mijn adres is makkelijk bereikbaar, het is zelfs vanaf de weg zichtbaar. Maar het aantal bezorgers en bezoekers dat het toch niet weet te vinden is jaarlijks al niet eens meer op een hand te tellen. Dus als ik mijn eigen situatie meeneem kan ik me prima voorstellen dat de bezorger het adres van TS wellicht toch niet zo makkelijk kan vinden.
En ook dat dit bedrijf de zaken boven het hoofd gegroeid zijn, en de bezorger zich er makkelijk van af gemaakt heeft en nog tig andere relatief onschuldige oorzaken. De aantijging van racisme is een erg zware en terecht dat mensen daarover vallen.
Let wel, als die relatief onschuldige oorzaken het probleem vormen, dan praat ik daarmee het gedrag van het bedrijf niet goed.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
>>kuklos schreef: ↑16 okt 2020 09:03Aldus TS.
Als ik nu naar mezelf kijk, mijn adres is makkelijk bereikbaar, het is zelfs vanaf de weg zichtbaar. Maar het aantal bezorgers en bezoekers dat het toch niet weet te vinden is jaarlijks al niet eens meer op een hand te tellen. Dus als ik mijn eigen situatie meeneem kan ik me prima voorstellen dat de bezorger het adres van TS wellicht toch niet zo makkelijk kan vinden.
En ook dat dit bedrijf de zaken boven het hoofd gegroeid zijn, en de bezorger zich er makkelijk van af gemaakt heeft en nog tig andere relatief onschuldige oorzaken. De aantijging van racisme is een erg zware en terecht dat mensen daarover vallen.
Let wel, als die relatief onschuldige oorzaken het probleem vormen, dan praat ik daarmee het gedrag van het bedrijf niet goed.
Ik ben het er mee eens dat het er vermoedelijk niets mee te maken heeft, maar de reactie op die stelling was niet nodig.
Je kunt ook met vragen de gedachte veranderen. Daar is geen aanval voor nodig.
In dit geval adviseer ik TS om even de bestelling te doen via een "medekoper", Het liefst iemand die naast haar woont.
Andere naam, bijna zelfde adres. (bestellen kost de buren van TS ook niets, als ze niets leveren)
En dan kun je afspreken, als je 30min tevoren de sms krijgt dat je even samen wacht op de bezorger.
Dan kunnen er twee dingen gebeuren:
De bestelling wel ontvangen, waarom dan niet één deur verder? Dat kun je dan met de bezorger (rustig) bespreken.
Of, in een ander scenario, de bestelling niet ontvangen, waarom kan de bezorger het niet vinden of wil het niet bezorgen?
Dan weet je meer en wellicht dat het gewoon één bezorger was die even geen zin had, die dag.
En het bedrijf lijkt mij wel betrouwbaar, aangezien ze met deze werkwijze alleen maar onkosten hebben en niets verdienen.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Die reactie was wel nodig. Policor Nederland staat wellicht direct met het beschuldigende vingertje te wijzen bij zo'n beschuldiging, maar velen pikken dat niet zomaar.
Ik weet niet of je dit bedoelt als reactie op mij of een algemene reactie. Mocht het een reactie op mijn post zijn, ik zeg niet dat ze onbetrouwbaar zijn, ik zeg dat ze wellicht hun zaakjes niet op orde hebben en te goeder trouw zijn.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Zonder een reactie van het bedrijf is er van alles te suggereren wat de oorzaak is. Daar kunnen we rustig 10 pagina's mee volkladden.
Wat ik lees is dat het bedrijf probeert af te leveren bij ts, maar onverrichterzake retour gaat. Wat we weten is dat ts in Nijmegen woont, nabij het centraal station. Dat kan betekenen dat ze in het centrum van Nijmegen woont, waar het niet de gehele dag vrij is om te mogen rijden met busjes. Of ts aan die kant woont, weet ik niet, maar zou kunnen. De standaard bezorgdiensten zullen rekening houden met de tijden waarop je in het centrum van Nijmegen mag rijden, het grootste deel is voetgangersgebied en mag alleen in de ochtend gebruikt worden voor bevoorrading. Daar zullen de lokale bezorgers rekening mee houden in hun routeplanning. Megafoodstunter gebruikt eigen auto's voor vervoer en het kan dan natuurlijk zijn dat ze in hun bezorgplanning geen rekening houden met de tijdstippen waarop het voetgangersgebied betreden mag worden.
Maar ook hier geldt, dit is een aanname. Net zo goed als dat de oorzaak zou kunnen liggen in de achternaam van ts.
Wat ik lees is dat het bedrijf probeert af te leveren bij ts, maar onverrichterzake retour gaat. Wat we weten is dat ts in Nijmegen woont, nabij het centraal station. Dat kan betekenen dat ze in het centrum van Nijmegen woont, waar het niet de gehele dag vrij is om te mogen rijden met busjes. Of ts aan die kant woont, weet ik niet, maar zou kunnen. De standaard bezorgdiensten zullen rekening houden met de tijden waarop je in het centrum van Nijmegen mag rijden, het grootste deel is voetgangersgebied en mag alleen in de ochtend gebruikt worden voor bevoorrading. Daar zullen de lokale bezorgers rekening mee houden in hun routeplanning. Megafoodstunter gebruikt eigen auto's voor vervoer en het kan dan natuurlijk zijn dat ze in hun bezorgplanning geen rekening houden met de tijdstippen waarop het voetgangersgebied betreden mag worden.
Maar ook hier geldt, dit is een aanname. Net zo goed als dat de oorzaak zou kunnen liggen in de achternaam van ts.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 20 apr 2013 18:02
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Ik heb vorige week voor het eerst iets besteld bij dit bedrijf. Het bestellen ging erg gemakkelijk en ik kreeg vrij vlot een voorstel voor een leveringsdag en tijdstip. Op de dag zelf werd ik via een app op de hoogte gehouden en een half uur voor levering kreeg ik een sms. De levering was vrij laat (het zou tussen 10 en 12 geleverd worden maar dit werd 12:30). Je kunt de leverdatum aanpassen als het je niet uitkomt.
De pakketten werden geleverd door een vriendelijke mevrouw in een grote bus met vriesinstallatie en de bestelde goederen zaten netjes verpakt in een stevige doos.
Betalen gaat via de pin bij de bezorger.
Wij bestelden een kippakket 18kg voor 50 en een luxe vispakket 17kg voor 100 en nog een doosje ijsjes voor 5 euro.
Wij zijn zeer tevreden met de inhoud en de kwaliteit van de kip en de vis en gaan zeker vaker bestellen bij dit bedrijf.
De pakketten werden geleverd door een vriendelijke mevrouw in een grote bus met vriesinstallatie en de bestelde goederen zaten netjes verpakt in een stevige doos.
Betalen gaat via de pin bij de bezorger.
Wij bestelden een kippakket 18kg voor 50 en een luxe vispakket 17kg voor 100 en nog een doosje ijsjes voor 5 euro.
Wij zijn zeer tevreden met de inhoud en de kwaliteit van de kip en de vis en gaan zeker vaker bestellen bij dit bedrijf.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
>>tjebbekaas schreef: ↑16 okt 2020 09:56Ik heb vorige week voor het eerst iets besteld bij dit bedrijf. Het bestellen ging erg gemakkelijk en ik kreeg vrij vlot een voorstel voor een leveringsdag en tijdstip. Op de dag zelf werd ik via een app op de hoogte gehouden en een half uur voor levering kreeg ik een sms. De levering was vrij laat (het zou tussen 10 en 12 geleverd worden maar dit werd 12:30). Je kunt de leverdatum aanpassen als het je niet uitkomt.
De pakketten werden geleverd door een vriendelijke mevrouw in een grote bus met vriesinstallatie en de bestelde goederen zaten netjes verpakt in een stevige doos.
Betalen gaat via de pin bij de bezorger.
Wij bestelden een kippakket 18kg voor 50 en een luxe vispakket 17kg voor 100 en nog een doosje ijsjes voor 5 euro.
Wij zijn zeer tevreden met de inhoud en de kwaliteit van de kip en de vis en gaan zeker vaker bestellen bij dit bedrijf.
Bedankt voor uw bijdrage.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
>>fonsflons schreef: ↑16 okt 2020 10:18Ook ik ben van mening dat het te makkelijk is om het dan maar op racisme te gooien. Dat is best een serieuze insinuatie om te doen richting een bedrijf. De makkelijkheid waarmee dat argument erin gegooid wordt stoort mij.hebra98 schreef: ↑16 okt 2020 08:27Ik denk dat TS dat aanvoert omdat ze dat nog als enige reden zou kunnen bedenken. Het adres is goed, makkelijk bereikbaar en ze was thuis en ze had nog niet betaald.
Wel is het jammer dat ze geen reactie (meer) geeft op de gestelde vragen. Maar ik denk dat ze inderdaad is weggejaagd omdat de reacties, door enkele, op haar "naam" erg impulsief waren. Je kunt dit op zoveel manieren bespreken, maar hier was dat niet echt beschaafd, in mijn ogen.
Ook ben ik het er mee eens dat mocht dit het probleem zijn dit zeer kwalijk is.
Kort door bocht vind ik iemand (onterecht?) beschuldigen van racisme net zo kwalijk als racisme zelf.
Bij voorbaat afserveren en belachelijk maken van de mogelijkheid, maakt het alleen nog maar meer beladen.
Misschien heeft TS wel heel vaak problemen, waarmee de indruk is gewekt dat deze naam een rol KAN spelen.
Niet dat het zo is... maar wat nu als blijkt dat het wel zo is. Is dat nu al uit te sluiten?
Daarom is het belangrijk het tegendeel te bewijzen, dan gaat dat gevoel vanzelf weg.
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
Mijn woning is hele dag bereikbaar. Daar ligt er niet aan. Het is wel duidelijk dat twee keer
er mis gegaan is. Waarom weet ik niet. De info over mijn achternaam was niet nodig maar
ook niet ondenkbaar.
Bedankt voor het doordenken met mij en ....eindelijk een reactie over goede ervaring met deze bedrijf.
Ik zal nog een keer proberen mijn vis te bestellen ).
er mis gegaan is. Waarom weet ik niet. De info over mijn achternaam was niet nodig maar
ook niet ondenkbaar.
Bedankt voor het doordenken met mij en ....eindelijk een reactie over goede ervaring met deze bedrijf.
Ik zal nog een keer proberen mijn vis te bestellen ).
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
>>fonsflons schreef: ↑16 okt 2020 10:39De vraag is dan wie de vooroordelen heeft natuurlijk. De klant of de verkoper?hebra98 schreef: ↑16 okt 2020 10:26
Bij voorbaat afserveren en belachelijk maken van de mogelijkheid, maakt het alleen nog maar meer beladen.
Misschien heeft TS wel heel vaak problemen, waarmee de indruk is gewekt dat deze naam een rol KAN spelen.
Niet dat het zo is... maar wat nu als blijkt dat het wel zo is. Is dat nu al uit te sluiten?
Daarom is het belangrijk het tegendeel te bewijzen, dan gaat dat gevoel vanzelf weg.
Dan is dit niet compleet, moet zijn...De klant, verkoper of de bezorger !!
Re: Internetwinkel MegaFoodStunter: leveren ze echt?
>>Barbara7 schreef: ↑16 okt 2020 10:37Mijn woning is hele dag bereikbaar. Daar ligt er niet aan. Het is wel duidelijk dat twee keer
er mis gegaan is. Waarom weet ik niet. De info over mijn achternaam was niet nodig maar
ook niet ondenkbaar.
Bedankt voor het doordenken met mij en ....eindelijk een reactie over goede ervaring met deze bedrijf.
Ik zal nog een keer proberen mijn vis te bestellen ).
Mijn advies zou zijn, probeer ze even te bellen om te zien waar de problemen kunnen ontstaan.
Dan is het meteen duidelijk dat u beide niet blij bent met deze misverstanden.
moederslink
en Dorfje
vinden dit leuk