Voor wie geinteresseerd is: Côtes Catalanes Hornhead (2017) is momenteel mijn 'huiswijn' voor als er gasten komen. Dan weet ik dat ik altijd goed zit.
Ziet er prima uit.
Ik ben wel (voor de alledaagse slobberwijntjes) gecharmeerd van wijnhuis Arrogant Frog van wijnmaker Paul Mas. Prima prijzen, vaak per doos in de aanbieding bij de grote bekende slijter. Net weer een doosje van de Cabernet Sauvignon aangeschaft; prima algemene wegdrinker bij het eten of een borrelwijntje.
Ach... zoveel smaken, nog zoveel te proberen
En dat in een jaar waarin mijn handen meer alcohol krijgen dan mijn lever
Dat kan i.d.d een serieus probleem zijn.
Ik doe het voor dagelijks gebruik nu even met een uit Spanje afkomstige Merlot,best lekker bij de warme hap.
En wat betreft kaas;liefst hele oude,en dan heb je geen schaaf nodig.
Gewoon een stuk afhakken of op de tegels van de keukenvloer laten vallen,heb je gelijk hapklare brokken
[/quote]
Wat betreft de kaasschaaf, dat was er eentje van Fiskars, dus heb ik er weer eentje daarvan besteld. Een kaaswinkeltje hebben we bij ons al een aantal jaar niet meer en juist met die kaasschaven van de supermarkt en Blokker ging het niet goed.
Wat betreft rode wijn, blehh. Nee, dat vind ik echt niet te zuipen. Witte wijn overigens ook niet. Als ik met mijn beste maat een rustig avondje wil relaxen en een goed gesprek hebben, dan is dat meestal met een fles whisky of gewoon met flessen bier. Overigens gaan bepaalde soorten wodka er ook heel goed in bij mij en zelfs van een glaasje absint kan ik genieten. Die laatste is wel echt een specifiek merk, want er zit echt heel veel bocht tussen.
Overigens als ik gewoon een goedkope fles whisky wil hebben om makkelijk weg te drinken, dan heb ik altijd een paar flessen Glenfiddich 12 staan. Af en toe doen we dan wat duurders. Mijn favoriete wodka is overigens wel gemaakt van druiven, dat is Ciroc. Zeker met een smaakje erbij (hebben flessen met verschillende smaken) en uit de koelkast heel makkelijk weg te drinken, zodat je vergeet dat je wodka drinkt.
Als ik met mijn beste maat een rustig avondje wil relaxen en een goed gesprek hebben, dan is dat meestal met een fles whisky of gewoon met flessen bier.
Eens!! Meestal starten met een paar speciaalbiertjes, van licht naar zwaarder, en dan hetzelfde met diverse whisky's. Uiteraard begeleid door hapjes. Dat zijn de betere avonden
Wat betreft de kaasschaaf, dat was er eentje van Fiskars, dus heb ik er weer eentje daarvan besteld. Een kaaswinkeltje hebben we bij ons al een aantal jaar niet meer en juist met die kaasschaven van de supermarkt en Blokker ging het niet goed.
.....
>>
Fiskars is een heel goed merk. Die verkopen ook scharen en die zijn echt perfect.
Gelukkig Moneyman, ben ik gezegend met een gouden lever en heb ik in mijn leven maar 1x een kater gehad. Op mijn 17e op vakantie in Griekenland. Sindsdien drink ik bij voorkeur geen Amstel meer (al denk ik niet dat het daar aan ligt, maar ja, bijgeloof is een dingetje).
Nee, daarom wacht ik even af. Het is tijdens de les zo gezegd, mijn dochter heeft daar nog een extra vraag over gesteld in de klas voor de zekerheid. Best kans dat er een stagiair voor de klas staat die dat soort zaken niet precies weet.
De info over het bijspijkertraject ontvingen wij als ouders ook pas toen ze al twee van die verplichte extra lessen had gehad. Communicatie is niet het sterkste punt van school.
Ik zou het niet afwachten, maar gewoon even contact opnemen met de mentor of de (vaste) wiskundedocent. Hoe eerder dit misverstand uit de wereld is, hoe beter. Anders blijven jullie toch met een knagende stressfactor zitten.
Met afstand de beste rode wijn die ik in huis heb gehad was Châteauneuf-du-Pape, Domaine de Beaurenard 2011. Afgelopen weekeinde helaas net de laatste fles uitgewrongen. Nu moet/mag ik weer verder met de Côtes du Rhône Villages uit Vinsobres; ook geen straf trouwens en een stuk betaalbaarder.
Komkommertijd heeft ook wel in een paar dagen weer meer onzin de wereld ingebracht dan menig Amerikaans president heeft gedaan. Dus begrijpelijk is het wel.
Volgens mij heeft hij uitermate zijn best gedaan om de grens op te zoeken en over te gaan.
En om in F1 termen te spreken, dit keer ging hij te hard in de bandenstapel.
Het valt mij op dat Jablan wel erg onder vuur ligt en door een aantal forummers steeds aangepakt wordt. Of je negeert hem of houdt hier mee op. Dit is zo op de man spelen en ik vind het langzamerhand behoorlijk kwalijk en stuitend.
Sorry ML, maar dit is gewoon niet waar. In de discussie met Jablan wordt vooral juist op de inhoud gespeeld - zij het dat die inhoud steeds vakkundig ontweken wordt en dat de discussie dan juist door Jablan teruggedraaid wordt op de (kwalificaties en/of kennis van) de persoon.
Ik snap best dat je het vervelend vindt, maar deze weergave is gewoon feitelijk en voor iedereen controleerbaar onjuist.
Wanneer iets onjuist wordt geponeerd is het uiteraard prima dat dat wordt weerlegd.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat dat niet door een of twee wordt gedaan , maar er gelijk meerdere " aan meedoen" .
Dan stel ik mij een schoolplein voor waar 1 jongetje een duw van een ander krijgt en dan komen er gelijk 4 -5 andere jongetjes bij die ook zo nodig een duw moeten geven.
Dan gaat het gepeste jongetje misschien huilen of geeft een grote b** en dan komen er nog meer ' pesters ' bij , ( net als in het ' echte ' leven ) . Ik vind dat kwalijk en schadelijk.
NB : ik realiseer mij dat het woord " pesten " in deze niet correct is.
Wanneer iets onjuist wordt geponeerd is het uiteraard prima dat dat wordt weerlegd.
Waar ik mij vooral aan stoor is dat dat niet door een of twee wordt gedaan , maar er gelijk meerdere " aan meedoen" .
Hoeveel mensen mogen dan maximaal iets zeggen? En omdat een ander al iets gezegd zou ik bijvoorbeeld niks meer mogen zeggen?
Soms ben ik het met Moneyman eens, vaak ook niet. In deze ben ik het volledig met hem eens. Het was een discussie op inhoud. Maar dat mag blijkbaar ook al niet meer.
Dan stel ik mij een schoolplein voor waar 1 jongetje een duw van een ander krijgt en dan komen er gelijk 4 -5 andere jongetjes bij die ook zo nodig een duw moeten geven.
Dan gaat het gepeste jongetje misschien huilen of geeft een grote b** en dan komen er nog meer ' pesters ' bij , ( net als in het ' echte ' leven ) . Ik vind dat kwalijk en schadelijk.
NB : ik realiseer mij dat het woord " pesten " in deze niet correct is.
Ik stel me meer een soort Sheldon voor. Stronteigenwijs,, nooit eens het ongelijk toegeven en roepen dat anderen dom zijn.
Sheldon uit The Big Bang Theory dus.
Iedereen heeft het volste recht om te reageren, uiteraard.
Soms is het wijs om niet te reageren en het maar te laten.
Ook bij ' gewone ' topics zien we zo vaak nagenoeg dezelfde reacties.
Voor mij altijd een reden om vóórgaande reacties ook goed te lezen, dat voorkomt nagenoeg dezelfde reacties en vind ik het niet nodig om ' ook nog extra een duit in het zakje te doen ' en reageer dus dan niet.
PS : er werd ook geschreven dat hij mogelijk een trol is, dat is niet op de inhoud, maar op de man.
Hier wil ik het bij laten, ok? Goed weekend!