Het enige " voordeel " is dat het zo zichtbaar is dat we nog steeds met Corona te maken hebben, het drukt je met de neus op de feiten ( letterlijk
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Én, ik merk dat met zo.n ding op, ik niet aan mijn gezicht kom.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Wat zou u zelf dan voorstellen? Hoe lang zou een totale lock-down wel niet moeten duren voordat er een kans is dat het virus geheel uitgeroeid is?
Nee, wereldvreemd omdat ze zich niet verdiepen voordat ze zoiets roepen. Het nut van een totale lockdown is nergens gebleken, behalve op geïsoleerde plekken (eilanden) waar niet teveel buitenlands verkeer is, zoals Japan. Een lockdown is nutteloos in Nederland, want die moet voor een land wat afhankelijk is van logistieke bewegingen duren tot corona volledig weg is. Dus jaren.
Mensen met een andere mening niet slim noemen , en dit zonder enige onderbouwing, Hoe slim is dat?
Nee, het zijn niet zozeer de virologen die aan het woord zijn, het zijn de artsen die aan het woord zijn. En zoals ik al aangaf, het probleem zit hem niet in de oversterfte, bot gezegd is dat een nare bijwerking. Het probleem zit hem in de ziekenhuizen die mogelijk lamgelegd worden doordat ze overstelpt gaan worden met coronapatienten. En dan ligt de nadruk nog niet eens zo zeer om de oudere mensen, bot gezegd leggen die geen al te grote druk op de zorg, die verblijven er namelijk relatief kort, tenzij ze het virus overleven. Het probleem zit hem in de generatie die het virus lichamelijk gezien wel kunnen bevechten, maar daardoor wel afhankelijk zijn van intensieve zorg.
Ik zit niet op een lockdown te wachten, als iedereen zich aan de regels had gehouden, hadden we dit nu niet.
Die miljarden kunnen nog steeds niet tegen een mensenleven op. Die is belangrijker dan de economie, die komt wel weer op de pootjes terecht.16again schreef: ↑21 okt 2020 16:08
17 miljoen virologen: Het is nu juist het probleem dat alleen de virologen aan het woord zijn.
Het begrotingstekort dit jaar van meer dan 7% , en de miljarden die komend jaren naar EU herstelfonds gaan, gaan echt meer pijn doen dan wat oversterfte in hogere leeftijdscategorie
Als die oversterfte een ver van je bed show is, ja dan wel. maar zodra er iemand in je directe omgeving overlijdt door corona nadat die besmet is geraakt door iemand en die besmetting voorkomen had kunnen worden, dan is het wel iets anders dan "wat oversterfte in hogere leeftijdscatergorie" .
kuklos schreef: ↑21 okt 2020 16:41
Als die oversterfte een ver van je bed show is, ja dan wel. maar zodra er iemand in je directe omgeving overlijdt door corona nadat die besmet is geraakt door iemand en die besmetting voorkomen had kunnen worden, dan is het wel iets anders dan "wat oversterfte in hogere leeftijdscatergorie" .
Er is niets wat gaat werken. Een lockdown heeft een minimaal effect ten opzichte van wat we nu aan maatregelen hebben. Het zal een klein beetje effect hebben, maar op andere vlakken gigantische effecten, zeker als we een half jaar of langer in lockdown moeten. Een lockdown is geen wondermiddel wat ineens de besmettingen naar 0 brengt. Het heeft gigantisch veel effect als er geen maatregelen zijn, maar weinig extra effect vergeleken met de huidige situatie. Want in werkelijkheid zorg je er alleen maar voor dat de scholen dicht gaan en bedrijven stil gaan liggen. En het effect daarvan zal groot zijn op de economie, de geestelijke gesteldheid en ook de ontwikkeling van kinderen.Jose2501 schreef: ↑21 okt 2020 16:26@nijogwth je schrijft voornamelijk wat niet moet gebeuren. En kan het daar wel mee eens zijn.
Maar wat gaat dan wel werken?
Accepteren dat 25 procent meer mensen overlijden dan normaal? Dat kan natuurlijk en is misschien wel het beste.
Accepteren dat een half jaar mensen met hartklachten of kanker of andere ernstige ziekte niet geholpen kunnen worden?
Dat vind ik toch minder.
1 mensenleven belangrijker noemen dan de economie en daarmee vele andere mensenlevens. Zo egoïstisch is dat. Het grote geheel, daar doen we het toch voor?reggie2 schreef: ↑21 okt 2020 16:22Die miljarden kunnen nog steeds niet tegen een mensenleven op. Die is belangrijker dan de economie, die komt wel weer op de pootjes terecht.16again schreef: ↑21 okt 2020 16:08
17 miljoen virologen: Het is nu juist het probleem dat alleen de virologen aan het woord zijn.
Het begrotingstekort dit jaar van meer dan 7% , en de miljarden die komend jaren naar EU herstelfonds gaan, gaan echt meer pijn doen dan wat oversterfte in hogere leeftijdscategorie
Heb je wel gelezen wat ik heb gezegd. Er wordt gedaan of een lockdown een of ander wondermiddel is dat de besmettingen ineens laat verdwijnen.gosewijn schreef: ↑21 okt 2020 18:04Dus als ik jouw woorden goed begrijp Neogeth is de halve wereld gek , om zulke maat regelen te nemen .
Weet je trouwens al dat corona ook in lichte vorm je hersens aantasten ,volgens amerikaanse onderzoekers.
Dat een bed op de Ic ca. 2750,00 euro per dag kost , wie gaat dat betalen of zou jij die laten creperen .
Maar goed oogkleppen op en mij kan niets gebeuren , toch .
1 mensenleven belangrijker noemen dan de economie en daarmee vele andere mensenlevens. Zo egoïstisch is dat. Het grote geheel, daar doen we het toch voor?
En weer bewijs je dat je niet kan lezen.
Hoeveel doden gaan er vallen denk je, door het economische onheil wereldwijd? Dat kunnen er meer zijn , dan directe corona slachtoffers