Nee, velen zijn doodgegaan, maar ook dat is ( de ) natuur.
Ga je niet dood aan ( besmettelijke) ziektes , dan kun je dood gaan door
tsunami.s, overstromingen, branden, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen en bv honger etc etc.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nee, velen zijn doodgegaan, maar ook dat is ( de ) natuur.
Uiteindelijk is de natuur dan toch sterker.moederslink schreef: ↑23 okt 2020 15:37Nee, velen zijn doodgegaan, maar ook dat is ( de ) natuur.
Ga je niet dood aan ( besmettelijke) ziektes , dan kun je dood gaan door
tsunami.s, overstromingen, branden, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen en bv honger etc etc.
Daar heeft de gemiddelde Nederlander het toch zelf naar gemaakt. Zo'n klein land met nu al 10.000 besmettingen per dag geeft wel aan dat we van de de vrijblijvende regeltjes weinig begrepen hebben. Gisteren even in de grote stad, studenten welke sigaretten doorgeven voor een trekje, OV waar hele groepen geen mondkapje dragen en in de winkels iedereen, incl personeel, dicht op elkaar. Grote groepen persionada bij elkaar op de bankjes en jeugd in grote groepen.davidstraten91 schreef: ↑23 okt 2020 15:51Hoop niet dat we nog zeker twee jaar in deze toestand zitten!
davidstraten91 schreef: ↑23 okt 2020 15:51Is er al iets bekend over een vacin eigenlijk? Eerst hoorde je nogal wat geruchten over een vacin in januari, maar nu is het al een tijdje stil! Hoop niet dat we nog zeker twee jaar in deze toestand zitten!
bij je eerste punt hoef je alleen maar terug te bladeren om te zien, dat ik dat hier al veel vaker heb geschreven. Je tweede opmerking kun je beter veranderen in 'hij weet er heel erg veel van' om de doodsimpele reden, dat ik er veel vanaf moet weten om mijn werk goed te kunnen doen en alle ruis correct te weerleggen.
Lees terug of anders nu in de herhaling: de inzichten over de werking van mondkapjes, zelfs een simpel lapje stof, zijn aan het kantelen. Zowel uit Oostenrijk als uit Azië komen de voorbeelden, waarin vastgesteld is, dat de bescherming twee kanten op werkt, voor drager en omgeving.
Het virus maakt weldegelijk een flink onderscheid !moederslink schreef: ↑23 okt 2020 15:13- onderscheid maken tussen leeftijdsgroepen vind ik onnodig.
- jongeren sterven net zo goed ook aan Corona
16 again , het ging mij ook oa om deze reactie, de oudjes moeten misschien maar binnenblijven opdat de jongeren dan ' vrij ' zijn , ik heb het hier en elders ook vaker gelezen ;omega19 schreef: ↑22 okt 2020 18:38Misschien een volledige lockdown voor alle 40 plussers in heel NL, dan kunnen de jonge en gezonde mensen de economie blijven stimuleren. Geen overbelasting van de zorg meer, en minder economische schade. Als er dan in het voorjaar 2021 een vaccin is kunnen de ouderen ook weer naar buiten.
De financiële pijn wordt vooral veroorzaakt om de categorie 80+ te redden. En die leeftijdscategorie gaat die gemaakte kosten , uitgesmeerd over 30 jaar, natuurlijk zelf nauwelijks meer mee betalen. Dus de jongere generatie erft die financiële pijn (=lasten) terwijl de lusten vooral ten goede komen aan de ouderen.moederslink schreef: ↑23 okt 2020 20:57Jongeren kunnen ouderen besmetten , wanneer zij zich niet aan de maatregelen houden.
( en omgekeerd ook ).
Het meebetalen om de economie weer vlot te trekken na een crisis is van alle tijden. De financiële pijn zal voor nagenoeg iedereen voelbaar zijn , voor de één méér dan voor de ander weliswaar.
Ja. In de wintermaanden schijnt dat nut te hebben, door gebrek aan zonlicht
Ik gebruik al jaren op recept Vit D3 kauwtabletten. Ik lees wel dat een tekort aan vitamine D geen goed doet aan je immuunsysteem, maar ik gebruik ze dus niet speciaal tegen het virus.Bob Schurkjens schreef: ↑23 okt 2020 21:00Zijn er hier ook mensen die extra vitamine D slikken? Ik deed dit al vóór Corona. Inmiddels slik ik 50 microgram per dag. Alleen vitamine D. Geen andere dingen. Bewijs dat het helpt is er niet. Wel serieuze aanwijzingen. Om bijwerkingen hoef je je niet veel zorgen te maken. En het kost bijna niets.
Verder ben ik beslist géén aanhanger van de "orthomoleculaire geneeskunde" (lees:kwakzalverij). RIVM en Voedingscentrum adviseren trouwens niet om extra "D" te slikken.
En die jongere generatie wordt minstens 18 jaar vrijgehouden van alle kosten.16again schreef: ↑23 okt 2020 21:06De financiële pijn wordt vooral veroorzaakt om de categorie 80+ te redden. En die leeftijdscategorie gaat die gemaakte kosten , uitgesmeerd over 30 jaar, natuurlijk zelf nauwelijks meer mee betalen. Dus de jongere generatie erft die financiële pijn (=lasten) terwijl de lusten vooral ten goede komen aan de ouderen.moederslink schreef: ↑23 okt 2020 20:57Jongeren kunnen ouderen besmetten , wanneer zij zich niet aan de maatregelen houden.
( en omgekeerd ook ).
Het meebetalen om de economie weer vlot te trekken na een crisis is van alle tijden. De financiële pijn zal voor nagenoeg iedereen voelbaar zijn , voor de één méér dan voor de ander weliswaar.