LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Afgelopen zomervakantie zou ik mijn reisgenoten ophalen in Sittard. Mijn dochter wilde heel graag naar Toverland. Omdat we ook al in Hellendoorn waren geweest en daar alle Corona maatregelen goed gehandhaafd werden had ik een hotel geboekt en gingen we een dagje eerder om naar Toverland te gaan. Toen ik de routeplanner instelde gaf die de mededeling dat het "erg druk" was in Toverland. Hmmm. Daar werd ik niet blij van. Maar ik had het beloofd aan de kinderen en ik had online de kaarten al besteld. Gewapend met mondkapjes gingen we het park in. Om aldaar te ontdekken dat het onmogelijk was om 1,5 meter afstand te houden. Iedereen krioelde door elkaar. Nergens was personeel te bekennen om mensen op de regels te wijzen. Bewegwijzering om de Corona-regels te helpen naleven was nauwelijks aanwezig. Bij uitgifte van eten en drinken gebeurde ook niks om mensen in ordentelijke rijen te leiden. Iedereen stond pal op elkaar gepropt, zelfs in de overdekte gebieden. De wc's waren enorm vies en er was nergens zeep of desinfectiemiddel te bekennen. Alle desinfectie-flacons waren op. Bij de attracties werd ook niks schoongemaakt van voorgangers. Ik ergerde me hier zo aan dat ik na 20 minuten tegen de kinderen heb gezegd dat het erg jammer was, maar dat ik het onverantwoord vond om hier te blijven. Ik heb me gemeld bij de klantenservice en heb mijn beklag gedaan over de slechte naleving van de Corona regels. Het personeel gaf aan dat Toverland zich hield aan alle regels van het RIVM en dat zij er niks aan konden doen als bezoekers dat niet deden. Ik gaf aan dat ik kanker heb gehad en dat ik vond dat het bezoeken van het park een onverantwoord risico was en dat ik mijn geld terug wilde. Dat was onmogelijk volgens hen. Ik heb een enorme discussie gehad met de medewerker van de "klantenservice". Zij wilde mij uiteindelijk laten verwijderen door de bewaking, omdat ik aangaf haar antwoord op mijn vragen te willen filmen met mijn telefoon, omdat ik bewijs wilde hebben van hoe ik behandeld werd. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik een manager wilde spreken. Deze draaitje ook zijn standaard riedeltje af dat er geen geld terug gegeven kon worden. Hij heeft mij wel een voucher gegeven voor een hernieuwd bezoek. Ik heb aangegeven dat ik dat niet wilde, omdat ik nooit meer naar dit park wilde omdat ik me zeer onbeschoft behandeld voelde en dat ik gewoon mijn geld terug wilde. Dat ging niet gebeuren. Omdat mijn kinderen zaten te wachten in een hete auto heb ik uiteindelijk toegegeven. Eenmaal thuis heb ik hier nog over gemaild met de klantenservice van het bedrijf waar ik de tickets had besteld en ook hier weer een totaal onklantvriendelijke houding en de weigering om mijn geld terug te geven. Ik vraag me af of dit juridisch mag? Je hebt toch officieel 14 dagen bedenktijd als je iets koopt?
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Die14 dagen bedenktijd geldt niet bij zaken die je direct kunt gebruiken
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Beetje erg een trap na geven bericht. In de zomer was er weinig Corona en het was uw eigen keuze om ondanks uw gezondheidsrisico's een pretpark te bezoeken. Zeer veel verstandige mensen deden dit dus juist niet.
Leg je er bij neer, en realiseer je dat je misschien een niet zo verstandige beslissing hebt genomen om toch te gaan.
Geld terug is natuurlijk niet aan de orde, dan zou iedereen dat doen na enige tijd in het park en het toch niet zo prettig vinden.
Leg je er bij neer, en realiseer je dat je misschien een niet zo verstandige beslissing hebt genomen om toch te gaan.
Geld terug is natuurlijk niet aan de orde, dan zou iedereen dat doen na enige tijd in het park en het toch niet zo prettig vinden.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Een te vol park is m.i. een blijvende tekortkoming. Afstand houden is m.i. de eigen verantwoordelijkheid.
Die vind ik tekort door de bocht. Het is hun verantwoordelijk om niet te veel mensen binnen te laten.
Volgende keer niet aangeven. Overweeg ook of je kunt volstaan met een geluidsopname.
Dat geld alleen online, zoals hier het geval, met enkele uitzonderingen, zoals hier het geval, maar het moet wel altijd gemeld worden.MaudManon schreef: ↑23 okt 2020 20:40Eenmaal thuis heb ik hier nog over gemaild met de klantenservice van het bedrijf waar ik de tickets had besteld en ook hier weer een totaal onklantvriendelijke houding en de weigering om mijn geld terug te geven. Ik vraag me af of dit juridisch mag? Je hebt toch officieel 14 dagen bedenktijd als je iets koopt?
Dit slaat nergens op. De anderhalve meter geldt ook als er weinig Corona is, omdat we dat zo willen houden. De tweede golf hebben we omdat mensen de regels niet sirreus maken. TS heeft een punt. Juridisch gezien is dit een "up hill" battle, omdat ik inschat dat de bewijs in de weg zal zitten.
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
@alfa,
Up hill battle betekent weinig kans van slagen?
Up hill battle betekent weinig kans van slagen?
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Maar Alfatrion, nergens is gezegd dat het park te vol was. Maar zoals in elk park heb je attracties waar mensen graag in gaan en waar ze voor in de rij staan en attracties waar je zo door kunt lopen. Toevallig vorig jaar in Toverland geweest met de vriendengroep en al in onze vriendengroep zag je het dat sommige heel erg een bepaalde kant op aan het pushen waren, zodat ze meerdere keren in bepaalde attracties konden. Daar was het ook gewoon drukker. Dat kun je als park gewoon niet sturen.
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
U krijgt van te voren te lezen dat het daar erg druk is, en toch gaat u daar naar toe. Wat kan dat park er aan doen dat u kanker hebt gehad en toch dat onverantwoorde risico nam?
En dan gaat u daar uitgebreid ruzie staan maken, terwijl uw kinderen in een hete auto zitten te wachten?
En dan gaat u daar uitgebreid ruzie staan maken, terwijl uw kinderen in een hete auto zitten te wachten?
juliomariner
, kuklos
en D34M0N
vinden dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Als u een ticket besteld via internet is dat 99% voor de afgesproken dag geldig. In de coronatijd zelf binnen een "tijdslot" van één tot twee uur. Verder kan het park X bezoekers ontvangen, maar als al die X bezoekers op één punt gaan staan waaronder eten en drinken uitgifte, tja dan is het dáár vol. En elders leeg. Dat u een erge ziekte heeft gehad, blij dat u daar vanaf bent. Maar ook weet en wist iedreen dat corona nog niet was gekalmeerd, u ziet nu dat het flink aanwezig is. Anders gezegd, het is nooit 100% weggeweest. Gebruik volgend jaar de vouchers als we corona vrij zijn. En in dit geval heeft u geen 14 dagen bedenktijd. Dan krijgt elk park NA het bezoek en masse refund verzoeken.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Heb zo’n idee dat de communicatie vaardigheden van TS ook niet van de hoogste kwaliteit zijn.
En ondertussen die kinderen maar zweten in een hete auto.
En ondertussen die kinderen maar zweten in een hete auto.
juliomariner
vindt dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Met een mondkapje op geld de 1 1/2 meter niet, zie ook wat er in het Openbaar Vervoer gebeurd. Hutje mutje op elkaar in de Corona brandhaarden.
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
De anderhalve maatregel geld ook met mondkapje op. Op de anderhalve regels zijn een paar uitzonderingen, het OV is er daar een van terwijl voor een park geen uitzondering geldt.
16again
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5214
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Inderdaad, de toon maakt de muziek. Ik denk dat TS ook niet op een bepaald nette manier heeft gecommuniceerd.
Een attractiepark zal niet snel overgaan met dreigen je door de beveiliging uit het park te zetten.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Informatie van de rijksoverheid: In parken geldt de 1,5 meter en zij moeten zelf voor de handhaving zorgen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... lijft-norm
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... lijft-norm
16again
vindt dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Oké het park zegt we houden ons aan de regels en TS zegt niet.alfatrion schreef: ↑24 okt 2020 21:16Informatie van de rijksoverheid: In parken geldt de 1,5 meter en zij moeten zelf voor de handhaving zorgen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... lijft-norm
De klantenservice dreigt TS van het park te laten verwijderen en ondertussen zitten de kinderen in een hete auto.
Laten we maar ophouden want de waarheid zal niet boven tafel komen.
En misschien zit ik ernaast, maar denk dat we van TS niks meer horen.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Een pretpark zal echt niet het risico willen lopen om de deuren te laten sluiten. Voordat de heropening een feit was is er een controle geweest vanuit het RIVM. Deze heeft alle aanpassingen bekeken en uiteindelijk het akkoord gegeven voor de heropening. Dat het druk was wil niet automatisch zeggen dat er teveel mensen zijn. Er is een maximum aantal bezoekers wat per dag toegelaten wordt. Als TS er van overtuigd is dat er teveel waren, dan had dat middels een telling onderbouwd moeten worden. Met onderbuikgevoelens win je niks.
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Wacht ff. "Kanker gehad". Risicogroep. Met mogelijk fatale afloop bij uitbraak Covid. En waar gaat TS naar toe? Het hele godganse land door. "Want we mòeten de drukte opzoeken." TS moet naar de audicien. Heeft duidelijk het dringende advies niet gehoord. "BLIJF THUIS." De IC's stromen weer vol met dergelijke mensen. Neem je eigen verantwoording, denk vooral aan jezelf en bedenk dat een ander niet aan jou denkt. BLIJF DUS THUIS.
juliomariner
en kuklos
vinden dit leuk
Re: Toverland geeft geen geld terug – Drukte in het park: coronahaard?
Ergens wel prettig om te lezen dat er ook nog bedrijven zijn met ruggengraat. De makkelijkste weg was namelijk gewoon het geld terug geven om van al het gezeik en de stampij af te zijn. Ze boden notabene gratis nieuwe kaartjes aan.
juliomariner
vindt dit leuk