LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Het verschil is, economie raken of om zeep helpen. Ik heb toch corona gekregen ondanks ik mij hield aan de maatregelen, dus!
Horeca gaat om zeep, reisbranche verkeert in turbulent weer en iedereen blijft maar roepen, blijf thuis zitten met rubberen handschoenen en kaplaarzen, gasmasker, plastic regenjas om in ieder geval niet immuun te worden.

Vind je het heel gek dat de Nederlanders zich gaan verdelen en verzetten, degene die dat niet doen liggen in verpleegtehuizen, zitten 24/7 thuis achter de PC, of op de IC. Of zijn gewoon hard aan het werk omdat ze immuun zijn. En dan is er tijd voor een ...biertje en ontspanning.

Crisis !

Nijogeth
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
28 okt 2020 11:19
sjohie schreef:
28 okt 2020 11:06
Ik zou niet alles uit het buitenland wat je "hoort" maar voor feit aannemen, enkel omdat het in je eigen straatje/denkwijze past.. Objectief onderzoek toont aan, dat de meeste EU economieën harder geraakt worden dan de Nederlandse.
Maar wat is de verklaring van die objectieve cijfers?
Volgens je link is de Spaanse economie het hardst gekrompen.
Dan kunnen wij ons op de borst slaan hoe goed we het hier doen. Maar hoe terecht is dat?

Wellicht is toerisme een groter aandeel in de spaanse economie , dan het toerisme hier. Wat het verklaarbaar maakt dat economie in Spanje de grootste klappen oploopt.
Daarbij komt ook nog dat een aantal van deze economieën helemaal stil hebben gelegen door een totale lockdown, waarbij mensen amper hun huis uit mochten (een soort gevangenisstraf zeg maar).

Maar wat maakt het verder uit dat de economieën in andere landen harder getroffen worden? Dat zorgt er niet voor dat die van ons minder hard getroffen wordt. In plaats van de economie op gang helpen is de overheid vooral bezig deze nog meer lam te leggen.

Eerlijk was het geweest als de overheid had gekeken naar de cijfers van afgelopen jaar en de gehele omzet van afgelopen jaar volledig vergoed. Alle extra omzet door thuisbezorgen en dergelijke, kan daar dan weer vanaf.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Eerlijk was het geweest als de overheid had gekeken naar de cijfers van afgelopen jaar en de gehele omzet van afgelopen jaar volledig vergoed. Alle extra omzet door thuisbezorgen en dergelijke, kan daar dan weer vanaf.
Dat eerlijk mag dan wel tussen heel grote aanhalingstekens...

16again
Berichten: 16407
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 11:45
Eerlijk was het geweest als de overheid had gekeken naar de cijfers van afgelopen jaar en de gehele omzet van afgelopen jaar volledig vergoed. Alle extra omzet door thuisbezorgen en dergelijke, kan daar dan weer vanaf.
De regering = de belastingbetaler = jij en ik.
Dat is juist de reden waarom ik economische schade zoveel mogelijk beperkt wil zien.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

eetcafe schreef:
28 okt 2020 11:23
en iedereen blijft maar roepen, blijf thuis zitten met rubberen handschoenen en kaplaarzen, gasmasker, plastic regenjas om in ieder geval niet immuun te worden
Heb altijd geleerd, wil je je eigen mening of toko verdedigen, kom dan in elk geval met standpunten welke kloppen, anders sta je al gelijk 2-0 achter bij diegene welke je probeert te overtuigen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Tientallen besmettingen oa op een school in Doorwerth , ouders boos, willen sluiting vd school.
Maar dat gebeurt niet, aldus de directeur.

" het houdt niet op......niet vanzelf " 😒

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Brahms schreef:
28 okt 2020 12:06
eetcafe schreef:
28 okt 2020 11:23
en iedereen blijft maar roepen, blijf thuis zitten met rubberen handschoenen en kaplaarzen, gasmasker, plastic regenjas om in ieder geval niet immuun te worden
Heb altijd geleerd, wil je je eigen mening of toko verdedigen, kom dan in elk geval met standpunten welke kloppen, anders sta je al gelijk 2-0 achter bij diegene welke je probeert te overtuigen.
Het maakt helemaal niets uit Brahms, er valt niks te verdedigen en heb daar ook weinig zin in. Ik ga ook maar een beetje maf praten, mijn menig telt hier niet. Alles op slot, de kist gaat leeg van W.A de staatsschuld loopt op en kans op verdeeldheid in Nederland als dat er al niet is.
Als alles dan weer normaal is, geen Corona ???? dan kunnen we puin gaan ruimen en wie gaat dat betalen. Wat blijft er over van mijn pensioen? Allemaal dingen erg simpel op te lossen hoor ik hier iemand zeggen, begin er maar aan.

Ik ga nadenken,

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 okt 2020 12:16
Tientallen besmettingen oa op een school in Doorwerth , ouders boos, willen sluiting vd school.
Maar dat gebeurt niet, aldus de directeur.

" het houdt niet op......niet vanzelf " 😒
Klopt , de mensen luisteren niet, dus die lockdown gaat komen , is het niet eind van de week dan is het over een week wel.

Feestjes aanpakken en goed handhaven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer je handhaaft kun je een grote b*** verwachten , zelfs een handgemeen of zelfs grof geweld.
Boa.s, politiemensen, conducteurs, buschauffeurs etc zijn het méér dan zat!
Ik heb werkelijk géén idee meer hoe we het tij kunnen keren.
Dit werkt niet , een complete lockdown gaat ook niet werken , we zitten niet op een eiland zoals bv NieuwZeeland of IJsland en de economie gaat nog verder aan gort.
Cijfers en grafieken zeggen me niet veel ( meer).
Het enige dat ik nog steeds doe is heel goed op mijzelf passen en maar hopen dat ik niet besmet word.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben. Aanpakken dat gajes. Anders komt het leven nooit meer op gang.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen die op Schiphol aankomen moeten worden getest en zo nodig direct in quarantaine.
Ook dit valt niet te handhaven en/of te controleren.
Nederland is aan alle kanten open.
Dan moet je 10 duizenden militairen op alle grenzen zetten , met slagbomen en al , niemand er meer in of er uit. Daarnaast idd militairen inzetten voor verdere controles en handhaving.
Een avondklok , ophokken en verder niets meer.
Één groot CoronaZH operabel maken , zodat de reguliere zorg ook gewoon kan doorgaan.
Dit alles gaat nooit gebeuren , niet in Nederland.

Ik ben het ge o- h aan tafel zat. Niemand pakt door en het is dweilen met de kraan open , pappen en nathouden. :evil:

Chefstef
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Chefstef »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 12:42
@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben. Aanpakken dat gajes. Anders komt het leven nooit meer op gang.
Is dit nou sarcasme of niet?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 okt 2020 12:55
Mensen die op Schiphol aankomen moeten worden getest en zo nodig direct in quarantaine.
Ook dit valt niet te handhaven en/of te controleren.
Nederland is aan alle kanten open.
Dan moet je 10 duizenden militairen op alle grenzen zetten , met slagbomen en al , niemand er meer in of er uit. Daarnaast idd militairen inzetten voor verdere controles en handhaving.
Een avondklok , ophokken en verder niets meer.
Één groot CoronaZH operabel maken , zodat de reguliere zorg ook gewoon kan doorgaan.
Dit alles gaat nooit gebeuren , niet in Nederland.

Ik denk dus van wel en ik hoop het eerlijk gezegd ook nog. Mensen luisteren niet dus vragen zelf om deze behandeling. De mensen die zich wel aan de regels houden worden de dupe van de personen die letterlijk schijt aan alles en iedereen hebben. Dan maar ff keiharde maatregelen en daarna weer naar een beetje normaal leven.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 28 okt 2020 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zal wel simpel gedacht zijn van mij :
kunnen al die mult-multi miljardairs niet wat miljardjes doneren :mrgreen: ?

Lowieze
Berichten: 6884
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 12:42
@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben. Aanpakken dat gajes. Anders komt het leven nooit meer op gang.
Zeker, tanks in de straten, goed idee!
En wie precies valt er dan onder dat gajes?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
28 okt 2020 13:17


Zeker, tanks in de straten, goed idee!
En wie precies valt er dan onder dat gajes?

Wie dacht je?? als je niet wilt luisteren moet je het maar zo ondervinden, en ja ....zonodig tanks in de straat om het extreme van jouw vraag maar ff te beantwoorden.

Geef eens een goede reden waarom de mensen die zich wel aan de regels houden moeten lijden onder degene die niet luisteren??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Yep, war zones ! Dat ik dit nog mag meemaken op mijn ouwe dag 🤪 .
Laten we ons dan ook maar voorbereiden op de rellen rond Sinterklaas en Oud & Nieuw.
Het vuurwerk issue .....in iedere straat militairen zetten....ze zijn er dan toch!

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik ben het ge o- h aan tafel zat. Niemand pakt door en het is dweilen met de kraan open , pappen en nathouden.
Betekent dit dat je hier zelf mee gaat stoppen?

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
28 okt 2020 13:31
Yep, war zones ! Dat ik dit nog mag meemaken op mijn ouwe dag 🤪 .
Laten we ons dan ook maar voorbereiden op de rellen rond Sinterklaas en Oud & Nieuw.
Het vuurwerk issue .....in iedere straat militairen zetten....ze zijn er dan toch!
Ik denk dat ik dan maar vrijwillig in een lock-down ga...

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 12:42
@moederslink, leger inzetten moet je zien of ze die grote bek nog hebben.
Dan heb ik goed nieuws voor je: het leger wordt al opgeschaald om de komende tijd de beveiliging van de teststraten te garanderen.

Gesloten