Ik kan dat artikel helaas niet lezen, daarvoor moet je een abonnement nemen.
Nee hoor. Ik heb geen abonnement, klik op de link en kan het hele artikel lezen. Het gedeelte waaraan met name gerefereerd werd, is:
Er zijn niet veel bazen van grote bedrijven die hun 06-nummer gewoon op de website hebben staan. Maar Eric Berkhof, algemeen directeur bij autobedrijf Van Mossel Groep, doet het bewust. Hij vindt dat zijn klanten hem rechtstreeks moeten kunnen bellen als er iets is. Klanttevredenheid, zo is de overtuiging van Berkhof, is belangrijker dan rendement. Want dat laatste volgt vanzelf op het eerste. Hij rekent voor: “Stel, er gaat een paar keer per jaar iets mis en dat kost ons in totaal 100.000 euro. Dat kost het niet, maar stel. Wat is dat dan op een omzet van 3,3 miljard?”
En inderdaad, hier zijn gewoon de mobiele nummers van de directie te vinden.
Ik heb het inmiddels gelezen en heb deze directeur een mail gestuurd met mijn ervaring. Ik heb daar wel bij gezegd dat ik niet weer de hele discussie opnieuw wil voeren maar dat ik hem erop wil wijzen dat er wel degelijk klachten zijn. Een nieuwe welles/nietes discussie daar hebben wij geen zin meer in.
Met een beetje geluk komt er nog "een stukje coulance" uit zijn hoge hoed. Het moet haast wel, want in het interview maakt hij een heel groot punt van klanttevredenheid. Al is het mosterd na de maaltijd, het is nu tijd voor boter bij de vis.
Vandaag ben ik gebeld door de directie van Van Mossel, Dhr. Joosten.
Dhr. Joosten reageerde op de email die ik gestuurd had.
Ik heb een goed gesprek gehad met Dhr. Joosten en deze kwestie is tot onze volle tevredenheid opgelost.
Ik vind het al mooi dat het is opgelost en dat dat even gemeld wordt. Mijn onbaatzuchtig handelen is niet zonder karma-technisch eigenbelang .
Inderdaad moet ik je bedanken voor je tip over dat artikel in Trouw. Want eigenlijk had ik het al afgesloten en het is puur toeval dat ik nog even op dit forum keek.
Dus bij deze, mijn dank.
Maar ja, we mochten tot op de cent weten wat er van die rekening bestreden werd. Nou is het opgelost tot “volle tevredenheid”, meer mogen we nu niet weten.
Ik heb een goed gesprek gehad met Dhr. Joosten en deze kwestie is tot onze volle tevredenheid opgelost.
Mooi zo. En hoe is dat mooie resultaat tot stand gekomen?
Het resultaat kwam tot stand door wederzijds begrip. Ik ben heel correct te woord gestaan.
De geboden compensatie is wat geadviseerd was door de ANWB expert, ongeveer de helft van de kosten voor vliegwiel en koppelingset.
Ik ben tevreden met deze toch nog onverwachte tegemoetkoming.
Zowel wij als van Mossel hebben van deze situatie iets geleerd.
Prima resultaat van dat laatste telefoontje dan. Kan je het in ieder geval toch nog min of meer tevreden afsluiten.
Zou je een volgende keer alsnog bij Van Mossel kijken?
Wij zijn altijd tevreden geweest over van Mossel Breda, waar de auto dus gekocht en ook altijd in onderhoud is geweest. Nu deze situatie toch netjes opgelost is, gaan wij niet meer op zoek naar een andere garage. Van Mossel is ons dus niet kwijt als klant. De auto blijft daar in onderhoud, inruilen doen we voorlopig niet tenzij de postcodeloterij voor de deur staat met een leuk bedrag