LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

hebra98

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
28 okt 2020 16:10
Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt? Je zegt dit wel iedere keer, maar als dit zo was, dan had het RIVM dit toch ook wel geweten.
>>
Dat is toch meteen aan het begin van de ellende verteld...

:D :D Groepsimmuniteit... :shock: :shock:

eetcafe

Ongelezen bericht door eetcafe »

Kennelijk leef ik in een andere bubbel.
Blijkbaar wel, goed opgemerkt over jezelf.

Het virus verdwijnt niet, nooit niet. We moeten ermee leven, en dat is het hele wereld probleem waar we al bijna een jaar tegen aan kijken.

Blijven bubbelen, potverdrie duppies, sauna ook al dicht. Ik moet hier echt weg. :(

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
28 okt 2020 16:03
Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:01

Je vergeet door deze drogreden bovendien ook dat er nog een veel logischer oplossing is, namelijk: je aan de regels houden.

Juist, en als iedereen dit nou eens zou doen, zijn wij sneller van het virus af.
Sommige mensen zijn zo egoistisch dat ze niet eens een antwoord waard zijn.
Met die regels kom je niet van het virus af.
Dat lukt alleen maar met groepsimmuniteit. welke op 2 manieren te bereiken is:
-werkend vaccin
-grootschalig besmet raken

De regels zijn niet meer dan aanmodderen, totdat het vaccin beschikbaar is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

kuklos schreef:
28 okt 2020 16:08
moederslink schreef:
28 okt 2020 16:03
Stop maar in de collectieve pot ... :lol:
Wat moet je als eenling met een miljard of meer :mrgreen: ?
Dit is een discussie die je nooit zal winnen. Iemand die veel geld verdiend heeft moet het dan maar afstaan zodat anderen die zo'n bedrag nog nooit verdiend hebben er wel over zullen beslissen? En die bepalen ook nog eens wat je met dat geld kan doen?
Zag je die :mrgreen: :mrgreen: niet? :lol:
WA zou ook wat moeten doneren , schande! :evil:

moederslink

fonsflons schreef:
28 okt 2020 15:46
Hoe zie je dat overleg voor je? Een referendum waarbij de hele bevolking in eigen belang kan stemmen om vervolgens in een nog grotere puinhoop te belanden? Dat hebben ze bij de overburen ook ooit geprobeerd.
Ik kan niet wachten :lol: kom maar op met dat referendum :mrgreen:

moederslink

Nijogeth schreef:
Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt?
Toch maar even 2 Hansepansjes laten invliegen?
Kazan en Klok? 🤓

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 15:38
Nouja, dan komt natuurlijk wel een belangrijke vraag boven.
Mogen ze iedereen wel verplichten zich te laten inenten?

Zeker als ze nog niet eens mondkapjes kunnen verplichten.

Edit: Want vandaag zag ik toch wel weer (vooral ouderen) zonder mondkapje lopen.

Toen kreeg ik wel zoiets van...
Waarom zou ik het voor jou wel doen maar jij voor mij niet?

Kom hier, krijg je een knuffel van me... :twisted: :twisted:
Ik weet niet waar jullie allemaal rondlopen, maar ik was maandag en dinsdag helaas een tijdje in het ziekenhuis. Iedereen met mondkapjes. Als ik hier in de supermarkt kom, allemaal mondkapjes en afstand houden.

Natuurlijk kan vaccinatie niet verplicht worden, en die verplichting is ook niet nodig. Als er maar genoeg mensen ingeënt zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
28 okt 2020 16:26
:D Nee joh, die is net verhuisd en heeft z'n centjes misschien hard nodig.
eetcafe schreef:
28 okt 2020 16:17
Ik moet hier echt weg. :(
Ik hoop dat je niet hier blijft voor ons; wij houden je écht niet tegen!

hebra98

Dus als er genoeg mensen ingeënt zijn, zie je dat als immuniteit?
Deze mensen kunnen dan ook niet meer de drager van het virus zijn of worden na inenting?

Is het nu zo dat, als mensen al het virus hebben gehad niet meer besmet kunnen raken en daarmee besmettelijk zijn voor anderen?

moederslink

Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:40
moederslink schreef:
28 okt 2020 16:26
:D Nee joh, die is net verhuisd en heeft z'n centjes misschien hard nodig.
Ik denk dat ik maar asiel ga aanvragen in Noordeinde, dan kom ik de barre winter wel door 😅 .

Lady1234

Kort door de bocht, als iemand ingeënt is, raakt hij niet meer besmet. Als hij niet besmet is, kan hij of zij ook niet anderen besmetten.

Het belangrijkste punt van vaccinaties.

hebra98

Dan is het dus ZEKER van belang om mensen op antistoffen te test voor ze in te enten.
Want als je inent, dan loop je wel een risico op bijwerkingen terwijl je al lang immuun kan zijn.

moederslink

Misschien word je wel juist doodziek van die inënting :(
Worden wel alle arme sloebers wereldwijd ingeënt :?:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 16:50
Kort door de bocht, als iemand ingeënt is, raakt hij niet meer besmet. Als hij niet besmet is, kan hij of zij ook niet anderen besmetten.

In principe klopt dit, alleen als er volgend jaar een variant op dit virus komt zullen we ieder jaar gevaccineerd moeten worden. En, net als bij de griepprik, werkt hij nooit voor 100%. Vooral bij mensen met een slecht werkend immuunsysteem, zoals chronisch zieken en ouderen, werkt een griepvaccin minder. Wellicht zal dat ook bij het coronavaccin zo zijn.

Lady1234

Lowieze schreef:
28 okt 2020 17:05
Lady1234 schreef:
28 okt 2020 16:50

In principe klopt dit, alleen als er volgend jaar een variant op dit virus komt zullen we ieder jaar gevaccineerd moeten worden. En, net als bij de griepprik, werkt hij nooit voor 100%. Vooral bij mensen met een slecht werkend immuunsysteem, zoals chronisch zieken en ouderen, werkt een griepvaccin minder. Wellicht zal dat ook bij het coronavaccin zo zijn.
Ja, dat kan best. Dan volgend jaar maar weer enten. Gebeurt met de griep toch ook?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
Nogmaals. Hoe verdwijnt dit magische virus als iedereen zich aan de regels houdt? Je zegt dit wel iedere keer, maar als dit zo was, dan had het RIVM dit toch ook wel geweten.
Enig idee hoe het kan dat in het voorjaar het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en mensen op de IC geleidelijk steeds minder werd? En enig idee hoe het kan dat de boel nu weer zo uit de hand loopt?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
28 okt 2020 17:42
Nijogeth schreef:
Enig idee hoe het kan dat in het voorjaar het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en mensen op de IC geleidelijk steeds minder werd? En enig idee hoe het kan dat de boel nu weer zo uit de hand loopt?
Maar het virus is toch niet verdwenen? Ik zie Reggie hier de hele tijd verkondigen dat als iedereen zich aan de regels houdt, dat we dan sneller van het virus af zijn. Volgens mij is dat de grootste onzin die er is.

Voor wat betreft de antwoorden op jouw vraag, denk ik dat er meerdere dingen spelen. In de maanden april tot september hebben de mensen bijvoorbeeld ook altijd meer weerstand lijkt wel. Zo doet de griep het in die periode ook een stuk minder. Uiteraard werkt het feit dat er strenge maatregelen waren wel erg mee, maar ik vraag me af als de maatregelen strenger waren toen of dat daadwerkelijk meer effect had gehad. Zo denk ik ook dat de enige manier om nu nog een effectieve maatregel in te voeren, het sluiten van de scholen is. Een totale lockdown is echt niet veel effectiever dan wat we nu hebben.

Persoonlijk ben ik van mening dat het vreemd is dat je de horeca sluit, waar redelijk wat controle was op afstand en dergelijke, maar ondertussen de scholen gewoon ouderwets open doet. Daar moet ook veel meer met bubbels gewerkt worden en de afstanden moeten daar ook aangehouden worden. Anders moet je die maar sluiten.

Als je ziet hoeveel besmettingen er al op scholen zijn geconstateerd en daarbij rekening houdt dat heel veel van die kinderen gewoon geen klachten krijgen en nooit getest worden, dat daar gewoon de verspreiding aan te verklaren is. De meeste kinderen die besmet zijn krijgen geen klachten. Doe het aantal besmettingen nu bekend bij de scholen eens maal 5 of 6, dan heb je misschien wel een idee hoe groot de haard op scholen is. En dat neemt het virus zonder klachten mee naar huis, daar krijgen de ouders het en die nemen het weer mee naar het werk. Het probleem is gewoon dat het virus daar vrijwel onzichtbaar is en dus blind kan verspreiden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
28 okt 2020 17:42
Nijogeth schreef:
Het R getal was einde voorjaar kleiner dan 1.
En nu groter dan 1
Het echte gissen is naar de reden hiervoor:
-men houdt zich minder aan maatregelen , omdat het te lang duurt
-dit seizoen is kenmerkt zich altijd al door hogere aantallen besmettingen met verwante virussen: verkoudheid en griep

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
28 okt 2020 18:08

Het echte gissen is naar de reden hiervoor:
-men houdt zich minder aan maatregelen , omdat het te lang duurt
-
Dat is geen gissen , maar een feit.

Doordat mensen niet aan de maatregelen houden , rouleert het virus door.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Moneyman schreef:
28 okt 2020 16:01
Nijogeth schreef:
28 okt 2020 15:57
Als je ziet hoeveel behoefte er schijnbaar is om toch feestjes te vieren, waarom ziet de regering dan niet in dat dat je daarin moet voorzien.
Dit is natuurlijk een enorme drogreden. Iedereen heeft behoeften waarin niet wordt voorzien. Het idee dat in iedere behoefte voorzien zou moeten worden is al onzinnig.

Je vergeet door deze drogreden bovendien ook dat er nog een veel logischer oplossing is, namelijk: je aan de regels houden.
Ik denk dat de wat oudere garde de eerste levensbehoeften van de jongere garde niet echt begrijpt.
Dat zij idd deze dance feesten maar ook Insta, Iphone, Sex ,Netflix, Ytube en Xtube, Gucci, Xtc, Nike, Saint Laurent, PS4, League of Legends.

Een broodje kaas en dak boven je hoofd is zoooo vorige eeuw

Gesloten