LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Ik geef het op. Als ik tegen een muur wil praten, dan doe ik dat wel in Jeruzalem.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Wat een ontzettend simpel geleuter weer.......
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Nee, dat is omdat je telefoon het niet aan kan. Als de fabrikant een update voor je klaar heeft staan dan dien je die te installeren. Doe je dat niet, dan maak je je telefoon non-conform. Klaag je dan jezelf aan?
Microsoft had overigens wèl een push op W10. En je kon terug naar 7.
Mijn Tesla heeft recentelijk een update gekregen om third-party apps/hacks onmogelijk te maken. Zal ik ze alvast aanklagen? Ik vind het normaal om mijn eigen auto te hacken, maar Tesla denkt daar anders over.
Hetzelfde geldt voor John Deere. Begin alvast een procedure om boeren te helpen.
Je zit er gewoon naast.
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Onzin. Je begrijpt duidelijk niet wat non-conform inhoud of je wilt het niet begrijpen. Eveneens begrijp je niets van de verschillende soorten updates.
Google heeft de mogelijkheid om telefoongesprekken op te nemen verwijderd uit Android 9. Het kunnen opnemen van telefoongesprekken is nu juist iets waar ik bij de koop oog op heb gehad. En uitgerekend dat moet ik een paar jaar later Google er uit laten slopen?
Voor wat? Dat ik nog steeds beschik over een telefoon met een eigenschap die ik mag verwachten op grond van de overeenkomst?
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Nee, ik begrijp niets van updates. En "mijn" 34 personeelsleden ook niet.
Gelukkig ben jij expert in alles.
Gelukkig ben jij expert in alles.
kuklos
vindt dit leuk
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Dit is de enige plaat die blijft hangen momenteel. Je hoeft het niet met Alfatrion eens te zijn, maar hij brengt meer inhoud in de discussie dan jij met deze steeds herhaalde post. En het verwijt dat hij nergens op ingaat is gewoon onjuist.
Dit is correct. Omdat we niets weten van de omstandigheden rondom de koop kunnen we niet concluderen of hierbij bij TS sprake is (vandaar ook mijn voorgaande reacties dat je te stellig was), maar de kans op nonconformiteit is klein, maar aanwezig.alfatrion schreef: ↑11 nov 2020 15:38Volgens mij zijn er geen concrete omstandigheden in gebracht over het apparaat van TS. We kunnen dan ook niet uitsluiten dat TS de verwachting mocht hebben dat hij apps van derde kon installeren. Ik houdt rekening met een slimme routeplanner, waarop je apps van derde kan instelleren, zoals je dat ook kan bij een slimme TV en een slimme telefoon.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Laten we eerst even vaststellen dat Lifetimemapshare maps betekent de periode waarin TomTom het apparaat zal ondersteunen.
Dus niet tot aan de tijd wanneer deze uit elkaar valt door ouderdom, dat zal niet veel langer zijn dan zo'n pakweg 5 jaren.
Als ik het goed heb is het een apparaat van de derde generatie die via aangesloten op de pc de nieuwe kaart of kaarten
geïnstalleerd krijgt.
Om meer te weten over hoe dat precies werkt kunt u het beste een gebruikersforum bezoeken.
Ga daarvoor naar https://gpsurl.com registreer u en ga dan naar het onderdeel https://www.gpsurl.com/tomtom-nav3/
Overigens zijn er steeds meer landen waar het gebruik van deze flitssoftware niet meer is toegestaan, ook niet wanneer wel aanwezig
maar niet actief, een controle kan plaats vinden om vast te stellen of inderdaad die flitssoftware er niet op staan.
Nu is het wel zo dat afhankelijk van de kaart of kaarten er wel flitssoftware op kan staan voor bijvoorbeeld de Benelux, maar dat met een
aparte kaart voor bijvoorbeeld Frankrijk, waar het verboden is, rijdt waar deze flitssoftware niet aanwezig mag zijn..
De bestanden met de flitslocaties moeten namelijk in de juiste kaart map staan.
Een andere optie is de kaart van geheel Europe met alle toegestane flitslocaties van alle landen exclusief die waar het niet is toegestaan.
Voor o. a. Frankrijk hebben ze een oplossing verzonnen in de vorm van danger zones, of je daar juridisch mee wegkomt, dat vertelt
het verhaal niet, ik zou er niet op vertrouwen.
Het meest eenvoudige is, zoals reeds eerder opgemerkt, houdt u aan de toegestane snelheid , dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan,
heel goed te doen met een cruise control, maar zonder toch wel wat lastiger en dikwijls, zeker hier in Nederland, is 5 KM teveel
al fanmail ontvangen van het CJIB te Groningen.
Heel veel succes, mijn inmiddels meer dan 10 jaar oude GO 910 en Rider v2 doen het nog uitstekend.
Dus niet tot aan de tijd wanneer deze uit elkaar valt door ouderdom, dat zal niet veel langer zijn dan zo'n pakweg 5 jaren.
Als ik het goed heb is het een apparaat van de derde generatie die via aangesloten op de pc de nieuwe kaart of kaarten
geïnstalleerd krijgt.
Om meer te weten over hoe dat precies werkt kunt u het beste een gebruikersforum bezoeken.
Ga daarvoor naar https://gpsurl.com registreer u en ga dan naar het onderdeel https://www.gpsurl.com/tomtom-nav3/
Overigens zijn er steeds meer landen waar het gebruik van deze flitssoftware niet meer is toegestaan, ook niet wanneer wel aanwezig
maar niet actief, een controle kan plaats vinden om vast te stellen of inderdaad die flitssoftware er niet op staan.
Nu is het wel zo dat afhankelijk van de kaart of kaarten er wel flitssoftware op kan staan voor bijvoorbeeld de Benelux, maar dat met een
aparte kaart voor bijvoorbeeld Frankrijk, waar het verboden is, rijdt waar deze flitssoftware niet aanwezig mag zijn..
De bestanden met de flitslocaties moeten namelijk in de juiste kaart map staan.
Een andere optie is de kaart van geheel Europe met alle toegestane flitslocaties van alle landen exclusief die waar het niet is toegestaan.
Voor o. a. Frankrijk hebben ze een oplossing verzonnen in de vorm van danger zones, of je daar juridisch mee wegkomt, dat vertelt
het verhaal niet, ik zou er niet op vertrouwen.
Het meest eenvoudige is, zoals reeds eerder opgemerkt, houdt u aan de toegestane snelheid , dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan,
heel goed te doen met een cruise control, maar zonder toch wel wat lastiger en dikwijls, zeker hier in Nederland, is 5 KM teveel
al fanmail ontvangen van het CJIB te Groningen.
Heel veel succes, mijn inmiddels meer dan 10 jaar oude GO 910 en Rider v2 doen het nog uitstekend.
Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen
Laat dit nu net iets zijn dat MS wel gedaan heeft tijdens de periode dat de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 aangeboden werd en de support op Windows eindigde, of ze het nog steeds doen weet ik niet zeker, maar volgens mij niet meer.
Wat er gebeurde was dat MS een update liet meekomen met de automatische updates, deze update triggerde de Windows 7 naar Windows 10 upgrade tenzij je als gebruik dit zelf actief stopte.