Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
11 nov 2020 12:28
In de koelkast zit yoghurt in een pak,, nooit in een bak.
Bij mij tenminste.
Viel het bij jou naar beneden dan? Of was het bij Sjohie?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
11 nov 2020 12:36
Volgens mij heeft moederslink zojuist de 500e pagina van de huiskamer geopend. Een mijlpaal om bij stil te staan, in deze donkere, koude, moeilijke dagen.
Ja inderdaad, ik zie het nu , tijd voor een feestje....🎊

moederslink

En nog even en dan tikken we de 10.000 berichten aan.
Zo.n huiskamer voorziet dus duidelijk in een behoefte aan lekker gezwam :D

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik leef mee met Sjohie. Bij mij ging ooit een kopje koffie omver; geen vol kopje, gelukkig, er zat niet veel meer in. Die twee slokjes koffie gingen over de rand van het bureaublad en liepen langs de laden naar beneden. In die laden bleek een wonderbare vermenigvuldiging van nieuwtestamentische aard plaats te vinden. Dat zo'n klein beetje koffie zo veel troep kan geven in vier bureauladen, het verbaast me nog steeds.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
11 nov 2020 13:25
Wie verwacht bedelende kinderen aan de deur?
Advies is om verpakt snoepgoed te geven. Dus zeker speculaasjes, taaitaai, fruit of los drop.
Als kind wilde ik ook al het liefst verpakt snoepgoed.
Of vacuüm verpakte spruitjes :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scharrelschipper schreef:
11 nov 2020 14:10
Of vacuüm verpakte spruitjes :D
Die kinderen willen zoetigheid, dus heb ik suikerklontjes vacuüm verpakt. Zou een stunt als er normaal met Sint Maarten niemand aan de deur komt en nu tijdens de coronacrisis ineens wel.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

In verband met het besmettingsgevaar gebruik ik een stevig "postelastiek" om snoepgoed op afstand af te leveren. Vooral met citroenballen gaat dat uitstekend :mrgreen:

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zag ergens iets voorbij komen als geintje, een persoon die de chocolade uit van die Ferrero Rocher haalde, en ze weer dichtvouwde met een spruitje er in. Of zoals een kennis ooit voorstelde aan kindje 1, jij krijgt 2x zoveel snoep, als je kindje 2 een klap met je lampion verkoopt. Kon de begeleidende moeder niet om lachen.

Overigens was het een bijna volle 500g verpakking met yoghurt van plastic. (zoiets) Wel met zo'n deksel er op, maar dat maakt dan ook niet meer uit, halverwege de koelkast spleet het plastic, en de rest was een witte plakkerige waas van yoghurt door de koelkast en keuken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
11 nov 2020 12:56
En nog even en dan tikken we de 10.000 berichten aan.
Zo.n huiskamer voorziet dus duidelijk in een behoefte aan lekker gezwam :D
Het bos staat er nu ook echt vol mee. Pas wel op voor de giftige. Voor de zekerheid toch maar beter halen bij de groenteboer. Soep van kastanjechampignons met sjalotten, opperdoezen en tijm smaakte gisteren prima.

Nijogeth

Bob Schurkjens schreef:
11 nov 2020 16:08
Het bos staat er nu ook echt vol mee. Pas wel op voor de giftige.
Altijd een risico als je biologische paddo's wil gebruiken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker. Ik begin er ook nooit aan. Zag laatst een dode beuk volgegroeid met porseleinzwammen. En inderdaad, ze zien er uit als van helderwit porselein. Prachtig en eetbaar, maar niet lekker.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, wat eekhoorntjesbrood en cantharellen uit het bos, gebakken met een uitjes is niet te versmaden.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
10 nov 2020 23:12
Maar goed, daar gaan we weer. U beweert iets, ik ga daar tegen in, en nu sleept u weer erbij dat ik jongeren op de korrel heb. Niet zo moeilijk want ik ben oud, dus haast iedereen is voor mij een jongere (dan ik). [...] Maar als u dan zo op de privacy van uw zoon gesteld bent, terecht, waarom haalt u hier dan bij voortduring zijn handel en wandel aan?
Met jongeren bedoelde ik de jongere gebruikers, onder de dertig. Wat ik hier over ons gezin prijsgeef, is een klein deel van het leven en als ik iets over onze jongen loslaat, dan is dat met zijn toestemming. (Hij leest ook mee.) Overigens kom je op mij niet echt oud over.
Moneyman schreef:
11 nov 2020 08:53
[...]En dat is niet alleen iets wezenlijk anders dan je hierboven schrijft, het is ook gewoon objectief onjuist. In plaats van dat toe te geven of toe te lichten wat je daadwerkelijk bedoelde, ga je weer vanuit de loopgraven de aanval openen op forummers die het niet met je eens zijn. Jammer en onnodig. [...] Sowieso vind ik het irritant dat discussies vanuit lopende topics ineens naar de huiskamer worden getrokken.
Nop. Het een is de korte samenvatting van het ander. Zonder classificatie als A-ziekte leidt de GGD data alleen geanonimiseerd door, nu wordt alles doorgegeven. Zonder aanvullende MvB (of KB) over de verdere gegevensuitwisseling zou de beveiliging van de ICT-systemen niet aangepast zijn.
Naar mijn idee kijk je teveel op de vierkante millimeter en daardoor ontstaan zinloze 'discussies'. En ik trek dingen naar de huiskamer, als het te persoonlijk wordt. Je kunt het jammer vinden, maar zo heb je wel minder ruis in de topics. Wie dat niet wil, moet andere mensen niet de maat nemen of reacties in het persoonlijke trekken, terwijl ze als voorbeeld of algemene bijdrage zijn bedoeld.
Bob Schurkjens schreef:
10 nov 2020 22:16
Daarnaast hoop ik dat voor christelijke scholen die aan uitsluiting doen de geldkraan een tikje dicht gaat.
In het hele bijzonder onderwijs is het common practice, dat ouders wordt gevraagd in te stemmen met de grondbeginselen van een school en daarbij maakt de grondslag weinig uit. Montessori, vrij (Waldorf), katholiek, islamitisch, protestant of sektarisch, overal gebeurt dit.
J. Deltoer schreef:
10 nov 2020 23:06
Ik teken niet. Die gristenwappies moeten we niet serieus nemen. Zij zijn het niet die homofielen molestreren of van flatgebouwen willen gooien omdat hun denkbeeldig vriendje dat influistert.
Waar je kans ziet, probeer je het richting PVV/FvD te trekken of niet?
De brief van Tim Hofman en Boris van der Ham helpt zeker niet. Je kunt niet alles wetgeving oplossen, levert alleen dode letters op. Het enige, dat wel helpt, is een synode van de reformatorische kerken om alle standpunten meer bij de tijd te brengen. Normaal volgt de ontwikkeling van een kerk met enige vertraging de veranderingen in de maatschappij. Vergrijzing in de kerkbesturen heeft deze kerken laten verstarren, zodat ze niet meer 10-20 maar 30-40 jaar achterlopen op de maatschappij.
Onhandig, want zo zet je je eigen groep op achterstand. In elk opzicht, niet alleen minderheden voeren een achterhoedegevecht, maar ook de opvattingen over de rol van de vrouw leiden tot een merkwaardige spagaat tussen thuis en buiten. Boven alles blijft het gemiddeld inkomen steeds verder achter bij de algemene trend. Wie lid is van zo'n kerk, kan best goed verdienen ... in een bedrijf, waar iedereen lid is van die kerk. Zodra het werk in de seculiere wereld is, verschijnt een glazen plafond van gepantserd glas, die de carrière ladder maar beperkte hoogte geeft en daarmee blijven deze mensen in de lagere functies hangen.
Overigens zit er weinig verschil in de opvattingen van de conservatieve islam en de conservatieve, protestantse kerken bij dit onderwerp. Beide groepen zijn extreem overtuigd van het eigen standpunt en handelen ernaar door te negeren, af te wijzen en als ze de kans krijgen, ook verder. In sommige islamitische landen is het de doodstraf (maar waarom leeft de Maleisische minister, die seks had met zijn secretaris, nog?), binnen de reformatorische wereld is het aantal suïcides bovengemiddeld hoog.
moederslink schreef:
10 nov 2020 22:02
En vwb jullie zoon : dat hij een ingeprent gevoel van ' zonde' heeft meegekregen : dat is betreurenswaardig, maar wat fijn dat het kantelpunt nu komt. Goed bezig!
Nou ja, hij is een compleet andere wereld opgegroeid en het is aan ons om hem een goed, stevig fundament voor de rest van zijn leven mee te geven.
Normaal duurt een Coming-Out drie jaar, met zijn achtergrond rekenen wij op zes tot negen jaar.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

mh73 schreef:
11 nov 2020 11:05
Het is een beetje jammer dat het juist dat soort dingen zijn die je zo lang bijblijven.
Is het een vervelende, pijnlijke herinnering of juist iets, waar je nu over lacht?
Lady1234 schreef:
11 nov 2020 18:02
Nou, wat eekhoorntjesbrood en cantharellen uit het bos, gebakken met een uitjes is niet te versmaden.
Dat is hier met knoflook erbij. :)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jablan, waarom trek je de corona discussie naar het huiskamer topic?

moederslink

breien schreef:
11 nov 2020 13:25
Wie verwacht bedelende kinderen aan de deur?
Advies is om verpakt snoepgoed te geven. Dus zeker speculaasjes, taaitaai, fruit of los drop.
Als kind wilde ik ook al het liefst verpakt snoepgoed.
Hier komen al sinds jaren geen kinderen met St Maarten aan de deur. Het leeft hier niet, niet zo als in het Noorden . In het Noorden is het écht een stevige traditie.

Nijogeth

kuklos schreef:
11 nov 2020 19:51
@Jablan, waarom trek je de corona discussie naar het huiskamer topic?
Die post boven je gaat toch niet echt over Corona.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

“Met jongeren bedoelde ik de jongere gebruikers, onder de dertig. Wat ik hier over ons gezin prijsgeef, is een klein deel van het leven en als ik iets over onze jongen loslaat, dan is dat met zijn toestemming. (Hij leest ook mee.) Overigens kom je op mij niet echt oud over”

Ik weet hier van niemand de leeftijd, u blijkbaar wel. Maar hooguit Nijogeth heeft, dacht ik, eens zijn leeftijd vermeld. Maar als iemand het heeft over zijn AOW, weet je natuurlijk dat hij of zij boven een bepaalde leeftijd is.

Nijogeth

Ik heb inderdaad wel eens aangegeven dat ik rond de 30 zit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen wat boodschappen gehaald bij de Appie in een van de twee winkelcentra hier. Loop je, aangezien het de eerste keer is, op je gemakje door de straat. Kom je een groente/kaas/notenwinkel tegen. Dus toch eens naar binnen.

Afijn, een bak cranberrymix van zo'n 250 gram kost er 1,99. De studentenhaver van de Dirk, waar ik iedere avond een klein bakje van neem, kost 1,79 voor 250 gram. Moet zeggen dat die cranberrymix toch beter is. De nootjes hebben meer 'bite' zeg maar. Die houden we er in. Kaas idem dito: ik heb nog wat liggen, maar... ze hebben er kaas die ik in het vorige dorp wel eens op de markt kocht. Prima oude kaas, en volgens mij zijn ze hier nog goedkoper ook. Een tientje per kilo is heus geen verkeerde prijs. Groente heb ik genoeg voor deze week, maar 250 gram - jawel - spruitjes voor 39 cent is toch niet al te duur dacht ik.

Volgens mij hebben ze er een klantje bij. :D

Het blijft alleen heel erg wennen, het is toch een totaal andere omgeving als waar ik vandaan kom. En dan is de woning ook nog lang niet klaar... :(. Komt allemaal nog wel.

Plaats reactie