Klarna AB schreef: ↑23 apr 2019 15:00
Beste forumleden,
We snappen dat er soms iets mis kan gaan, waardoor je aankoopervaring niet zo Smoooth verloopt. De berichten in deze feed gaan onder meer over Wish en Klarna, daarom vertellen we je graag wat meer meer over onze samenwerking met Wish en wat je kunt doen als je (een gedeelte van) je bestelling niet hebt ontvangen.
Wish is een platform dat Chinese verkopers de mogelijkheid biedt om hun producten rechtstreeks te kunnen verkopen. Klarna is één van de betaalmethoden die je kunt gebruiken om je bestelling bij Wish te betalen. De webwinkel, in dit geval Wish, is verantwoordelijk voor de kwaliteit en levering van bestelde producten.
Het kan voorkomen dat (een gedeelte van) je Wish bestelling niet ontvangt. Geef dit door aan de webwinkel zodat ze op de hoogte zijn en je verder kunnen hebben. Daarnaast adviseren we je om je Klarna-factuur te pauzeren, zodat je je in tussentijd geen zorgen hoeft te maken over je factuur. Klik op de volgende link voor meer informatie:
https://www.klarna.com/nl/klantenservic ... n-ik-doen/.
Mocht je factuur door Wish zijn aangepast of als we meer informatie voor ons onderzoek nodig hebben, dan sturen we je een e-mail. Als je vragen hebt, dan kun je 24/7 contact met ons opnemen via onze chat. Bel je liever? Dat kan natuurlijk ook; we zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 17.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.
Een zonnige dag toegewenst!
Groet, Kayleigh
>>
Aangezien dit Topic gaat over Wish..
Ik heb hier toch wel zeer ernstige kanttekeningen bij.
Ik ben lange tijd enthousiaste koper geweest bij Wish, maar ik zie dit platform nu toch even anders.
Dit is ook de reden dat ik alleen nog op Wish kijk en koop, als ik iets nergens anders kan vinden.
Punt 1
Je kunt artikelen "kopen" volgens het "beperkte hoeveelheid deal". Ik heb dit ongeveer 50 keer uitgetest, en
geen enkele keer is het product mij ook geleverd. Ik denk ook dat dit een "slinkse manier" is om het ogenschijnlijk aantal verkopen omhoog te krijgen.
Zonder dat de artikelen ook daadwerkelijk worden verkocht.
Punt 2
Ik heb artikelen (zoals meerdere mobiele telefoons) gekocht voor een zeer laag bedrag en geen enkele van deze telefoons is daadwerkelijk geleverd. (onder € 20,- per telefoon en wilde deze hebben voor een project)
Elke keer dat je navraag doet over deze
aankoop, is Wish al heel snel om het artikel te annuleren en je geld terug te geven.
Zelfs als je daar NIET om hebt gevraagd en wel heel duidelijk aangeeft dat je de aankoop wilt ontvangen.
Zo blijven ze in deze aankoop de "behandeldatum" steeds naar achteren schuiven, tot je zelf reageert.
Dan krijg je niet je aankoop, maar je geld terug.
ZONDER OVERLEG !!!
Punt 3
Er zijn behoorlijk veel "discutabele" items te koop aangeboden op Wish. Veel vals geld, verboden wapens en fake artikelen.
Er worden nep horloges aangeboden waarbij wordt verteld dat ze bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Als ze het al melden!!
Euro's en Dollar biljetten, allemaal voor test doeleinden. (en wij ons maar afvragen hoe dat vals geld hier komt)
Aangifte hiervan helpt niet, want "daar kan de politie niets aan doen".
Punt 4
Veel artikelen zijn regelrechte oplichting. Vooral media dragers als USB sticks en SD cards.
Als je niet weet hoe je deze moet testen is de kans groot dat je denkt 512Gb ruimte te hebben, maar je data gewoon verdampt op de 32Gb media drager. De informatie in je verkenner laat ook gewoon 512Gb zien, terwijl je dit niet beschikbaar hebt, helaas.
Punt 5 (vermoedelijk heel herkenbaar voor vele.)
Als je de helpdesk wil contacten is dit geautomatiseerd (botje) en is je keuze dusdanig beperkt dat een oplossing
HELEMAAL NIET mogelijk is. Dit botje maakt keuzes voor je en de vervolg opties zijn zo beperkt dat je niet verder komt.
De artikelen die wel worden verzonden en dus meestal ook wel (redelijk) snel aankomen zijn van redelijke kwaliteit.
En ik moet aangeven dat ik er ook wel (eens) mooie dingen heb gekocht.
Maar goed, in dit geval moeten de goede verkopers op Wish lijden onder de kwade en ook slechte organisatie van Wish.
Het zijn dus niet allemaal oplichters op Wish, maar oplichters kun je wel vinden op Wish!
En Wish doet er niet zo veel aan, die vinden het wel okay zo.
Tip
Ook zijn artikelen veelal goedkoper te vinden op Ali of Ebay.
Ik ben dus voor 95% wel klaar met Wish en kom er zeer sporadisch nog even kijken voor wel betrouwbare en eigenaardige dingen.
Meer eigenlijk niet.