LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Na weken van gedoe met Ziggo, besloot ik mijn abonnement op te zeggen. Ik zit al jaren bij Ziggo, dus dat kan gewoon (is bevestigd); opzegtermijn van een maand. Hieronder op een rij van hoe Ziggo tegenwerkt aan het opzeggen van een abonnement:
- Opzeggen kan uitsluitend telefonisch, dus 3 november heb ik dik een uur met Ziggo aan de lijn gezeten. Conclusie "Sorry meneer er is een order bij u vastgelopen, dus we kunnen niks voor u betekenen".... Heel raar natuurlijk; maar ze zouden me laten weten als het verholpen is en u kunt met terugwerkende kracht opzeggen.
- 18 november heb ik - uiteraard - nog steeds niets vernomen, dus ik neem wederom telefonisch contact op... na een hoop gedoe word ik doorverbonden met de administratie waar ik Mustafa tref. Hij zegt voor me op; uiteraard is terugwerkende kracht niet mogelijk (maar goed... ik wil maar 1 ding weg bij Ziggo... dus prima). Mustafa zegt "Ik heb voor u opgezegd, per 19e van dec. U ontvangt daarvan een bevestiging op de mail."
- 21 november. Je raadt het al; nooit een bevestiging ontvangen... dus ik kan WEER de telefoon pakken; na 20 minuten in de wacht heb ik eindelijk iemand aan lijn: "Ik zie niet dat uw abonnement is opgezegd hoor meneer... ik ga het voor u uitzoeken"; vervolgens weer een half uur in de wacht, word ik uiteindelijk te woord gestaan door iemand van de administratie "Ik heb uw abonnement opgezegd meneer per vandaag, u ontvangt daarvan een bevestiging". Natuurlijk ging daarmee niet akkoord en vroeg om een bevestiging op welke manier dan ook. Zijn reactie "U moet op mijn woord geloven..." , aangezien het enige is wat ik kon doen als bevestiging was het geluid opnemen, maar de medewerker weigerde hier aan mee te werken en zijn naam te geven... Serieus; Wat heeft Ziggo te verbergen?!?!?
En wat denk je... Natuurlijk GEEN bevestiging van opzeggen per mail ontvangen.
Kortom, na uren aan de telefoon gezeten te hebben, op social media mijn vragen structureel genegeerd worden, loopt mijn abonnement nog steeds door!!!! En ik probeer al sinds 3 november op te zeggen. Dus, ik word structureel genegeerd, voorgelogen en aan het lijntje gehouden. TOP klantenservice.
Lieve mensen, wie weet wat ik moet doen? Ik weet het niet. Alle tips zijn welkom! Dank!
- Opzeggen kan uitsluitend telefonisch, dus 3 november heb ik dik een uur met Ziggo aan de lijn gezeten. Conclusie "Sorry meneer er is een order bij u vastgelopen, dus we kunnen niks voor u betekenen".... Heel raar natuurlijk; maar ze zouden me laten weten als het verholpen is en u kunt met terugwerkende kracht opzeggen.
- 18 november heb ik - uiteraard - nog steeds niets vernomen, dus ik neem wederom telefonisch contact op... na een hoop gedoe word ik doorverbonden met de administratie waar ik Mustafa tref. Hij zegt voor me op; uiteraard is terugwerkende kracht niet mogelijk (maar goed... ik wil maar 1 ding weg bij Ziggo... dus prima). Mustafa zegt "Ik heb voor u opgezegd, per 19e van dec. U ontvangt daarvan een bevestiging op de mail."
- 21 november. Je raadt het al; nooit een bevestiging ontvangen... dus ik kan WEER de telefoon pakken; na 20 minuten in de wacht heb ik eindelijk iemand aan lijn: "Ik zie niet dat uw abonnement is opgezegd hoor meneer... ik ga het voor u uitzoeken"; vervolgens weer een half uur in de wacht, word ik uiteindelijk te woord gestaan door iemand van de administratie "Ik heb uw abonnement opgezegd meneer per vandaag, u ontvangt daarvan een bevestiging". Natuurlijk ging daarmee niet akkoord en vroeg om een bevestiging op welke manier dan ook. Zijn reactie "U moet op mijn woord geloven..." , aangezien het enige is wat ik kon doen als bevestiging was het geluid opnemen, maar de medewerker weigerde hier aan mee te werken en zijn naam te geven... Serieus; Wat heeft Ziggo te verbergen?!?!?
En wat denk je... Natuurlijk GEEN bevestiging van opzeggen per mail ontvangen.
Kortom, na uren aan de telefoon gezeten te hebben, op social media mijn vragen structureel genegeerd worden, loopt mijn abonnement nog steeds door!!!! En ik probeer al sinds 3 november op te zeggen. Dus, ik word structureel genegeerd, voorgelogen en aan het lijntje gehouden. TOP klantenservice.
Lieve mensen, wie weet wat ik moet doen? Ik weet het niet. Alle tips zijn welkom! Dank!
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Persoonlijk communiceer ik met Ziggo alleen via messenger.
Antwoord kan even op zich laten wachten, maar als hij komt is het antwoord goed doordacht en ik heb het zwart op wit.
Antwoord kan even op zich laten wachten, maar als hij komt is het antwoord goed doordacht en ik heb het zwart op wit.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulierNatuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Heb voor mijn moeder vorige maand ook online opgezegd, ging primaCro schreef: ↑22 nov 2020 10:21Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulierNatuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Ja natuurlijk.... Ik heb zin om zondagochtend zo'n verhaal uit mijn duim te zuigen! Maar goed, dank voor het formulier. Ik word binnen 3 werkdagen gebeld. Ik ben benieuwd.Cro schreef: ↑22 nov 2020 10:21Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulierNatuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Tja, dan moet je geen onjuiste informatie neerzetten, dat je alleen telefonisch kan opzeggen klopt al niet. Als een post met onjuiste claim begint, waarmee ook nog eens geprobeerd wordt om de toon te zetten voor de rest van de post, is die rest eigenlijk al niet meer serieus te nemen.JVL010 schreef: ↑22 nov 2020 10:27Ja natuurlijk.... Ik heb zin om zondagochtend zo'n verhaal uit mijn duim te zuigen! Maar goed, dank voor het formulier. Ik word binnen 3 werkdagen gebeld. Ik ben benieuwd.Cro schreef: ↑22 nov 2020 10:21Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulierNatuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
>>Cro schreef: ↑22 nov 2020 10:21Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulierNatuurlijk kan je ook online of per post opzeggen met het opzegformulier.
Ik denk dat het niet netjes is om het verhaal van TS in twijfel te trekken.
Het maakt, naar mijn mening, niet uit hoe je de opzegging doet het moet gewoon netjes geregeld worden.
Als je het ene doet komt er altijd wel iemand dat je het op een andere manier moet / kunt doen. Dat is goed maar maakt niet dat het relaas van TS gewoon heel vreemd en frustrerend kan zijn.
Eerlijk gezegd vind ik Ziggo wel zijn best doen om zijn klanten te behouden. (mijn ervaring)
In dit geval wellicht iets te goed.
Ik verwacht wel dat, als u "bewijs" van opzeggen heeft, u sterker staat om achteraf uw claim van terugwerkende kracht te kunnen bewijzen.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 22 nov 2020 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Dat is mij onlangs prima gelukt en zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Ze proberen je wel te behouden door korting aan te bieden, maar dat kwam niet in de buurt van wat een andere provider als welkomstbonus beloofde. Dan zeg je gewoon: ik bel om op te zeggen en ik ga er niet over discussieren, ik stel voor dat u dit verzoek in behandeling neemt. Waarop zij dan zeggen: prima, ik ga het meteen in orde maken en u een bevestiging sturen naar uw email adres. En zo gebeurde het ook.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
>>grun schreef: ↑22 nov 2020 10:38Dat is mij onlangs prima gelukt en zonder daar veel moeite voor te hoeven doen. Ze proberen je wel te behouden door korting aan te bieden, maar dat kwam niet in de buurt van wat een andere provider als welkomstbonus beloofde. Dan zeg je gewoon: ik bel om op te zeggen en ik ga er niet over discussieren, ik stel voor dat u dit verzoek in behandeling neemt. Waarop zij dan zeggen: prima, ik ga het meteen in orde maken en u een bevestiging sturen naar uw email adres. En zo gebeurde het ook.
Behaalde resultaten (bij iemand) in het verleden, zijn geen garantie voor succes in het heden / toekomst.
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Cro schreef: ↑22 nov 2020 10:33Tja, dan moet je geen onjuiste informatie neerzetten, dat je alleen telefonisch kan opzeggen klopt al niet. Als een post met onjuiste claim begint, waarmee ook nog eens geprobeerd wordt om de toon te zetten voor de rest van de post, is die rest eigenlijk al niet meer serieus te nemen.JVL010 schreef: ↑22 nov 2020 10:27Ja natuurlijk.... Ik heb zin om zondagochtend zo'n verhaal uit mijn duim te zuigen! Maar goed, dank voor het formulier. Ik word binnen 3 werkdagen gebeld. Ik ben benieuwd.Cro schreef: ↑22 nov 2020 10:21Wat een ongeloofwaardig verhaal weer met onjuiste juiste informatie.
Opzeggen kan helemaal niet uitsluitend telefonisch.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... s/opzeggen
https://www.ziggo.nl/formulieren/opzegformulier
Ik ben ook niet hier om jou te overtuigen. En geloof me, ik heb wel iets beters te doen dan zondagochtend te moeten klagen over Ziggo,... en; nee ik ken niet alle Ziggo informatie uit me hoofd (lijkt me ook niet de bedoeling als K L A N T).
Dat opzegformulier staat alleen onder 'opzeggen voor iemand in een zorginstelling' (niet het geval bij mij)...
Verder staat toch echt dit bovenaan: Wil je opzeggen? Dat vinden we heel jammer, want we zijn heel blij met jou. Maar natuurlijk regelen we je opzegging netjes. Bel ons, dat werkt het snelste.
Ahum... Netjes? Ik ben sinds 3 november bezig en al 3x toe voorgelogen (er is nooit opgezegd), waar ik dan uiteindelijk zelf moet achterkomen door weer te moeten bellen. Ik vind dat toch heel serieus!!!!
Nou doei!
hebra98
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Er staat bel ons, dat werkt het snelst, daarmee, haalt u uw opmerking in uw post al onderuit dat je alleen telefonisch kunt opzeggen.
Maar u bent in de wet van Murphy beland, probeer er met het bovengenoemd formulier uit te kom.
Maar u bent in de wet van Murphy beland, probeer er met het bovengenoemd formulier uit te kom.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Leuk, dat opzegformulier. Je MOET opgeven wat de reden is van je opzegging. Anders kun je niet opzeggen. Zonder opgaaf van reden is niet mogelijk:
Gebruik je het online contactformulier van Ziggo om je opzegging door te geven, dan krijg je geen bevestiging van wat je ze geschreven hebt. Je hebt dan geen bewijs van je opzegging.
Ze hebben er goed over nagedacht. Het is wat topicstarter schrijft: tegenwerking. En in strijd met de wet want opzeggen moet kunnen zonder opgaaf van reden.
Ziggo's slogan zou natuurlijk moeten zijn: "Bel ons, dan sturen we u nog een maandje het bos in."
Je moet het aangeven want anders kun je je opzegging niet afronden. En het is natuurlijk weer "je" in plaats van "u".Je hebt nog niet aangegeven waarom je wilt opzeggen.
Gebruik je het online contactformulier van Ziggo om je opzegging door te geven, dan krijg je geen bevestiging van wat je ze geschreven hebt. Je hebt dan geen bewijs van je opzegging.
Ze hebben er goed over nagedacht. Het is wat topicstarter schrijft: tegenwerking. En in strijd met de wet want opzeggen moet kunnen zonder opgaaf van reden.
Ziggo's slogan zou natuurlijk moeten zijn: "Bel ons, dan sturen we u nog een maandje het bos in."
Daar heeft topicstarter dus ervaring mee. In feite is het ook een leugen, want een webformuliertje invullen gaat een paar honderd keer sneller bij Ziggo.Opzeggen
Wil je opzeggen? Dat vinden we heel jammer, want we zijn heel blij met jou. Maar natuurlijk regelen we je opzegging netjes. Bel ons, dat werkt het snelste.
hebra98
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Ik maak altijd een schermafdruk in pdf van wat ik ingevuld heb voordat ik iets verstuur. Te vaak meegemaakt dat je een bevestiging krijgt maar geen kopie van wat je verstuurd hebt.Bob Schurkjens schreef: ↑22 nov 2020 11:24Leuk, dat opzegformulier. Je MOET opgeven wat de reden is van je opzegging. Anders kun je niet opzeggen. Zonder opgaaf van reden is niet mogelijk:
Je moet het aangeven want anders kun je je opzegging niet afronden. En het is natuurlijk weer "je" in plaats van "u".Je hebt nog niet aangegeven waarom je wilt opzeggen.
Gebruik je het online contactformulier van Ziggo om je opzegging door te geven, dan krijg je geen bevestiging van wat je ze geschreven hebt. Je hebt dan geen bewijs van je opzegging.
Ze hebben er goed over nagedacht. Het is wat topicstarter schrijft: tegenwerking. En in strijd met de wet want opzeggen moet kunnen zonder opgaaf van reden.
Ziggo's slogan zou natuurlijk moeten zijn: "Bel ons, dan sturen we u nog een maandje het bos in."
Daar heeft topicstarter dus ervaring mee.Opzeggen
Wil je opzeggen? Dat vinden we heel jammer, want we zijn heel blij met jou. Maar natuurlijk regelen we je opzegging netjes. Bel ons, dat werkt het snelste.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
U bent zo slim om dat te doen. Het is ook extra moeite voor u als klant. Een fatsoenlijk bedrijf stuurt je een kopie per mail van het bericht dat je hebt verzonden. Ziggo doet dat met opzet niet.
Vraag aan topicstarter: wat voor reactie heeft u van Ziggo gehad na het online opzeggen? Hebben ze u nu per mail bevestigd dat u heeft opgezegd? Of is het alleen "we gaan u bellen"?
Vraag aan topicstarter: wat voor reactie heeft u van Ziggo gehad na het online opzeggen? Hebben ze u nu per mail bevestigd dat u heeft opgezegd? Of is het alleen "we gaan u bellen"?
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 22 nov 2020 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Een tekst als "exit Ziggo" volstaat mogelijk om verder te kunnen, toelichting is sowieso wettelijk gezien niet nodig.Bob Schurkjens schreef: ↑22 nov 2020 11:24Leuk, dat opzegformulier. Je MOET opgeven wat de reden is van je opzegging. Anders kun je niet opzeggen. Zonder opgaaf van reden is niet mogelijk:
Je hebt nog niet aangegeven waarom je wilt opzeggen.
De aanbieder wil alleen in kaart brengen, waarom men weggaat, en waarheen men gaat.
D34M0N
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Bekijk het formulier eens goed. Je kan er niets invullen. Je moet een multiple-choice keuze maken. Ziggo wil niet dat klanten opzeggen. Klanten worden hier in tegengewerkt.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
>>
Je draait het om... TS heeft eerst het via de telefoon geprobeerd, 3 keer!!
TS had het formulier helemaal niet gevonden voor hij op dit Forum kwam.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
Idee is goed, maar wat je doet zegt niet zoveel. Want je kan het daarna alsnog veranderen voordat je het verzendt.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑22 nov 2020 12:00Ik maak altijd een schermafdruk in pdf van wat ik ingevuld heb voordat ik iets verstuur.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Help! Ziggo werkt abonnement opzeggen tegen
>>kuklos schreef: ↑22 nov 2020 12:55Idee is goed, maar wat je doet zegt niet zoveel. Want je kan het daarna alsnog veranderen voordat je het verzendt.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑22 nov 2020 12:00Ik maak altijd een schermafdruk in pdf van wat ik ingevuld heb voordat ik iets verstuur.
Je vecht niet een verandering aan die je maakt. Wel het feit dat je een opzegging hebt gedaan en hiervan ALLEEN op deze manier enige vorm van bewijs hebt.
Ziggo geeft jou blijkbaar dat afschrift niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat deze klachten een beetje haaks staan op mijn ervaring met Ziggo de laatste tijd. Dis is echt wel goed en ik ben redelijk kritisch (ja echt )
Dat neem niet weg dat TS, zoals hij aangeeft, niet een "zuig het even uit mijn duim op zondagochtend" verhaal hier zal plaatsen.
En ik ben zeker van mening dat Ziggo moet nagaan of hier behoorlijke fouten zijn gemaakt en gewoon het abonnement per 3-11 stopzetten. Want TS kan, wellicht, wel bewijzen te hebben gebeld op die datum en waarom weet Ziggo daar niets vanaf?