LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop Woonsquare geannuleerd, nu een boete
Aankoop Woonsquare geannuleerd, nu een boete
Woonsquare wil me een boete opleggen van € 300 en mijn aanbetaling niet terugstorten wegens een annulering van de aankoop van bankstel. Ik heb binnen 24h geannuleerd omdat de verkoper mij niet vertelde dat er
Kleurverschil was.dit heb ik echter niet gemerkt in de schlecht verlichte ruimte. Heb
pas de volgende dag gezien op het vage copie
van het koopkontrakt, m.n."two tone"
Direct geannuleerd. De verkoper heeft alle positieve eigenschappen van het bankstel aangeprezen maar niet op het kleurverschil gewezen. Had hij het wel gedaan had ik het
bankstel niet gekocht, zelfs niet met de aangeboden prijsreductie. Dit is bewuste misleiding van de klant. Help!
Kleurverschil was.dit heb ik echter niet gemerkt in de schlecht verlichte ruimte. Heb
pas de volgende dag gezien op het vage copie
van het koopkontrakt, m.n."two tone"
Direct geannuleerd. De verkoper heeft alle positieve eigenschappen van het bankstel aangeprezen maar niet op het kleurverschil gewezen. Had hij het wel gedaan had ik het
bankstel niet gekocht, zelfs niet met de aangeboden prijsreductie. Dit is bewuste misleiding van de klant. Help!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 nov 2020 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
-
Re: Aankoop Woonsquare geannuleerd, nu een boete
U bedoeld een bankstel met 2 verschillende banken? En is het nu echt kleurverschil tussen die banken, of hebben die 2 banken een two tone kleur? Daar zit nogal een verschil in. Gaat het om een showmodel die met korting uitverkocht werd? En waarom is het nu een probleem als die bank in de winkel er wel goed uit zag?
De wetgever gaat er vanuit dat je in een stenen winkel eerst kijkt wat je koopt en daarna pas beslist. Recht om te annuleren of iets terug te brengen is er niet. Het kan wel uit coulance gedaan worden, maar dan op de voorwaarden van de verkoper.
Nu bent u erg vaag over wat er gekocht is, dus of er informatie achter gehouden is of u zich niet aan de onderzoekplicht gehouden hebt is niet bekend.
De wetgever gaat er vanuit dat je in een stenen winkel eerst kijkt wat je koopt en daarna pas beslist. Recht om te annuleren of iets terug te brengen is er niet. Het kan wel uit coulance gedaan worden, maar dan op de voorwaarden van de verkoper.
Nu bent u erg vaag over wat er gekocht is, dus of er informatie achter gehouden is of u zich niet aan de onderzoekplicht gehouden hebt is niet bekend.
Maar dat kleurverschil is juist opzettelijk.
Een vage kopie van uw koopcontract zegt u.
U heeft toch wel eerst uw contract gelezen voordat u ondertekende ?
Dan vraag je toch wanneer iets onduidelijk is ?
U bent een beetje vaag over het daadwerkelijke probleem.
U heeft toch wel eerst uw contract gelezen voordat u ondertekende ?
Dan vraag je toch wanneer iets onduidelijk is ?
U bent een beetje vaag over het daadwerkelijke probleem.
Bank is gezien en gekocht in een stenen winkel.
Dus denk dat je niet veel kan.
Dus denk dat je niet veel kan.
Woonsquare wil me een boete opleggen van € 300 en mijn aanbetaling niet terugstorten wegens een annulering van de aankoop van bankstel. Ik heb binnen 24h geannuleerd
Gekocht IN DE WINKEL heeft u geen bedenktijd.
omdat de verkoper mij niet vertelde dat er
Kleurverschil was. dit heb ik echter niet gemerkt in de slecht verlichte ruimte.
U spreekt nu over een slecht verlichte winkel, dàt zal best wel meevallen en anders had u kunnen vragen of u wat meer licht kon krijgen.
Heb pas de volgende dag gezien op het vage copie van het koopkontrakt,
Nu gaat het over een "vage" kopie, ook dàt zal nog wel meevallen.
m.n."two tone" Direct geannuleerd.
U kunt zoals eerder gemeld niet kostenloos annuleren als u zelf annuleert.
De verkoper heeft alle positieve eigenschappen van het bankstel aangeprezen maar niet op het kleurverschil gewezen. Had hij het wel gedaan had ik het bankstel niet gekocht, zelfs niet met de aangeboden prijsreductie. Dit is bewuste misleiding van de klant. Help!
Er is dus een korting aangeboden, begrijp ik. En dat heeft u geweigerd. Dat betekent einde oefening en u bent dus uw aanbetaling kwijt en mogelijk krijgt u een incasso/deurwaarders traject wegens niet betalen van de rest van de annuleringskosten.
Gekocht IN DE WINKEL heeft u geen bedenktijd.
omdat de verkoper mij niet vertelde dat er
Kleurverschil was. dit heb ik echter niet gemerkt in de slecht verlichte ruimte.
U spreekt nu over een slecht verlichte winkel, dàt zal best wel meevallen en anders had u kunnen vragen of u wat meer licht kon krijgen.
Heb pas de volgende dag gezien op het vage copie van het koopkontrakt,
Nu gaat het over een "vage" kopie, ook dàt zal nog wel meevallen.
m.n."two tone" Direct geannuleerd.
U kunt zoals eerder gemeld niet kostenloos annuleren als u zelf annuleert.
De verkoper heeft alle positieve eigenschappen van het bankstel aangeprezen maar niet op het kleurverschil gewezen. Had hij het wel gedaan had ik het bankstel niet gekocht, zelfs niet met de aangeboden prijsreductie. Dit is bewuste misleiding van de klant. Help!
Er is dus een korting aangeboden, begrijp ik. En dat heeft u geweigerd. Dat betekent einde oefening en u bent dus uw aanbetaling kwijt en mogelijk krijgt u een incasso/deurwaarders traject wegens niet betalen van de rest van de annuleringskosten.
Bij kleuren betekent dit dat een product is uitgevoerd in 2 verschillende kleuren of in 2 variaties van dezelfde kleur.
Ik weet niet of het in de meubelbranche vaak voorkomt, maar in de kralenbusiness is het een veel gebruikte term voor items die overlopen van de ene tint in de andere. Twee tinten of twee kleuren dus.
Jablan
vindt dit leuk
Dat een product twee kleuren heeft, je ziet het ook steeds meer bij auto's. denk aan die Renault Captur, daar heeft de bovenkant van de carrosserie vaak een andere kleur. Het is een trend dat je een gekocht product, zo wat meer aan je eigen smaak aan kan passen. Sommige automerken adverteren zelfs met het grote aantal varianten die je zo kan samenstellen.
Dat dit fenomeen zich naar de woonkamer begeeft is dus ook weer niet zó raar.
D34M0N
vindt dit leuk
Trice,
Kun je niet onder de annuleringskosten uitkomen, door een ander bankstel uit te zoeken?
Kun je niet onder de annuleringskosten uitkomen, door een ander bankstel uit te zoeken?
Dat zie ik minder zwart/wit: . Bij een rode bank zie je wel dat het een rode bank is, maar in de showroom heeft TS niet de 2 kleurtinten in het meubel gezien. Niet bekend hoeveel deze tinten verschilden, en of de bank gelijkmatig belicht was.
Kleuren worden sowieso verschillend waargenomen bij verschillende soorten licht. Een rode bank ziet er bij daglicht anders uit dan bij kunstlicht, bij koud licht anders dan bij warm licht, etc.
klaartje59
vindt dit leuk
Ondertiteling: meer mannen dan vrouwen zijn slachtoffer van kleurenblindheid en met name in het rood/groen spectrum worden de kleuren anders waargenomen.
Zolang die kleurenblindheid niet spontaan oplost is er toch helemaal geen probleem ?
Je ervaart de geleverde kleur precies zoals je het hebt gezien.
Of dat smaakvol is, is een hele andere discussie.
Woonsquare?? Dat daar nog mensen iets kopen is mij een volkomen raadsel.
Zelf heb ik ook die stommiteit begaan met het kopen van een bankstel, wat we na twee jaar al bij de milieustraat hebben hebben gebracht wegens de vele mankementen, service of garantie kennen ze niet
Google maar eerst op de reviews dan weet je waarom.
Bagger is het, wij kopen daar nog geen houten krukje, zelfs daar zak je ook nog door heen.
Zelf heb ik ook die stommiteit begaan met het kopen van een bankstel, wat we na twee jaar al bij de milieustraat hebben hebben gebracht wegens de vele mankementen, service of garantie kennen ze niet
Google maar eerst op de reviews dan weet je waarom.
Bagger is het, wij kopen daar nog geen houten krukje, zelfs daar zak je ook nog door heen.