LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Gekkenhuis , ook bij POST.NL , 1.5 miljoen(!) pakjes per dag .
Sinterklaas, Corona , Kerst .
Dan vind ik het nog een mirakel dat er zoveel nog goed gaat!
Sinterklaas, Corona , Kerst .
Dan vind ik het nog een mirakel dat er zoveel nog goed gaat!
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Samengevat: een gebouw vol kwetsbare mensen. Voor mij logisch, dat DHL tot aan de deur bezorgt en niet naar binnen gaat. Zo'n bezorger komt overal, ook bij mensen, die nu Corona hebben ...
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Zou dat echt de reden zijn of zou hij misschien gewoon een rotdag hebben gehad en er genoeg van hebben om telkens die appartementencomplexen in te moeten? Wat denkt u?
marnix
vindt dit leuk
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Ik denk eerder aan een bezorginstructie dan aan iets anders. Een krantenkop als 'Bezorger DHL blijkt bron van besmettingen in woonzorgcentrum' wil niemand.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Ook voor Corona liet de bezorging te wensen over. Ik ken ouderen in flat waar niet eens aangebeld werd, hooguit kaartje in de bus werd gedaan.
Verwachtte iemand een pakje, dan bleef de oude man buiten staan wachten, om de bezorger te onderscheppen. En zelfs dan stopte het busje niet eens
Cornelis7
vindt dit leuk
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Ik vind de titel van dit topic "extreem onbeschoft tegen invaliden" beetje raar. Ten eerste wist ik niet dat er gradaties zijn in onbeschoftheid (beetje, nogal, behoorlijk, extreem...), ten tweede vind ik de toevoeging "invaliden" nergens op slaan (waarom zou een bezorger netjes doen tegen een-niet invalide en "extreem onbeschoft" tegen een invalide) en tenslotte zie ik geen enkel voorbeeld van dit extreem onbeschoft zijn. Dat hij schreeuwt lijkt me niet zo vreemd als je in een hal staat en je moet in 1 keer via alle intercoms je boodschap kenbaar maken. Als er verder ook zwakbegaafde mensen wonen, hoe hebben die dan de bestelling geplaatst als ze de bezorging al niet begrijpen? Lijkt me verstandiger om dat dan via familie of kennis te laten verlopen.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Ik was van de week in mijn appartement aan het klussen. De deur beneden staat overdag open (vanwege alle klussers nu), mijn voordeur tijdens het klussen ook. Komt ineens de bezorger van PostNL binnen gelopen met een pakket met de vraag waar ie het neer kan zetten. Helemaal top!
Vandaag kwam de bezorger van DHL binnen gewandeld. Weer helemaal top! Van mij hadden ze ook aan mogen bellen en het beneden aan de deur neer kunnen zetten, maar ze gaan zelfs de trap op naar mijn appartement op de eerste verdieping.
Vandaag kwam de bezorger van DHL binnen gewandeld. Weer helemaal top! Van mij hadden ze ook aan mogen bellen en het beneden aan de deur neer kunnen zetten, maar ze gaan zelfs de trap op naar mijn appartement op de eerste verdieping.
-
- Berichten: 32361
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Hier wordt er ook gewoon aan de deur bezorgd. De bezorgers pakken gewoon de lift en brengen het bij de mensen thuis.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Volgens mij geet het helemaal niet om wat DHL wil of wat de beleidregels zijn van DHL. Het gaat erom wat afgesproken is tussen klant en webwinkel. Als afgesproken is dat levering bij de klant plaatsvindt dan is dat bij de voordeur van de klant en niet de voordeur van een gebouw. Mocht DHL dit anders doen dan kan de klant eenvoudig aangeven dat deze niets ontvangen heeft. DHL kan nooit bewijzen dat klant wel iets ontvangen heeft als ze goederen in een centrale hal deponeren.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Dus de bezorger doet precies waar hij voor wordt betaald.
Dat bepaalde mensen die in die sector werken inderdaad een schrijnend gebrek aan fatsoen hebben is vervelend, maar komt bij alle koeriersdiensten voor,
Zeker nu met Corona heb ik meerdere keren mogen ervaren dat er bij mij werd aangebeld en dat mij bij het openen van de deur "pakketje!!!" werd toegeschreeuwd vanuit een al rijdende auto.
Gelukkig is het wettelijk wel zo dat de leverancier aansprakelijk blijft voor de geleverde goederen tot het moment dat de ontvanger ze ook inderdaad in ontvangst heeft genomen.
Ik ga er van uit dat een leverancier die heel vaak spullen voor een 2e of 3e keer moet leveren heel snel zijn toevlucht bij een andere bezorgingsbedrijf zal zoeken, dus DHL zal het werk, ondanks de onbeschofte bezorgers, toch wel goed doen.
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Dus de bezorger doet precies waar hij voor wordt betaald.
Dat bepaalde mensen die in die sector werken inderdaad een schrijnend gebrek aan fatsoen hebben is vervelend, maar komt bij alle koeriersdiensten voor,
Zeker nu met Corona heb ik meerdere keren mogen ervaren dat er bij mij werd aangebeld en dat mij bij het openen van de deur "pakketje!!!" werd toegeschreeuwd vanuit een al rijdende auto.
Gelukkig is het wettelijk wel zo dat de leverancier aansprakelijk blijft voor de geleverde goederen tot het moment dat de ontvanger ze ook inderdaad in ontvangst heeft genomen.
Ik ga er van uit dat een leverancier die heel vaak spullen voor een 2e of 3e keer moet leveren heel snel zijn toevlucht bij een andere bezorgingsbedrijf zal zoeken, dus DHL zal het werk, ondanks de onbeschofte bezorgers, toch wel goed doen.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Staat er ook een definitie bij van "centrale ontvangstsruimte?"Willifrid schreef: ↑05 dec 2020 10:59Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Ik kan me voorstellen dat dit opgaat voor receptie/expeditie bij een bedrijf.
Maar niet voor een gemeenschappelijke hal bij de liften in een flat. Er is daar immers niemand om bezoekers te ontvangen, waardoor het wat mij betreft ook geen ontvangstruimte is.
Lowieze
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Brievenbussen zitten ook niet in elke voordeur in een flat. Deze staan beneden veelal in een centrale gedeelte. In verband met de veiligheid is er veelal daarna een gesloten deur waarna je pas naar het trappenhuis of de lift kan gaan. Als een postbode niet tot aan de voordeur hoeft te komen, waarom wordt dat wel verwacht van een pakketbezorger?
Als ik de klachten zo hoor is het nooit goed. De ene vindt het fijn dat de bezorger zelfs in huis komt om het pakje af te leveren, de andere zal er over gaan klagen dat deze ongevraagd in zijn huis staat. De ene is blij met DHL en hekelt PostNL en bij de ander is het weer andersom. Wellicht moet het maar over een andere boeg gegooid worden. Bezorgen tot de eerste deur en ben je er niet om het in ontvangst te nemen extra betalen voor de tijd dat de bezorger bezig is met een oplossing te verzinnen. Woon je in een flat? Zorg dan voor een kluis die in een te bereiken ruimte opgehangen kan worden waar de bezorgers een sleutel van hebben (dit gebeurd vaker, vooral met nachtleveringen). Men gaat er nu maar van uit dat de bezorger maar doet wat de klant wil. Dat daardoor bezorgdiensten in tijdnood komen deert deze mensen niet. Sorry dat ik het zeg, maar dat is behoorlijk egoïstisch gedrag. Je weet zelf of je thuis bent of niet en je weet zelf of je de mogelijkheid hebt om het pakje aan te nemen of niet. En als dat niet zo is is het de eigen verantwoordelijkheid.
Als ik de klachten zo hoor is het nooit goed. De ene vindt het fijn dat de bezorger zelfs in huis komt om het pakje af te leveren, de andere zal er over gaan klagen dat deze ongevraagd in zijn huis staat. De ene is blij met DHL en hekelt PostNL en bij de ander is het weer andersom. Wellicht moet het maar over een andere boeg gegooid worden. Bezorgen tot de eerste deur en ben je er niet om het in ontvangst te nemen extra betalen voor de tijd dat de bezorger bezig is met een oplossing te verzinnen. Woon je in een flat? Zorg dan voor een kluis die in een te bereiken ruimte opgehangen kan worden waar de bezorgers een sleutel van hebben (dit gebeurd vaker, vooral met nachtleveringen). Men gaat er nu maar van uit dat de bezorger maar doet wat de klant wil. Dat daardoor bezorgdiensten in tijdnood komen deert deze mensen niet. Sorry dat ik het zeg, maar dat is behoorlijk egoïstisch gedrag. Je weet zelf of je thuis bent of niet en je weet zelf of je de mogelijkheid hebt om het pakje aan te nemen of niet. En als dat niet zo is is het de eigen verantwoordelijkheid.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Vergezocht.16again schreef: ↑05 dec 2020 11:26Staat er ook een definitie bij van "centrale ontvangstsruimte?"Willifrid schreef: ↑05 dec 2020 10:59Grappig hoe niemand even de leveringsvoorwaarden van DHL heeft opgezocht,
"Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte."
Ik kan me voorstellen dat dit opgaat voor receptie/expeditie bij een bedrijf.
Maar niet voor een gemeenschappelijke hal bij de liften in een flat. Er is daar immers niemand om bezoekers te ontvangen, waardoor het wat mij betreft ook geen ontvangstruimte is.
Een bewoner kan een bezoeker in een portiek of hal ook prima ontvangen. We hoeven de definities van 'centrale ontvangstruimte' hier nou ook niet breed te gaan discussiëren. Als DHL een vrij te betreden ruimte met intercoms een centrale ontvangstruimte vindt, zullen we het daar mee moeten doen.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Dat is juist essentieel in de voorwaarden
Als de AV geen definitie van ontvangstruimte in de voorwaarden heeft, dan dient de voor de consument gunstigste uitleg van het begrip gebruikt te worden.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Je verwart “de consument” met “de ontvanger”.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
Een familielid woont in een toren van 22 verdiepingen. Daar levert de altijd opgewekte en vriendelijke DHL-bezorger de pakketjes op elke verdieping gewoon aan de voordeur af.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 dec 2020 14:42
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
DHL heeft bij mij 2 pakketten moeten bezorgen. Het eerste is volgens DHL bij mij bezorgd. Helaas niemand gezien. Pakket we.!
Tweede pakker bezorgd bij de buren. Helaas is dat de gesloten afdeling in een woonzorgcentrum. Daar kun je als bezorger helemaal niet naar binnen. Pakket niet meer te traceren.
Tweede pakker bezorgd bij de buren. Helaas is dat de gesloten afdeling in een woonzorgcentrum. Daar kun je als bezorger helemaal niet naar binnen. Pakket niet meer te traceren.
Re: DHL extreem onbeschoft tegen invaliden in ouderencomplex
@Sinterklaas,Sinterklaas20 schreef: ↑06 dec 2020 15:20DHL heeft bij mij 2 pakketten moeten bezorgen. Het eerste is volgens DHL bij mij bezorgd. Helaas niemand gezien. Pakket we.!
Tweede pakker bezorgd bij de buren. Helaas is dat de gesloten afdeling in een woonzorgcentrum. Daar kun je als bezorger helemaal niet naar binnen. Pakket niet meer te traceren.
Had Zwarte Piet nu maar de bezorging laten doen, net zoals u dat deed in de afgelopen decennia !