LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Website DealYO.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nicoline.haasnoot

Website DealYO.nl

Ongelezen bericht door nicoline.haasnoot »

Ik heb in november een bestelling geplaatst bij DealYO.nl. Ik kreeg netjes een bevestiging van mijn bestelling. Na een paar dagen kreeg ik ook netjes een mailtje binnen dat mijn product verzonden was. Nu stond er op de website met kleine letters: Zodra je bestelling is verstuurt duurt het ongeveer 5 tot 15 werkdagen voordat het wordt bezorgd. Nou prima dacht ik, want ik had het ruim op tijd besteld. Maar na de 15 dagen had ik nog steeds niets ontvangen. Op de website stond geen telefoonnummer.

Via het contactformulier heb ik een reactie geplaatst. Daarbij krijg je een automatisch antwoord:
Bedankt voor je bericht.

De verwerkingstijd van een bestelling bedraagt 3 tot 5 werkdagen. Zodra je bestelling is verstuurt duurt het ongeveer 5 tot 15 werkdagen voordat het wordt bezorgd.

Door de coronacrisis is het erg druk. De kans is groot dat de bezorging van je bestelling of reactie van onze klantenservice langer duurt. Daarvoor vragen we om je begrip.

Ik heb twee mailtjes verstuurd en 2 keer het contactformulier, maar ik heb nog steeds geen reactie gekregen.

Het bedrijf geeft aan een KVK nummer te hebben, maar als je die opzoekt dan is het een bedrijf in Den Haag. Wat niet overeenkomt met de naam van de website. Op de website hebben ze een postbus adres in Leidschendam en verder nergens een telefoonnummer.

Nu ben ik iemand die altijd controleert of ze een keurmerk hebben, maar door het vele online bestellingen is dit er bij mij doorheen geglipt. We moesten van premier Rutte zo min mogelijk naar de winkels gaan, vandaar dat ik het allemaal online heb besteld. Dat is eventueel mijn geld kwijt ben, vind ik niet zo erg, maar wil graag andere mensen hiervan op de hoogte stellen, zodat die niet ook in de fout gaan!

berndv

Re: Website DealYO.nl

Ongelezen bericht door berndv »

nicoline.haasnoot schreef:
03 dec 2020 10:53
wil graag andere mensen hiervan op de hoogte stellen, zodat die niet ook in de fout gaan!
Nobel doel, u bent topic 45 die probeert te waarschuwen voor een dropshipper. Net zoals dat zowel de commerciele als de publieke omroepen al een hele tijd waarschuwen voor dropshippers.

U heeft, zoals ik al noemde, besteld bij een dropshipper. Het artikel dat u besteld, wordt door de eigenaar van de webshop vervolgens besteld bij aliexpress voor een fractie van de prijs die u betaalde, vervolgens moet het pakket dus vanuit China verpakt en verzonden worden. Als u al iets krijgt, kan het maar zo 2 maand duren voor het afgeleverd wordt, helemaal met de drukte van de bezorgdiensten.

Het is een heel nobel doel, dat u waarschuwt voor dergelijke praktijken, werkelijk waar, en we weten natuurlijk niet hoeveel mensen de waarschuwing daadwerkelijk ter harte nemen, maar feit blijft, mensen blijven helaas onvoorzichtig bij het doen van online aankopen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb in november een bestelling geplaatst
Wanneer in november?
Nu stond er op de website met kleine letters: Zodra je bestelling is verstuurt duurt het ongeveer 5 tot 15 werkdagen voordat het wordt bezorgd.
..........
Maar na de 15 dagen had ik nog steeds niets ontvangen.
Je gaat nu van 15 werkdagen naar 15 dagen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

5 werkdagen verwerkingstijd en 15 werkdagen verzending zijn 20 werkdagen. Dat staat gelijk aan 4 volle weken.
Verder ruikt de website niet eens, het stinkt. Volop in beeld een magnetische antishock hoes. Nog slechts 10 stuks op voorraad. Het maakt niet uit welk type en welke kleur je aantikt, van alle 30 uitvoeringen in 8 kleuren (dus 240 opties) maar 10 stuks op voorraad? En wat hebben een meethulp, dierenhandschoen, aircooler en iets van fitness met elkaar te maken. Een allergaatje aan producten.

Voor u ook een wijze les, net zoals voor die honderden mensen voor u die dit jaar ook bij een dropshipper gekocht hebben.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

NeoDutchio schreef:
03 dec 2020 12:12
Nog slechts 10 stuks op voorraad.
De zaken gaan goed bij Dealyo. Nu nog maar 5 op voorraad. Dus snel wezen.
Zelfde case bij AliExpress tussen € 3,50 en € 10,-, maar dan krijgt u niet dezelfde service en snelheid als bij Dealyo (die u gewend bent).

Laat me raden, is de advertentie van Dealyo op Facebook langsgekomen?

Wel fijn dat Dealyo op de site vermeldt: Op dit moment ervaren we extreme drukte bij onze leveranciers waar de pakketten worden samengesteld en bij het bezorgen van die pakketten door onze vervoerders waaronder PostNL. Om die reden is het voor ons niet altijd mogelijk om de service en snelheid te waarborgen die u van ons gewend bent. We rekenen op uw begrip.

NeoDutchio

Sira schreef:
04 dec 2020 14:57
NeoDutchio schreef:
Vreemd, bij mij staan er nu nog 7. Zullen er 2 van elke soort terug gekomen zijn?
Sira schreef:
Wel fijn dat Dealyo op de site vermeldt: Op dit moment ervaren we extreme drukte bij onze leveranciers waar de pakketten worden samengesteld en bij het bezorgen van die pakketten door onze vervoerders waaronder PostNL. Om die reden is het voor ons niet altijd mogelijk om de service en snelheid te waarborgen die u van ons gewend bent. We rekenen op uw begrip.
Maar we zijn niets gewend...

Sira

NeoDutchio schreef:
04 dec 2020 15:11
Sira schreef:
NeoDutchio schreef:
Vreemd, bij mij staan er nu nog 7. Zullen er 2 van elke soort terug gekomen zijn?
Ik zie er nu nog maar 4 op voorraad staan.
Sira schreef:
Maar we zijn niets gewend...
[/quote]
Wij niet, wij bestellen nooit bij dergelijke websites.[/quote]

NeoDutchio

Sira schreef:
04 dec 2020 16:07
NeoDutchio schreef:
Sira schreef:

Op de IPad zie ik nu 13 staan en via de laptop staat 4 stuks. En als ik via de telefoon kijk nu nog slechts 8 stuks.

Sira

NeoDutchio schreef:
04 dec 2020 16:29
Sira schreef:
04 dec 2020 16:07
NeoDutchio schreef:

Op de IPad zie ik nu 13 staan en via de laptop staat 4 stuks. En als ik via de telefoon kijk nu nog slechts 8 stuks.
Dat is inderdaad heel vreemd. Op mijn laptop nog 4, mijn iPad nog 10 en mijn android telefoon nog 7.

Gesloten