Aangezien ik daar al jaren niets meer bij had kwam dit onverwacht.
Na tel gesprek erachter gekomen dat dit om een rekening gaat uit 2014, ik vroeg hoe het mogelijk was dat dit zo laat bij mij komt (ik ben in 2016 verhuisd).
Als antwoord kreeg ik iets in de zin van: "We zijn oude zaken aan het oppakken omdat de geldstroom weer op gang moet komen".
Ik vond dat een vreemde uitspraak, maar goed.
Ik liet weten dat ik nog van mij liet horen inzake deze (ik was een beetje gepikeerd en hing op).
Gezocht of dit wel "mocht", kom ik erachter dat ik dus een verjaringsverzoek kan indienen, aangezien het hier om een product/service gaat met een verjaringstermijn van 5 jaar.
Ik heb een voorbeeldbrief gebruikt van het internet en deze ingediend met de correcte gegevens. Die zet ik er bij, en komt van juridischloket.nl
Op 23 NOV kreeg ik een bevestiging van ontvangst via de email (ik heb alles op de GGN site zelf gedaan.
Op 30 NOV een reactie met de volgende tekst (in een pdf document dat ik hier niet upload)
Mijn antwoord hierop op 2 Dec (dus toen ik deze las):In bovengenoemd dossier hebben wij uw schrijven d.d. 19 november jl. in goede orde ontvangen en berichten u het
volgende.
U geeft aan dat de vordering is verjaard, helaas kunnen wij uit uw schrijven niet opmaken wat de reden van
verjaring is. Gelieve uw stelling te onderbouwen zodat wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
U contacteerde mij vandaag middels het volgende verzoek via email:
"U geeft aan dat de vordering is verjaard, helaas kunnen wij uit uw schrijven niet opmaken wat de reden van verjaring is. Gelieve uw stelling te onderbouwen zodat wij uw verzoek in behandeling kunnen nemen."
Mijn onderbouwing in dezen:
Ik sloot namelijk een overeenkomst voor deze dienst (naar goed geweten) vóór 2014 bij 'HOIST Finance AB - Vodafone Consume'. Maar ik krijg van u nu pas een rekening . Dat is meer dan vijf jaar later.
Als reactie kreeg ik het volgende ( en wat houd dit nu precies in?), op 3 Dec.
Aanhouden dossier(s)
Geachte heer, mevrouw,
Inzake bovengenoemd dossier hebben wij uw e-mail in goede orde ontvangen waarvoor dank. Wij willen u erop wijzen dat wij het dossier XXXXXXX vanaf 2014 in behandeling hebben, Daarnaast willen wij u erop wijzen dat het niet meer mogelijk is het dossier aan te houden. Indien er geen betaling volgt of een voorstel voor een betalingsregeling wordt gedaan, zijn wij genoodzaakt de behandeling van het dossier verder op te pakken.
Erop vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bij voorbaat dank (ben benieuwd naar de reactie(s)n )