Die kans is ook erg groot.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
witte angora
Re: Coronavirus - algemeen topic
O, maar ik laat mensen ook wel in hun waarde. Ik erger me er alleen aan. Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Jij gaat met de trein naar Arnhem, shoppen...en verwijt anderen dat ze de regels overtreden?witte angora schreef: ↑13 dec 2020 21:05
Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Moet niet gekker worden. Je doet er zelf aan mee.
Niet meer en niet minder.
-
sake1987
Zullen die dollende verdwaasden mensen het zelfde over de anderen hebben gedacht ?
Ze hebben het dus over avondklokken en dergelijke. Dat wordt dus veel logeren als je niet meer naar huis mag. Die regering is toch helemaal de weg kwijt om nu maatregelen in te gaan voeren die bewezen niet werken (zie andere landen). Zeker aangezien de situatie er beter voorstaat dan eind oktober.
Dan is er ook niet mis mee dat de rest van wat er allemaal.gebeurt ook wordt opgeschreven. Die spiegel mag best voorgehouden worden.witte angora schreef: ↑13 dec 2020 21:05O, maar ik laat mensen ook wel in hun waarde. Ik erger me er alleen aan. Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
-
J. Deltoer
Volledig eensch. Lekker kritiek hebben op anderen en zelf met het ov gaan en funshoppen.reggie2 schreef: ↑13 dec 2020 21:13Jij gaat met de trein naar Arnhem, shoppen...en verwijt anderen dat ze de regels overtreden?witte angora schreef: ↑13 dec 2020 21:05
Juist omdat de Coronaregels door dit soort dingen ongelooflijk met voeten worden getreden. Wat ik opschrijf, is exact wat er gebeurt. Niet meer, niet minder, niet anders, en jablan heeft dat prima begrepen.
Moet niet gekker worden. Je doet er zelf aan mee.
Niet meer en niet minder.
Doet me een beetje denken aan die conferentie over het klimaat in Zwitserland waarbij alle deelnemers met een privejet kwamen in het kader van Do as I say, not as I do.
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
Het verschil is alleen dat ik me dus wél aan de Coronaregels houdt. Kun je dingen uit hun verband rukken zoveel als jullie willen, maar de feiten zijn de feiten, en niet anders.
-
J. Deltoer
Nee, je houdt je niet aan de regels (blijf thuis) maar neemt wel anderen de maat.
-
witte angora
Er is geen enkele regel die zegt dat mensen thuis moeten blijven. Als dat zo was, dan was het ieder weekend prijsschieten voor de Boa's en de wouten.
Blijf maar lekker trollen...
sjohie
vindt dit leuk
Zet de radio aan, hebt u ook muziek.
reggie2
vindt dit leuk
Ik onderscheid een aantal categorieen in deze:witte angora schreef: ↑13 dec 2020 22:10Er is geen enkele regel die zegt dat mensen thuis moeten blijven. Als dat zo was, dan was het ieder weekend prijsschieten voor de Boa's en de wouten.
-overal lak aan hebben
-Binnen de regels blijven, vooral om geen prent te krijgen
-Eigen verstand laten meespelen, om te bepalen welke activiteiten onder deze omstandigheden beter overgeslagen kunnen worden
-Angsthazen, die zichzelf opsluiten.
Klassificeer jezelf, en de ander, en snap waarom jullie het niet eens worden.
witte angora
vindt dit leuk
Reizen met het OV, alleen als het noodzakelijk is, was de regel.witte angora schreef: ↑13 dec 2020 22:10Er is geen enkele regel die zegt dat mensen thuis moeten blijven. Als dat zo was, dan was het ieder weekend prijsschieten voor de Boa's en de wouten.
Niemand hoeft 24/7 binnen te blijven, maar om nou de stad op te zoeken en kritiek hebben op anderen is wel heel erg vreemd.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
witte angora
Je vergeet één ding, 16 again.
Eigen verstand laten meespelen om te bepalen wat er binnen de gestelde grenzen nog mogelijk is. Met een stuk creativiteit kom je een heel eind. Mensen moeten leren te leven, in plaats van te kniezen.
Eigen verstand laten meespelen om te bepalen wat er binnen de gestelde grenzen nog mogelijk is. Met een stuk creativiteit kom je een heel eind. Mensen moeten leren te leven, in plaats van te kniezen.
Met de trein gaan is leven en grenzen stellen?
Het is wel goed met jou.
Het is wel goed met jou.
-
J. Deltoer
Dankzij o.m. de funshoppers krijgen we nu een totale lockdown. En dit zijn de gasten die anderen de maat nemen en ook nog betichten van trollen op fora. Sneu.
-
witte angora
Vanmorgen zowel op de NOS-site als op RTL: zo'n 10 procent van de reizigers weigert stelselmatig een mondkapje te dragen. Die 10% ben ik eerlijk gezegd niet tegen gekomen, maar interessant in het licht van de discussie van gisteren is dit:
En wat het lijstje van 16again betreft: er hoort er nog eentje bij: 'angsthazen die anderen proberen op te sluiten'.
Horen jullie het ook eens van een ander.Ov-ombudsman Bram Hansma waarschuwt in de Telegraaf dat de 'mondkapjesterreur' voor medereizigers een steeds grotere irritatie wordt. "Voor veel bange kwetsbaren is dit ook een reden om niet meer met het ov te gaan".
Hansma vindt het niet de bedoeling dat door het wangedrag van een minderheid het toch al lage aantal ov-passagiers nog verder afneemt.
En wat het lijstje van 16again betreft: er hoort er nog eentje bij: 'angsthazen die anderen proberen op te sluiten'.
-
Lowieze
Het advies van het RIVM en NS is het reizen zoveel mogelijk te beperken, reis alleen als het noodzakelijk is.
Wat, volgens mij, Hansma zegt : mensen die genoodzaakt zijn om met het ov te reizen, durven dit minder goed door aso’s die geen mondkapje dragen uit principe.
“We willen dat Nederlanders veilig van het ov gebruik kunnen maken in coronatijd. Dat is zeker ook een eigen verantwoordelijkheid van de burger, maar helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan. Dan is het al gauw dweilen met de kraan open” “
Wat, volgens mij, Hansma zegt : mensen die genoodzaakt zijn om met het ov te reizen, durven dit minder goed door aso’s die geen mondkapje dragen uit principe.
“We willen dat Nederlanders veilig van het ov gebruik kunnen maken in coronatijd. Dat is zeker ook een eigen verantwoordelijkheid van de burger, maar helaas houdt lang niet iedereen zich daar aan. Dan is het al gauw dweilen met de kraan open” “
+
+
= Hier worden geheimen onthuld. Die mysterieuze funshoppers van de laatste tijd zitten in de regering.J. Deltoer schreef: ↑13 dec 2020 23:39Dankzij o.m. de funshoppers krijgen we nu een totale lockdown.
*
Ja, schande, foei, het virus leidt een eigen leven. Daar helpen alleen stokslagen, pek, zwavel, boeien en opgehaalde bruggen.witte angora schreef: ↑13 dec 2020 20:39Feit is wel dat we met elkaar, en niet alleen hier, maar ook elders in Europa, de grip op het virus compleet hebben verloren.
Meer serieus: de actuele virusstam in Europa is licht gemuteerd ten opzichte van dit voorjaar, nog besmettelijker geworden. Daar komt bij, dat het virus inmiddels de hele bevolking heeft bereikt. Er zijn geen besmettingshaarden meer (zoals bij de vleesverwerkers dit voorjaar), je kunt overal besmet raken.
Anderen verwijten, dat zij met hun gedrag een regio, een land op slot gooien, zie ik vooral als uiting van onmacht, frustratie, afreageren.
Eerder eindeloos geouwehoer tussen de nummers, waarbij sommige zenders de klankkleur van de liedjes veranderen.
Halve waarheid. Maandenlang werd het openbaar vervoer afgeraden en die boodschap spookt nog rond, ook al is flink gesleuteld aan het materieel om de kans op besmetting onderweg zo laag mogelijk te krijgen.
School van zoon is voorbereid en heeft drie scenario's klaarliggen voor alles tussen open en gesloten zijn. Het jaar van zoon valt in de categorie, die als laatste naar huis wordt gestuurd, omdat sinds de zomervakantie geen besmettingen zijn geweest.
-
witte angora
Ach schei toch uit, Lowieze. Reizen met het OV is gewoon toegestaan, er is geen enkele beperking, behoudens het dragen van een mondkapje. Verder wordt er gevraagd om een reis aan te melden zodat je kunt zien of het druk wordt in de trein. In dat geval kun je overwegen een trein later te pakken. Maar nergens staat dat mensen het OV moeten mijden als het vervoer niet noodzakelijk is. Dat maak jij ervan. Het zinnetje dat jij noemt heeft nota bene betrekking op onder andere de mondkapjes. Niet op het beperken van het aantal reisbewegingen.
Sluit jij jezelf lekker op in je knusse huisje, en laat een ander gebruik maken van de vrijheid die hij (nog) heeft.
Sluit jij jezelf lekker op in je knusse huisje, en laat een ander gebruik maken van de vrijheid die hij (nog) heeft.