LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En hier hebben we de feiten per 19 oktober:
Onjuist geïnformeerde media meldden vorige week nog dat er na de jongste persconferentie weer zou gelden dat het OV alleen voor noodzakelijk reizen zou zijn. Dat zou vreemd zijn geweest. Want zolang ‘doorstroomlocaties’ zoals musea worden opengehouden, is het niet meer dan normaal dat ook de OV-reiziger daar mag komen.

Wel geldt er nu een algemene oproep aan iedereen om het aantal reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken.
Kortom: wat er per 19 oktober via de media is gecommuniceerd klopt niet, en wat er wel klopt, daar is niet echt duidelijk. Het mag, maar liever niet, zoiets.

https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1 ... n-iedereen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eindelijk écht stevige maatregelen...?

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
14 dec 2020 08:35

U probeert gewoon recht te praten wat krom is.

Dat doet hij/zij aan een stuk door, omdat hij/zij zich niet aan de regels wil houden. Wel kritiek op een ander hebben , maar geen kritiek kunnen verdragen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
14 dec 2020 11:55

We gaan het horen vanavond :
wie niet luisteren wil zal voelen, zoiets?

witte angora

Moneyman schreef:

Je ziet meteen al de reactie van winkeliers: sommigen die maandags gesloten zijn zijn open, anderen gaan eerder open of blijven langer open, in de hoop nog gauw wat spullen, met name kerstspullen, kwijt te raken.

Tot 19 januari, dat is dus iets van 5 of 6 weken. Best wel een eind.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
14 dec 2020 12:12

We gaan het horen vanavond :
wie niet luisteren wil zal voelen, zoiets?
Daar gaan de kerstkapsels :D

witte angora

Kerstkapsel... je wil niet weten wat voor beeld ik erbij heb... :lol:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toch wel raar. We staan er veel beter voor dan een maand geleden en nu gaan we ineens idiote maatregelen treffen die hun ineffectiviteit in andere landen al hebben bewezen. En dan een maand lang. Was het niet zo dat 2 weken lang genoeg was?

reggie2

Moneyman schreef:

Jammer dat het nodig is, ik hoop dat als mensen zich er niet aan houden een flinke prent krijgen en dan ook echt.

Nijogeth

Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen. De mensen zijn meer dan een speelbal voor de regering, mensen moeten ook gewoon mens kunnen zijn.

Daarop inhakend, kwam de NS met een statement dat tot nu toe dit jaar de treinen vaker op tijd waren, zelfs 1% meer. Dat zou in de laatste weken van het jaar wel eens heel anders kunnen worden. Hier zijn er in de afgelopen weken weer een extra aantal voor de trein gesprongen (zo ben ik mijn zusje en een vriendin zaterdag op het station in Eindhoven gaan ophalen, omdat er geen treinen meer reden). December is al de maand met de meeste zelfdodingen, zulke maatregelen zullen alleen maar meer mensen over het randje duwen, gok ik zo maar even.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:36
Toch wel raar. We staan er veel beter voor dan een maand geleden en nu gaan we ineens idiote maatregelen treffen die hun ineffectiviteit in andere landen al hebben bewezen. En dan een maand lang. Was het niet zo dat 2 weken lang genoeg was?
Maar kinderen scheiden van hun ouders moet dan wel 4 weken lang?

witte angora

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:44
Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied.
:shock:

Naja, het is wel zo, iedereen die in jouw oorlog om het leven komt kan niet meer door Corona overlijden. Dat zal de cijfers vast wel naar beneden brengen. Of bedoel je dat niet?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen.”

Doe ff normaal zeg.

angel1978

Lowieze schreef:
14 dec 2020 12:48
“Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied. Een grote volksopstand, omdat de regering niet op komt voor zijn mensen.”

Doe ff normaal zeg.
Ach dit roept ie nu ook al vanaf maart. Het went inmiddels.

Nijogeth

angel1978 schreef:
14 dec 2020 12:45
Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:36
Maar kinderen scheiden van hun ouders moet dan wel 4 weken lang?
Wel langer. Aangezien het dan om verspreiding creëren gaat en niet om het stil leggen van alles zodat het virus niet kan verspreiden.

Trouwens, dat kinderen scheiden van ouders is ondertussen wel uw stokpaardje geworden. Waar het hart van vol zit, daar loopt de mond van over, denk ik dan maar.

Maar het ging niet zo zeer om die mensen van elkaar te scheiden, maar eerder om afstand tussen ze te laten houden, zodat het virus zich niet richting risicogroepen kan verspreiden. Het is dan dus ook aan die risicogroepen om de afstand te bewaren, iets wat ze nu schijnbaar vertikken en continue de maatregelen aan de laars lappen, zoals we kunnen zien aan de ziekenhuizen.

Het blijft mijns inziens raar dat er naar het aantal nieuwe besmettingen wordt gekeken. Dat zegt helemaal niets namelijk. Als er 10.000 besmettingen per dag zijn en er ligt al een maand niemand in het ziekenhuis met corona, dan zou de logica van de regering zijn om alles op slot te gooien, dat valt toch niet te rijmen met de werkelijkheid.

We hebben in oktober meer besmettingen per dag gehad, terwijl de ziekenhuizen toen ook 1000 bezette bedden extra hadden. Waarom gaan we nu ineens extreme maatregelen nemen? Is dat nu echt omdat ze bang zijn dat mensen nog enigszins plezier hebben in hun leven?

reggie2

Lowieze schreef:
14 dec 2020 12:48

Doe ff normaal zeg.

Het is op dat gebied inderdaad een kleuter. Hij vraagt er om met zijn kinderachtige reactie.

Nijogeth

witte angora schreef:
14 dec 2020 12:47
Nijogeth schreef:
Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied.

Naja, het is wel zo, iedereen die in jouw oorlog om het leven komt kan niet meer door Corona overlijden. Dat zal de cijfers vast wel naar beneden brengen. Of bedoel je dat niet?
Oorlogsgebied is misschien een wat lompe benaming. Maar ik hoop inderdaad op een opstand. Ik zal er zelf niet aan mee doen, veel te veel te verliezen. Ergens moet toch duidelijk gemaakt worden dat de maatregelen die er nu genomen gaan worden niet gesteund worden door een heel groot deel van de bevolking.

angel1978

Trouwens, dat kinderen scheiden van ouders is ondertussen wel uw stokpaardje geworden. Waar het hart van vol zit, daar loopt de mond van over, denk ik dan maar.
Vervelend he, dat je elke keer met je domme uitspraken geconfronteerd wordt.
Hebben we het nog niet over het biertje dat je zo mist en dat iedereen boven de 70 net zo goed vandaag dood kan gaan aan corona aangezien ze toch niet zo lang meer leven.

angel1978

Nijogeth schreef:
14 dec 2020 12:56
witte angora schreef:
14 dec 2020 12:47
Nijogeth schreef:

Oorlogsgebied is misschien een wat lompe benaming. Maar ik hoop inderdaad op een opstand. Ik zal er zelf niet aan mee doen, veel te veel te verliezen. Ergens moet toch duidelijk gemaakt worden dat de maatregelen die er nu genomen gaan worden niet gesteund worden door een heel groot deel van de bevolking.
Nog laf ook nog. Anderen opstoken en dan zelf stiekem aan de zijkant gaan staan.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
Ik hoop dat de grens nu overschreden is en de grote steden veranderen in een oorlogsgebied of een grote volksopstand omdat de regering niet op komt voor zijn mensen.
:shock: :shock: oorlogsgebied? Wat weten wij ervan??
Volksopstand?? Met vuurwerkbommen naar de handhavers gooien?
Misschien moeten we nu eens ons bezinnen en de ware Kerstgedachte aanhangen.
J.e.z.u.s is gekomen en Hij had een boodschap.
Veel licht en zet de ander ook eens in het licht.

Gesloten