| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ik weet het, voor sommigen doe je er niet meer zoveel toe na je 70e. Je zou toch binnenkort dood gaan, maar mij doet het nog echt wel wat:
https://www.nu.nl/media/6097691/acteur- ... leden.html
https://www.nu.nl/media/6097691/acteur- ... leden.html
-
scharrelschipper
Je gaat dus niet mee met het idee dat die kapjes ( zeker buiten) complete onzin zijn?moederslink schreef: ↑18 dec 2020 22:05Ik ben veel in de tuin en maak vaak een ommetje . Fietsen doe ik zo.n beetje om de dag ruim een uur en dan weer naar huis. Dus geen zorgen , ik zit niet vanaf maart écht binnen. Maar dus geen steden, winkelstraten, drukte en diverse winkels en geen treinreizen.
De beelden van al die massaal winkelende ouderen, zonder mondkapje ook , zie ik wel op tv.
Dat begrijp ik dus niet, dát bedoelde ik dus eigenlijk.
De laatste tijd kantelt het beeld in onze omgeving. Eerst allemaal tegelijk door de winkels zonder mondkapje, toen werd het in de winkels een mondkapje op - nog voordat het officieel verplicht was - en sinds 1 december zie ik juist ouderen ook buiten met mondkapje op, in elk geval in de buurt van het winkelcentrum.
Met al het gezeur over wat essentieel is, had onze jongen net een mooie opmerking. Scholen open en juist alle afhaalpunten voor pakketten en post dicht, zodat iedereen wel thuis moet blijven voor de bezorger. ^^
Verder was het een goed idee om kerst met de familie af te blazen, het aantal reisverboden neemt snel toe.
In HR mag men van 22 december tot 9 januari alleen binnen de eigen provincie (Zupanje) reizen. Al onze boekingen zijn van buiten de regio, dat betekende bellen en vragen wat men wil. Annuleren of nog snel betalen, want met betalingsbewijs kun je wel reizen. Het is annuleren geworden, de angst zit er goed in. Begrijpelijk, want de Kroatische cijfers zijn nog steeds rampzalig, al gaat het eindelijk de goede kant op. Omgerekend naar Nederland (factor 4,5 meer) rond de 1300-1400 aan de beademing, 13000 in het ziekenhuis ... Ook een blindedarmontsteking is momenteel dodelijk in het land en dat geldt voor meer landen in Zuid/Oost-Europa.
Waar komt trouwens die 75% voor een vaccinatiebewijs vandaan? Was dat een snelle enquête? Dan willen wij ook zo'n bewijs, op natuurlijke wijze immuun geworden.
Met al het gezeur over wat essentieel is, had onze jongen net een mooie opmerking. Scholen open en juist alle afhaalpunten voor pakketten en post dicht, zodat iedereen wel thuis moet blijven voor de bezorger. ^^
Verder was het een goed idee om kerst met de familie af te blazen, het aantal reisverboden neemt snel toe.
In HR mag men van 22 december tot 9 januari alleen binnen de eigen provincie (Zupanje) reizen. Al onze boekingen zijn van buiten de regio, dat betekende bellen en vragen wat men wil. Annuleren of nog snel betalen, want met betalingsbewijs kun je wel reizen. Het is annuleren geworden, de angst zit er goed in. Begrijpelijk, want de Kroatische cijfers zijn nog steeds rampzalig, al gaat het eindelijk de goede kant op. Omgerekend naar Nederland (factor 4,5 meer) rond de 1300-1400 aan de beademing, 13000 in het ziekenhuis ... Ook een blindedarmontsteking is momenteel dodelijk in het land en dat geldt voor meer landen in Zuid/Oost-Europa.
Waar komt trouwens die 75% voor een vaccinatiebewijs vandaan? Was dat een snelle enquête? Dan willen wij ook zo'n bewijs, op natuurlijke wijze immuun geworden.
-
witte angora
Hier volgens mij ook wel een beetje. Vanmorgen in het natuurgebied was het, vergeleken met gisteren, relatief rustig, alhoewel het gisteren niet te druk was. Het aantal auto's was nagenoeg hetzelfde, oftewel: de parkeerplaats was vol; er waren wel iets meer fietsers. Weinig kinderen, dat zal het verschil hebben gemaakt, wel veel hondeneigenaren mét hond. Een paar getrainde hardlopers tegengekomen in een stuk bos waar ik nog niet eerder was geweest; verder wat ouderen. Misschien dat de gezinnen met kinderen meer geneigd zijn 's middags te gaan?
In het dorp was het rustig. Uitgestorven wil ik het niet noemen, in de winkel ook niet. Daar was het gemiddeld druk. De oliebollenkraam had hier nog wel enigszins aanloop, althans toen ik er was. In de media lees je momenteel wat andere geluiden.
Gevoelsmatig denk ik dat veel mensen zich er een beetje bij neerleggen. Corona zal nog heel lang onder ons zijn, er wordt al verwacht dat het ieder jaar terug zal komen, net als de griep. En misschien is dat ook wel zo.
Krijgen we nu elke dag een verslag van de bewegingen van de mensen in uw omgeving?
Echt compleet oninteressant.
Echt compleet oninteressant.
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
Als het je niet interesseert, dan lees je het toch niet, Lady? Wat is trouwens de reden dat je op dit forum zit? Wat belastingzaken betreft heb je behoorlijk veel kennis waar je mensen uitstekend mee kunt helpen, maar verder lees ik best wel wat gemopper en verzuurde reacties. Dat is zo jammer.
hebra98
vindt dit leuk
Gemopper en zure reacties.. mmmwitte angora schreef: ↑19 dec 2020 20:18Als het je niet interesseert, dan lees je het toch niet, Lady? Wat is trouwens de reden dat je op dit forum zit? Wat belastingzaken betreft heb je behoorlijk veel kennis waar je mensen uitstekend mee kunt helpen, maar verder lees ik best wel wat gemopper en verzuurde reacties. Dat is zo jammer.
Weer zo'n egoïstische uitspraak.
We wachten gewoon allemaal op de vaccinatie, en tot die tijd allemaal aan de regels houden.
Waarom sluiten ze de feestgangers niet op? Is precies zo'n uitspraak.
Saamhorigheid is bij jou ver te zoeken.
-
scharrelschipper
Dit voorjaar was groepsimmuniteit nog het streven van onze overheid,maar ja...voortschrijdend inzicht?Jose2501 schreef: ↑19 dec 2020 20:53Bron. Nu.nl
Wereldwijd 150 herbesmettingen op 75 miljoen besmettingen. Volgens deskundigen is de kans op een herbesmetting superklein. Aleen met een haperend immuunsysteem loop je een heel klein risico.
Ben ik blij dat ik al besmet ben geweest.
Zou groepsimmuniteit niet beter zijn om op in te zetten dan een vaccin?
Andere bron CBS
90 procent van de mensen die overlijden aan corona is 70 plus. 2.5 miljoen mensen in Nederland is 65 +.
Waarom wordt deze groep niet afgeschermd of opgelegd om thuis te blijven, zodat het normale leven gewoon door kan gaan?
Of wordt als 1e gevaccineerd?
Nouja.. inzicht,laat me niet lachen.
Van u lees ik helemaal geen kennis, behalve dat u denkt dat wandelaars rechts moeten houden op een fietspad met van twee kanten fietsers.angel1978 schreef: ↑19 dec 2020 20:20Gemopper en zure reacties.. mmmwitte angora schreef: ↑19 dec 2020 20:18Als het je niet interesseert, dan lees je het toch niet, Lady? Wat is trouwens de reden dat je op dit forum zit? Wat belastingzaken betreft heb je behoorlijk veel kennis waar je mensen uitstekend mee kunt helpen, maar verder lees ik best wel wat gemopper en verzuurde reacties. Dat is zo jammer.![]()
Maar ik zag vandaag tot twee keer toe dezelfde wandelaars met honden lopen langs de akker. Keurig op afstand van elkaar. Wie weet lopen ze daar morgen weer. Spannend.
reggie2
vindt dit leuk
Zoals in Zweden bijv? Daar zijn ze er ook zo gelukkig mee...Jose2501 schreef: ↑19 dec 2020 20:53Bron. Nu.nl
Wereldwijd 150 herbesmettingen op 75 miljoen besmettingen. Volgens deskundigen is de kans op een herbesmetting superklein. Aleen met een haperend immuunsysteem loop je een heel klein risico.
Ben ik blij dat ik al besmet ben geweest.
Zou groepsimmuniteit niet beter zijn om op in te zetten dan een vaccin?
Andere bron CBS
90 procent van de mensen die overlijden aan corona is 70 plus. 2.5 miljoen mensen in Nederland is 65 +.
Waarom wordt deze groep niet afgeschermd of opgelegd om thuis te blijven, zodat het normale leven gewoon door kan gaan?
Of wordt als 1e gevaccineerd?
https://m.standaard.be/cnt/dmf20201217_94438616
https://nos.nl/l/2361216
Nijogeth
vindt dit leuk
Durf er heel wat om te verwedden dat jij niet tot deze leeftijdsgroep behoord !
Dus de 65+ moet maanden en maanden binnen zitten om er voor te zorgen dat jij kunt shoppen, feesten en op vakantie ?
Hoe bizar kan je het bedenken.
Aantal covid doden in belgie per miljoen inwoners is nog steeds hoger dan in Zweden.
En wat in Zweden ook niet helpt:
(uit je nos.nl link)
En wat in Zweden ook niet helpt:
(uit je nos.nl link)
Veel Zweedse IC-verpleegkundigen zijn er na de eerste golf mee gestopt.
Ik kan me heel goed indenken , dat de jongere generatie de maatregelen ervaart als het thuis uitzitten van een straf, maar dan zonder enkelband.
En in hun ogen (netjes gezegd) vooral ten faveure van de grijsaards met hoge BMI.
Waarom zouden ze gestopt zijn denk je? Omdat het beleid zo fantastisch was?
Dan moeten diegenen die het daadwerkelijk zo ervaren eens met een IC-arts gaan praten.
reggie2
vindt dit leuk
Kan alleen maar gissen. Slechte bezoldiging en gebrek aan waardering zouden zo maar mee kunnen spelen.
Ook hier hebben de IC werknemers evengoed aanleiding om wat anders te gaan doen
De cijfers geven de jeugd geen ongelijk:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Grafiek/Tabel: Aantal overledenen naar leeftijd en geslacht
Er zijn al 5 doden onder de 30 jaar. En > 9500 boven de 65 jaar. Voor de jongeren is de kans in het verkeer te overlijden groter, dan sterven aan Corona.
Die cijfers zeggen niets over wat ik schreef